• خانه
  • بلاگ
  • نکاتی کاربردی برای عملکرد بهتر معلمان پیانو(بخش اول)

نکاتی کاربردی برای عملکرد بهتر معلمان پیانو(بخش اول)

 

معلم پیانو

 

معلمان در هنگام  تدریس پیانو  باید نکاتی را مد نظر قرار دهند تا بازدهی کار آنها بالاتر برود.مهمترین این نکات را بصورت خلاصه بیان میکنیم:

 

1-توجه داشته باشید که  کلاس پیانو  سالن کنسرت نیست،اجازه دهید هنرجو بیشتر پشت پیانو بنشیند،تمرین کند و بنوازد و شما به دقت اشکالات او را برطرف کنید.بهتر است که فقط بخشی از یک قطعه را برای هنرجو بزنید و اجازه دهید که هنرجو نیز حداقل چند میزان را در حضور شما بنوازد.نوازندگی شما خصوصا در جلسات ابتدایی بیشتر باعث از بین رفتن انرژی تان میشود و فایده ای برای هنرجو ندارد.

 

2-به هنرجو اجازه ندهید در مورد معلمان موسیقی دیگر اظهار نظر کند و خودتان نیز  معلم موسیقی  دیگری را پیش هنرجوی خود نقد نکنید، حتی اگر مطمئن هستید  تدریس موسیقی  او کاملا غلط بوده است.

 

معلم پیانو

 

3-سعی کنید  کلاس موسیقی  مفرح باشد و هنرجو در کلاس فضای شاد و لذتبخشی را تجربه کند.برای این کار می توانید گاهی قطعاتی خارج از چهارچوب کلاس را برای او بنوازید تا فضای کلاس و همچنین روحیه هنرجو عوض شود.

 

4-هیچگاه تدریس موسیقی را بصورت رایگان انجام ندهید، چون باعث پایین آمدن ارزش و شخصیت شما پیش هنرجو میشود.پرداخت هزینه کلاس  آموزش پیانو  موجب میشود که هنرجو قدر و ارزش کلاس را بیشتر بداند و در نتیجه تلاش بیشتری برای کلاس  آموزش موسیقی  داشته باشد.

 

معلم پیانو

 

5-سعی کنید برای هر قطعه اطلاعات کامل از قبیل سبک قطعه،آهنگساز قطعه،سال ساخت آن و نکات تاریخی آن قطعه را برای هنرجو شرح دهید.آنالیز یک قطعه برای هنرجو، حتی از نواختن آن مهمتر است و باعث تشویق او برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن میشود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی , کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو, معلم موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com