مدت زمان یادگیری کمانچه چقدر است؟

آموزش کمانچه

 

هنرجویان  آموزش کمانچه  ممکن است این پرسش را داشته باشند که یادگیری کمانچه چقدر طول میکشد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ داده شود باید هدف از آموزش کمانچه و عوامل تاثیرگذار در یادگیری این ساز بررسی شود.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری ساز  کمانچه  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن پیش بینی کرد.به عنوان مثال اگر یادگیری کمانچه در حد مقدماتی و نواختن تعدادی آهنگ باشد حدود 1 تا2سال طول میکشد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکهای مختلف نوازندگی کمانچه،همراهی با سازهای دیگر و شرکت در برنامه های گروه نوازی را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود3تا4 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد،زمان تمرین و میزان علاقه هنرجویان به کمانچه می باشد.هنرجویانی که در خانواده های اهل موسیقی بزرگ می شوند و همیشه صدای ساز در گوششان است، احتمالا در  کلاس کمانچه  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگری که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرینات منظم، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با استعداد موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز کمانچه

 

از دیگر روشهای افزایش سرعت یادگیری ساز کمانچه، گوش دادن به قطعات مختلف سنتی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح کمانچه است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را قویتر کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین منظم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی صحیح، هر روز ساعتی را به تمرین اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی کمانچه خود مسلط شوند.تمرین درست و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید کمانچه نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین روزانه و منظم می دانند.

 

آموزش کمانچه

 

و نکته آخر در مورد یادگیری کمانچه، انتخاب استاد خوب و حرفه ای است.منظور از استاد خوب صرفا  تدریس کمانچه  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح و خلاقانه ، از اخلاق و رفتار خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح حرفه ای، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان تایم دقیق و مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را از خود دور کرده و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری درست باشد و نه سرعت، تا  استاد کمانچه  بتواند با یک برنامه ریزی اصولی، تمام مطالب مورد نیاز را به آنها آموزش بدهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کمانچه , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , کلاس کمانچه , آموزش کمانچه, تدریس کمانچه , استاد کمانچه

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com