• خانه
  • بلاگ
  • آیا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مفید است؟

آیا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مفید است؟

کلاس تدریس ریاضی

 

درس ریاضی جزء دروس اصلی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه است.بنابراین لازم است این درس از ابتدا زیر نظر  استاد ریاضی  تعلیم دیده شود تا بصورت کامل برای دانش آموزان و دانشجویان تفهیم شود.بررسی های کارشناسی روی شاگردان ضعیف نشان میدهد که بیشتر مشکلات دانش آموزان در این درس پایه ای بوده و مربوط به سالهای گذشته است.

 

یکی از روشهای موثر برای قوی شدن در ریاضیات، استفاده از کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی  است.البته صرفا استفاده از این کلاسها نمیتواند مفید واقع شود و دانش آموزان باید در کنار آن به نکات و مطالب مهمی توجه کند که در این مقاله به آنها میپردازیم.

 

مقاله:نکاتی درباره تدریس خصوصی فیزیک

 

از آنجایی که درس ریاضی در سالهای مختلف مانند زنجیر به هم وصل است و یادگیری هر مقطعی پیش نیاز مقطع بعدی است،بنابراین دانش آموزان باید در هر مقطع تحصیلی درسها را خوب فراگیرند و از جمع کردن مطالب روی هم خودداری کنند و در صورت داشتن اشکال به کمک  کلاس ریاضی  آن را برطرف کنند.

 

کلاس تدریس خصوصی ریاضی

 

مقاله:نکاتی درباره تدریس خصوصی شیمی

 

نکته مهم بعدی این است که شاگردان در کلاس باید تمام توجه و تمرکز خود را بر روی توضیحات  معلم ریاضی  بگذارند.چون معلم در کلاس ریاضی، بسیاری از مطالب را توضیح میدهد و از آنها تمرین حل میکند.در واقع کتاب را باید به عنوان مرجع اصلی مطالعه در نظر بگیرید و تا حد ممکن در تمام کلاسها بدون غیبت حضور داشته باشید تا از تمام مطالب معلم استفاده کنید.در اینجا نیز در صورت غیبت در جلسات میتوانند به کمک کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی اشکالات خود را برطرف کنید تا در فهم مطالب بعدی به مشکل برنخورید.

 

مقاله:نکاتی درباره تدریس خصوصی عربی

 

برای استفاده از کلاسهای  تدریس ریاضی  مهم است که از یک معلم با تجربه و در عین حال بروز استفاده کنید.مدرس ریاضی باید با روشها و مطالب جدید آشنایی کامل داشته باشد تا در حین برگزاری کلاسها و حل تمرین، برای شاگردان دوگانگی ایجاد نشود و بتواند با همان روش معلم مدرسه و به سبک جدید دروس را توضیح داده و تمرین حل کند.در صورتیکه معلم ریاضی این مشخصات را نداشته باشد ممکن است حتی از کلاس تدریس خصوصی ریاضی نتیجه معکوس بگیرید،یعنی نه تنها شاگرد پیشرفت نکند بلکه در مطالب فراگرفته شده نیز خلل ایجاد شود.

 

حالا که از یک  معلم خصوصی ریاضی  با تجربه استفاده کردید کار تمام نشده است!! بعد از اتمام تدریس معلم ریاضی، کار اصلی شما شروع میشود و آن حل تمرین است.هر چقدر شما، استاد ریاضی خوبی داشته باشید اما تمرین حل نکنید، در درس ریاضی پیشرفت نخواهید کرد.پایه اصلی پیشرفت در ریاضی حل تمرین است.خوب است که این حل تمرین را همان روز و بلافاصله پس از تدریس معلم انجام دهید تا به دلیل تازه بودن مطالب در ذهنتان، بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

مقاله:نکاتی درباره تدریس خصوصی زبان

 

کلاس خصوصی ریاضی

 

نکات مهم در حین حل تمرین ریاضی:

 

1-حل تمرین را در یک مکان آرام و بدون سر و صدا انجام دهید.

2-در حین حل تمرین خلاقیت داشته باشید و از روشهای نوآورانه استفاده کنید.

3-اعتماد به نفس داشته باشید.

4-حل تمرین را از آسان به سخت انجام دهید و یکباره به سراغ سوالات سخت نروید.

5-ابتدا تمرینات کتاب و مثالهای جزوه تان را حل کنید.

 

مقاله:نکاتی درباره تدریس خصوصی زیست

 

6-تمرکز داشته باشید.

7-ساعات پایانی شب که مغز نیاز به استراحت دارد زمان مفیدی برای حل تمرین نیست.

8-هنگام حل تمرین اشکالات خود را در یک برگه یادداشت کنید تا در اولین فرصت از معلمتان بپرسید.

9-سعی کنید فرمولها و نکات مهم هر مبحث را در یک دفترچه یادداشت کنید.

10-در کنار کتاب درسی از کتابهای کمک درسی برای قویتر شدن ریاضی تان استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی شیمی , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی زیست , کلاس ریاضی , استاد ریاضی , تدریس ریاضی , معلم ریاضی , معلم خصوصی ریاضی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com