مدت زمان یادگیری سازدهنی چقدر است؟

آموزش سازدهنی

 

هنرجویان  آموزش سازدهنی  معمولا این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری سازدهنی چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش سازدهنی و عوامل موثر در روند یادگیری این ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری  سازدهنی  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری سازدهنی در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه باشد حدود6ماه تا1سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری سبکهای مختلف سازدهنی یا همراهی با سازهای دیگر را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود2سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به سازدهنی است.هنرجویانی که در خانواده های اهل موسیقی پرورش می یابند و پیش زمینه موسیقی دارند، معمولا در  کلاس سازدهنی  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که مشتاق یادگیری هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

آموزش موزیک سازدهنی

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری سازدهنی، گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح سازدهنی است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در نوازندگی سازدهنی پیشرفت داشته باشند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و منظم است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرینات سازدهنی اختصاص می دهند مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی ساز خود تسلط پیدا کنند.تمرین خوب و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید سازدهنی نیز همین توصیه را می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مداوم می دانند.

 

آموزش سازدهنی

 

و نکته آخر در مورد آموزش سازدهنی، انتخاب استاد حرفه ای است.منظور از استاد حرفه ای صرفا  تدریس سازدهنی  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجویان را جذب ساز وموسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی و پیشرفته، نیاز به تمرین فراوان دارد و نمی توان زمان دقیقی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش سازدهنی این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد نه سرعت، تا  استاد سازدهنی  بتواند با یک برنامه ریزی منسجم و درست، تمام مطالب مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: سازدهنی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , کلاس سازدهنی , آموزش سازدهنی , تدریس سازدهنی , استاد سازدهنی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com