مدت زمان یادگیری تنبور چقدر است؟

 

آموزش تنبور

 

هنرجویان  آموزش تنبور  معمولا این پرسش برایشان پیش می آید که یادگیری تنبور چه مدت طول میکشد؟ قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهیم باید هدف از آموزش تنبور و عوامل موثر در یادگیری این ساز را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری ساز  تنبور  است که باعث می شود زمانهای مختلفی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر هدف از یادگیری تنبور در حد نواختن  ابتدایی ساز و تعدادی قطعه باشد حدود 1 تا2 سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری سبکهای مختلف نوازندگی تنبور و یا اجرای کنسرت را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود3 تا 4 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و میزان علاقه مندی هنرجویان به ساز تنبور است.هنرجویانی که در خانواده های اهل موسیقی پرورش می یابند و پیش زمینه آموزش موسیقی دارند، معمولا در  کلاس تنبور   پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که مشتاق یادگیری هستند، می توانندبه شرط پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کنند و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با استعداد موسیقی بربایند.

 

کلاس تنبور

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش مهارت یادگیری تنبور، گوش دادن به قطعات مختلف محلی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح تنبور است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در نوازندگی این ساز پیشرفت داشته باشند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و منظم است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرینات تنبور اختصاص می دهند، تایم کمتری طول می کشد تا روی ساز خود تسلط پیدا کنند.تمرین خوب و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید تنبور نیز همین توصیه را می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مداوم می دانند.

 

آموزش ساز تنبور

 

و نکته آخر در مورد آموزش تنبور، انتخاب استاد حرفه ای است.منظور از استاد حرفه ای صرفا  تدریس تنبور  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجویان را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی و پیشرفته، نیاز به تمرین فراوان دارد و نمی توان زمان دقیقی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش تنبور این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد نه سرعت، تا  استاد تنبور  بتواند با یک برنامه ریزی منسجم و درست، تمام مطالب مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , تنبور , آموزش موسیقی کودکان , استاد تنبور , کلاس تنبور , آموزش تنبور , تدریس تنبور

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com