• خانه
  • بلاگ
  • 10 سوال متداول در زمینه آموزش ساکسیفون و پاسخ آنها

10 سوال متداول در زمینه آموزش ساکسیفون و پاسخ آنها

 

آموزش ساکسیفون

 

در زمینه آموزش ساکسیفون ممکن است سوالاتی برای هنرجویان مطرح شود که ما به پاسخ مهمترین آنها می پردازیم:

 

1-آیا فراگیری ساکسیفون ساده است؟

 

به طور کلی  آموزش موسیقی  و یادگیری هر نوع ساز نیاز به علاقه و تمرین دارد و این نکته برای تمام سازها یکسان است.ساکسیفون نیز مانند دیگر سازها، باید از ابتدا زیر نظر استاد ساکسیفون  آموزش دیده شود تا بتوان با اصول صحیح آموزش را آغاز کرد.

 

2-گام اول برای شروع آموزش ساکسیفون چیست؟

 

در گام اول، تهیه ساز ساکسیفون نکته مهمی است که باید زیر نظر یک کارشناس موسیقی انجام شود.پس از تهیه یک ساز با کیفیت، می توان از طریق آموزشگاه موسیقی و یا  تدریس خصوصی ساکسیفون  آموزش را شروع کرد.در کنار آن، استاد مربوطه، کتاب و لوازم مورد نیاز را به شما معرفی خواهد کرد تا آنها را تهیه کنید.

 

3-برای آموزش ساکسیفون از چه متدی استفاده می شود؟

 

در ابتدای آموزش، استاد ساختار کلی ساز و قسمتهای مختلف آن را شرح می دهد و با کتب مقدماتی کار را آغاز می کند و به تدریج در  تدریس ساکسیفون  پیش می رود تا پس از اتمام کتابهای مقدماتی، به سراغ کتابهای پیشرفته تر و همچنین یادگیری انواع مختلف ساکسیفون(باریتون،آلتو،تنور و سوپرانو )برود.

 

آموزش ساکسوفون

 

4-چه سنی برای یادگیری ساکسیفون مناسب است؟

 

برای شروع آموزش ساکسیفون فاکتورهایی از جمله، توانایی بدنی و همچنین توانایی فکری،ذهنی و علمی مهم است.یادگیری ساکسیفون را می توان از سن حدود7 سالگی آغاز کرد.یعنی پس از گذراندن دوره  آموزش ارف  که البته دلخواه است می توان آموزش ساکسیفون را شروع کرد،اما این به آن معنا نیست که در سنین بالاتر نمی توان به  کلاس ساکسیفون  رفت.

 

5-برای آموزش ساکسیفون از چه کتابهایی استفاده می شود؟

 

کتابهای مفیدی برای  آموزش ساکسیفون  وجود دارند که از آن جمله می توان به کتاب هنر نوازندگی ساکسیفون تالیف لری تیل،کتاب راهنمای ساکسیفون تالیف Stephen Howard، کتاب 25تمرین روزانه برای ساکسیفون (مخصوص هنرجویان متوسط) تالیف H.Klose و کتاب ساکسیفون ورد جادویی یا "ساکسیفون آبراکادابرا" تالیف Wise.publications اشاره کرد.درکنار اینها، اساتید معمولا کتابها و جزوات خود را نیز تدریس می کنند که از داخل آن نکات مختلف آموزش داده می شود.

 

6-روزانه حداقل چند ساعت زمان برای تمرین ساکسیفون لازم است؟

 

تمرین ساکسیفون باید هر روز و بصورت مستمر و تا حد ممکن در ساعات مشخصی از روز انجام شود.این انضباط در تمرین،باعث پیشرفت هنرجو می شود.روزانه حداقل 1 ساعت زمان برای تمرین مناسب است که البته با توجه به اهداف،سن و شرایط هنرجویان متفاوت است.مفید بودن زمان تمرین و همچنین تمرکز داشتن در حین تمرینات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

آموزش ساکسیفون

 

7-شرایط ولوازم مورد نیازبرای آموزش ساکسیفون چیست؟

 

 اولین نکته ای که در این زمینه باید ذکر شود، علاقه داشتن به ساکسیفون است.یک مدرس موسیقی حرفه ای به محض اینکه متوجه شد شاگردش به ساکسیفون علاقه ندارد،نباید وقت خود و شاگردش را بیهوده تلف کند.پس از علاقه و تمرین، مراحل بعدی خرید ساز،تهیه دفتر نت و کتاب،تهیه لوازم جانبی آموزش ساکسیفون و در مرحله آخر هماهنگ کردن با  معلم ساکسیفون  میباشد.

 

8-ساکسیفون را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

 

سعی کنید ابتدا استاد خود را تعیین کرده و سپس با راهنمایی استاد اقدام به تهیه ساز کنید.مهمترین مراکز فروش ساکسیفون در خیابان جمهوری واقع شده اند که تنوع و قیمتهای مختلفی در آنجا وجود دارد.همچنین از طریق فروشگاههای اینترنتی مانند دیجی کالا نیز میتوانید اقدام به خرید ساز کنید که البته باز هم تاکید می شود که خرید ساکسیفون را زیر نظر یک استاد مجرب انجام دهید.

 

9-مدت زمان یادگیری ساکسیفون چقدر است؟

 

ساکسیفون نیز مانند هر ساز دیگری نیاز به تمرین و پشتکار زیاد دارد،به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی را برای آموزش آن تعیین کرد و این مسئله بستگی به استعداد موسیقی و میزان تمرین روزانه هنرجویان دارد.ولی به طور متوسط 3 تا 4 سال زمان لازم است تا هنرجو بتواند روی سازخودمسلط شود،قطعات مختلف را بنوازد و بر انواع مختلف  ساکسیفون  (باریتون،آلتو،تنور و سوپرانو )تسلط کامل پیدا کند.

 

10-کلاسهای ساکسیفون هفته ای چند جلسه و زمان آن چقدر است؟

 

کلاس های ساکسیفون معمولا بصورت هفته ای 1 تا 2 جلسه و زمان هر جلسه نیز 30 تا45 دقیقه می باشد. این شرایط قابل تغییر است و هنرجو می تواند با توجه به برنامه و ساعات آزاد خود ، زمان هرجلسه یا تعداد جلسات هفتگی را افزایش دهد تا بتواند دوره خود را سریعتر پیش ببرد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ساکسیفون , آموزش موسیقی , آموزش ارف , کلاس ساکسیفون , آموزش ساکسیفون , تدریس ساکسیفون , تدریس خصوصی ساکسیفون , استاد ساکسیفون , معلم ساکسیفون

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com