• خانه
  • بلاگ
  • نکاتی کاربردی برای عملکرد بهتر معلمان پیانو(بخش دوم)

نکاتی کاربردی برای عملکرد بهتر معلمان پیانو(بخش دوم)

 

 کلاس پیانو

 

در مقاله قبلی 5 نکته برای عملکرد بهتر معلمان پیانو بیان کردیم که در لینک زیر میتوانید آنرا مطالعه کنید.

 

نکاتی کاربردی برای عملکرد بهتر معلمان پیانو(بخش اول)

 

در ادامه 5 نکته دیگر را بیان میکنیم که باعث پیشرفت عملکرد مدرسین پیانو خواهد شد.خوب است مدرسین محترم در هنگام تدریس پیانو به این نکات توجه داشته باشند:

 

 کلاس پیانو

 

 

1-سعی کنید نیمی از ساعت کلاس را به کار بر روی متدهای انتخابی اختصاص دهید.این کار باعث ایجاد تنوع برای هنرجو و همچنین تشویق او به  آموزش پیانو  میشود.هیچ چیزی مانند یک متد خوب نمیتواند به هنرجو انگیزه دهد و او را راه بیندازد.

 

2-بسیاری از تکنیکها خود به خود و با افزایش تجربه هنرجو بدست می آیند،بنابراین با تاکید بی مورد روی برخی موارد هنرجو را دلسرد نکنید.مواردی مانند فرم بدن،شکل دستها،نحوه ضربه زدن به کلیدها و مواردی از این دست باید بصورت کامل به هنرجو توضیح داده شوند،اما باید بدانید این موارد در  کلاس پیانو  یک شبه بدست نمی آیند.

 

3-هنرجویان مختلف دارای خصوصیت اخلاقی و توانایی های متفاوتی هستند.این توانایی ها به جنسیت و سن هنرجو ارتباط ندارد.خوب است هنگام  تدریس پیانو  به این نکته توجه داشته باشید و با هر هنرجو به شکلی منحصر به فرد کار کنید.گاهی ممکن است هنرجویی یک درس را در3جلسه و دیگری همان درس را در یک جلسه بزند.برای تدریس پیانو عجله نکنید.

 

 کلاس پیانو

 

4-به هیچ وجه قطعه ای را نصفه و نیمه رها نکنید تا هنرجو در کلاس، نظم را از شما یاد بگیرد.حتی اگر تدریس یک قطعه هفته ها هم طول کشید مهم نیست.به این صورت هنرجو یاد میگیرد که کار خود را بطور کامل و جامع ارائه کند.

 

5-هنرجویی که بدون عذر موجه تمرین نمیکند بی شک علاقه ای به  آموزش موسیقی  ندارد.به هیچ وجه با اینگونه هنرجویان مدارا نکنید و بدون هیچ تعارفی عذر او را بخواهید حتی اگر به قیمت ناراحتی هنرجو و خانواده اش باشد.محترمانه به او بگویید که ممکن است وی در زمینه های دیگری موفق باشد و یا  استاد پیانو  خود را عوض کند.شما مسئول مشکلات درسی یا خانوادگی او نیستید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com