• خانه
  • بلاگ
  • بهترین روش تمرین موسیقی برای کودکان

بهترین روش تمرین موسیقی برای کودکان

 

روش تمرین موسیقی

 

بیشتر خانواده ها فکر می کنند که خود کودک می تواند از عهده تمرینهای  کلاس موسیقی   بر آید، ولی به تجربه ثابت شده  که کودکان زیر 10 سال با توجه به اینکه هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و ماهیت فراگیری موسیقی برای آنها کاملا واضح نیست از عهده این کار برنمی آیند و خانواده ها حتما باید از آنها حمایت کنند. 

 

کودکان زیر ده سال معمولا به آموزش موسیقی به دید تفریح و بازی نگاه می کنند. بنابراین در تمرین های جدی خیلی زود خسته می شوند و به هر عذر و بهانه ای سعی می کنند از تمرین فرار کنند.
لازم است حتما یکی از والدین در کنار کودک بنشیند و او را تشویق به تمرین کند. هنگامی که کودک می بیند شنونده دارد، سعی می کند کار خود را بهتر انجام دهد. 

 

روش تمرینات موسیقی

 

بی حوصلگی والدین به خودی خود باعث بی حوصلگی کودک می شود. بیشتر والدین از این موضوع شکایت دارند که کودک آنها حوصله تمرین کردن ندارد، در حالیکه خود آنها حوصله نیم ساعت همراهی با کودک هنگام تمرینات موسیقی را ندارند و تصور میکنند فقط  معلم موسیقی  موظف است انگیزه لازم برای تمرین کودک را ایجاد کند.

 

این بزرگترین اشتباه خانواده ها در تمرین های  آموزش موسیقی کودک  است‌. اگر والدین حوصله همراهی کودک هنگام تمرین موسیقی را ندارند، می توانند با استخدام یک کمک مربی موسیقی مجرب، هفته ای دو یا سه بار برای کنترل تمرینهای فرزندشان از او بهره ببرند. ولی با این وجود توصیه می شود که حتما یکی از والدین هنگام تمرین در کنار کودک باشد، این کار از دو جهت خوب است،هم اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد و هم باعث می شود او از ساعتهای تمرینش لذت بیشتری ببرد. 

 

نکته مهم دیگر، کمک موثر والدین در زمان بندی دقیق تمرینها برای کودک است. کاری که خود او نمی تواند به تنهایی انجام دهد و نیاز دارد تا والدین با یک برنامه ریزی منظم ساعتهای تمرین او را مشخص کنند.


نتیجه گیری نهایی:

 

به کودکانمان هنگام تمرین موسیقی کمک کنیم و آنها را تنها نگذاریم،ضمن اینکه در تعیین و برنامه ریزی ساعتهای تمرین همراه او باشیم.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , معلم موسیقی , آموزش موسیقی کودک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com