نکاتی درباره نمره20دانش آموزان

 

امتحان دانش آموزان

 

یکی از عوامل مهم ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان مقطع متوسطه، نمره بیست است.نمره ای که اکثر خانواده ها و دانش آموزان در پی بدست آوردن آن هستند در حالیکه این نمره بیانگر یادگیری کامل توسط دانش آموزان نیست،بلکه فقط نشان می دهد که دانش آموز مطالب کتابهای درسی خود را حفظ کرده است.

 

اما نکته مهم این است که همیشه سوالات امتحان مشابه سوالات و تمرینات کتاب نیست و در صورتیکه اندکی تغییر در سوالات امتحان اتفاق بیفتد، اینگونه دانش آموزان از پس حل آن بر نمی آیند.بنابراین توصیه می شود که والدین بیشتر تاکید بر یادگیری عمیق مطالب توسط دانش آموزان داشته باشند نه صرفا کسب نمره بیست.خصوصا درباره دروسی مانند  تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی شیمی  و  تدریس خصوصی زیست  که نیاز به یادگیری عمیق و مفهومی دارند.

 

البته در مورد دروس دیگر مانند  تدریس خصوصی عربی ، تدریس خصوصی زبان  و  تدریس خصوصی ادبیات  که حالت نیمه حفظی و نیمه مفهومی دارند نیز همین مطلب صادق است.

 

 

 امتحانات دانش آموزان

 

لازم به ذکر است که میزان کم اضطراب و استرس میتواند نتایج مثبتی داشته باشد و باعث تلاش دوچندان دانش آموزان بشود و در مقابل اضطراب ناشی از امتحانات میتواند تا 70% قدرت یادگیری دانش آموزان را کاهش دهد.

 

در واقع اضطراب امتحان، یادگیری دانش آموزان را مختل و ممکن است حتی باعث بروز اختلالات رفتاری همچون تیک های عصبی و پرخاشگری در آنها بشود.همچنین حالت تهوع،سردرد،بی حوصلگی و کاهش اشتها از عواملی است که با بروز استرس در روزهای امتحانات بین دانش آموزان بسیار شایع است.

 

یکی از روشهای مفید برای مقابله با اینگونه مشکلات، کم کردن استرس حاصل از نمره 20 در دانش آموزان است که کلید حل این مشکل در دستان خانواده ها است و آنها میتوانند با برخوردهای منطقی با نمرات دانش آموزان و تاکید نداشتن بر کسب نمره بیست ،به حل این مشکل کمک کرده و تمرکز دانش آموزان را بیشتر بر یادگیری عمیق مطالب بگذارند.

 

مقالات مرتبط:

بهترین روش خواندن درس ریاضی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی شیمی , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی زیست , تدریس خصوصی ادبیات

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com