• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم برای تمیز کردن و مراقبت از ساز ويولن

10 نکته مهم برای تمیز کردن و مراقبت از ساز ويولن

 آموزش ویولن

 

1-هنگام خرید ویولن به جنس سمیهای آن دقت کنید و بهترین کیفیت سیم را تهیه کنید.چرا که تاثیر زیادی در صدا و  آموزش ویولن  دارد.

2-آرشه ساز ویولن باید کاملا صاف و بدون تاب باشد.به همین دلیل سعی کنید به محض آنکه موهای آرشه شروع به پاره شدن کرد آنرا به کمک  استاد ویولن  و یا متخصص این کارتعوض کنید،چون موهای باقیمانده باعث کج شدن چوب آرشه میشوند.چوب آرشه را میتوانید با الکل تمیز کنید،البته مراقب باشید که رطوبت به موهای آرشه نرسد.

3-دائما ویولن خود را تمیز کنید و اجازه ندهید رزین یا گرد وغبار روی بدنه آن بنشیند.برای تمیز کردن از الکل،استون،پارافین وسایر حلالها استفاده نکنید و از مواد مخصوص این کار استفاده کنید.

 

کلاس ویولن

 

4-برای تمیز کردن  ویولن  از پارچه های ابریشمی نرم یا کتان استفاده کنید و این کار را به آرامی و نرمی انجام دهید.همچنین برای جلا دادن ویولن از روغنهای مخصوص که در فروشگاهها موجود هستند استفاده کنید.البته در این کار زیاده روی نکنید.

5-چوب به کار رفته در ساخت ویولن نسبت به هوای خشک یا  مرطوب حساس است و تغییر ناگهانی دما، باعث آسیب رسیدن به ساز می شود.به همین دلیل پس از ورود به محیط جدید، حداقل نیم ساعت ساز را از جعبه اش بیرون نیاورید تا با دمای محیط سازگار شود.

6-سازتان  را در کنار وسایل گرما زا و سرمازا مانند بخاری،رادیاتور،اسپیلت و ...و یا در فضای خیلی مرطوب قرار ندهید،زیرا باعث تغییر حالت و یا تغییر صدای ساز می شود.

7-هرکز ویولن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید،زیرا به مرور زمان موجب از بین رفتن ویا تغییر رنگ ساز می شود.

 

تدریس ویولن

 

8-هنگام رفتن به  کلاس ویولن  حتما آن را در کیف مخصوص حمل کنید.کیف ویولن باید از داخل فنربندی شده باشد تا در موقع زمین افتادن آسیب نبیند.همچنین بهتر است مستطیلی شکل باشد تا جای کافی برای کتاب و بالشتک داشته باشد.

9-بدنه فقط باید از طریق زیر چانه لمس و نگه داشته شود و از لمس سطوح جلا داده شده با انگشتان خودداری کنید.به همین دلیل هنگام برداشتن آن، از دسته یا زیرچانه ای بگیرید.

10-پس از هر بار نواختن ساز،گرده های کالیفوم نشسته روی صفحه صدا،گریف و سیم ها را با دستمالی نرم و لطیف وبا انگشتانتان پاک کنید.چون این گرده ها به مرور زمان باعث میشود تا شفافیت صدای ساز از بین برود و  تدریس ویولن  توسط معلم را با مشکل مواجه میکند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ویولن, استاد ویولن , کلاس ویولن , آموزش ویولن , تدریس ویولن

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com