مدت زمان یادگیری فلوت چقدر است؟

 

آموزش فلوت

 

هنرجویان  آموزش فلوت  معمولا این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری فلوت چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش فلوت و عوامل موثر در روند یادگیری این ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری  فلوت  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری فلوت در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه باشد حدود 1تا2 سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری انواع مختلف فلوت،همراهی با سازهای دیگر و یا همراهی باگروه را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود3تا4 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به فلوت است.هنرجویانی که در خانواده های موزیسین بزرگ می شوند و پیش زمینه موسیقی دارند، معمولا در  کلاس فلوت  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز فلوت

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری فلوت، گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح فلوت است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در نوازندگی فلوت پیشرفت داشته باشند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و منظم است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرینات فلوت اختصاص می دهند قطعا زمان کمتری طول می کشد تا روی فلوت خود مسلط شوند.تمرین خوب و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجو دارد و اساتید فلوت نیز همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مستمر می دانند.

 

آموزش فلوت

 

و نکته آخر در مورد آموزش ساز فلوت، انتخاب استاد حرفه ای است.منظور از استاد حرفه ای صرفا  تدریس فلوت  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب ساز وموسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی و پیشرفته، نیاز به تمرین و تلاش فراوان دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش فلوت این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد نه سرعت، تا  استاد فلوت  بتواند با یک برنامه ریزی منسجم، تمام مطالب مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: فلوت , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , کلاس فلوت , آموزش فلوت , استاد فلوت , تدریس فلوت

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com