• خانه
  • بلاگ
  • مدت زمان یادگیری آکاردئون چقدر است؟

مدت زمان یادگیری آکاردئون چقدر است؟

 

آموزش آکاردئون

 

هنرجویان  آموزش آکاردئون  معمولا این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری آکاردئون چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش آکاردئون و عوامل موثر در روند یادگیری این ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری  آکاردئون  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری آکاردئون در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه باشد حدود 2سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکهای مختلف نوازندگی آکاردئون،همراهی با سازهای دیگر و یا همراهی باگروه را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود3تا4 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به آکاردئون است.هنرجویانی که در خانواده های موسیقیدان پرورش می یابند و همیشه صدای ساز در گوششان است، معمولا در  کلاس آکاردئون  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز آکاردئون

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری آکاردئون، گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح آکاردئون است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در نوازندگی پیشرفت کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و منظم است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی مدون، هر روز ساعتی را به تمرین آکاردئون اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی آکاردئون خود مسلط شوند.تمرین خوب و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید آکاردئون نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مستمر می دانند.

 

آموزش آکاردئون

 

و نکته آخر در مورد آموزش ساز آکاردئون، انتخاب استاد حرفه ای است.منظور از استاد حرفه ای صرفا  تدریس آکاردئون  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار حائز اهمیت است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کرد که یادگیری هر سازی در سطح عالی و پیشرفته، نیاز به تمرین و تلاش فراوان دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد نه سرعت، تا  استاد آکاردئون  بتواند با یک برنامه ریزی منظم، تمام مطالب مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آکاردئون , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد آکاردئون , کلاس آکاردئون , آموزش آکاردئون , تدریس آکاردئون

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com