• خانه
  • بلاگ
  • نکات مهم برای والدین کلاس اولیها(بخش اول)

نکات مهم برای والدین کلاس اولیها(بخش اول)

 

دانش آموزانی که وارد پایه اول دبستان میشوند معمولا نیاز به توجه و نظارت جدی تر، چه از طرف خانواده و چه از طرف معلمان دارند.در این مقاله به نکاتی اشاره میکنیم که شاید به ظاهر کم اهمیت باشند اما تاثیر جدی در یادگیری و پیشرفت دانش آموزان ابتدایی دارد.

 

تدریس خصوصی دروس ابتدایی

 

1-به فرزندتان یاد دهید که خودش هر شب برنامه روزانه و هفتگی اش را قبل از خواب نگاه کند و به تنهایی وسایل مدرسه اش را جمع کند تا بتواند در آینده فردی منضبط،منظم و مسئولیت پذیر شود،نه اینکه از شما انتظار انجام دادن این کار را داشته باشد.

 

2-در هنگام خرید وسایل مدرسه و لوازم التحریر، سعی کنید وسایل ساده را انتخاب کنید تا دانش آموز در کلاس دچار حواس پرتی و یا سرگرم شدن با لوازمش نشود.

 

3-همه کتابها و دفترهای فرزندتان را جلد کنید و فرهنگ تمیز نگه داشتن لوازم و کتابهایش را به او آموزش دهید.

 

4-روی کلیه وسایل او اعم از کتاب،دفتر،مداد،تراش،جامدادی و ... نام و نام خانوادگی فرزندتان را با برچسب های کوچک بچسبانید.

 

تدریس دروس ابتدایی

 

5-بهترین جایزه برای فرزندان، تحسین کلامی و خوشحالی شماست،بنابراین این موارد را از او دریغ نکنید.از طرف دیگر هم مرز بین تشویق و اغراق را در نظر داشته باشید و به اندازه او را تشویق یا تنبیه کنید.

 

6-سعی کنید فرزندتان عادت کند که شبها زود بخوابد(حدود9تا10شب)  تا بتواند صبح ها زودتر و سرحال از خواب بیدار شود.

 

7-اصول نگهداری از وسایل را به فرزندتان آموزش دهید و اجازه ندهید گم کردن یا خراب کردن لوازم برای او عادت شده و در سالهای بالاتر ادامه پیدا کند. 

 

8-برای دانش آموزان پایه اول دبستان خودکار،ماژیک،مداد فشاری ومداد شمعی هیچ کاربردی ندارد و بیشتر موجب بدخطی،تقویت نشدن عضلات دست،خستگی زودرس و از بین رفتن دفتر و کتابها خواهد شد.بنابراین بهتر است کلاس اولیها از مدادهای معمولی و چندضلعی استفاده کنند.چون مدادهای گرد وصاف بیشتر موجب تعریق دست و ایجاد اضطراب برای دانش آموز میشود.

 

تدریس خصوصی دروس ابتدایی

 

9-فرزندتان را بخاطر قرض دادن وسایلش به دوستان کناردستی اش مواخذه نکنید و درعوض تشویق کنید اما مسئولیت پس گرفتن لوازمش را به خود او بسپارید.

 

10-بهترین جایزه برای فرزندتان یاددادن احساس رضایت و لذت درونی از یادگیری مطالب است نه جوایز مادی، با این کار او را شرطی کرده و از لذت فراگیری اش میکاهید.

 

موسسه بهار اندیشه با بیش از 16 سال سابقه درخشان و حدود 400 استاد آقا و خانم در مناطق ومقاطع مختلف از ابتدایی تا کنکور،دروس دانشگاهی تمام رشته ها،کارشناسی ارشد ودکترا،آموزش موسیقی برای کلیه سازهای سنتی و کلاسیک و آموزش آواز سنتی و پاپ آماده ارایه خدمات به دانش آموزان،دانشجویان و هنرجویان میباشد تا با کمک یکدیگر بتوانیم در اعتلای علم و هنر فرزندان این مرز و بوم سهیم باشیم.

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی دروس ابتدایی،تدریس خصوصی دروس راهنمایی،تدریس خصوصی دروس دبیرستان و پیش دانشگاهی،کنکور،تدریس خصوصی ریاضی،تدریس خصوصی فیزیک،تدریس خصوصی شیمی،تدریس خصوصی عربی،تدریس خصوصی زبان انگلیسی،تدریس خصوصی زیست،تدریس خصوصی دروس دانشگاهی در تمام رشته های فنی مهندسی،حسابداری،مدیریت،اقتصاد و ... ویا در زمینه تدریس خصوصی گیتار،تدریس خصوصی ویولن،تدریس خصوصی پیانو،تدریس خصوصی ارگ،تدریس خصوصی فلوت،تدریس خصوصی آکاردئون،تدریس خصوصی تار،تدریس خصوصی سه تار،تدریس خصوصی سنتور،تدریس خصوصی دف،تدریس خصوصی تنبک،تدریس خصوصی نی،تدریس خصوصی تنبور،تدریس خصوصی کمانچه و...نیاز به مشاوره و تدریس داشتید  با موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی شیمی , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی زیست , تدریس خصوصی دروس دانشگاهی , تدریس خصوصی دروس ابتدایی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com