مدت زمان یادگیری تمپو چقدر است؟

 

آموزش تمپو

 

هنرجویان  آموزش تمپو  عموما این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری تمپو چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش تمپو و عوامل موثر در روند یادگیری این ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری تمپو است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری تمپو در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی ریتم باشد حدود6ماه تا1 سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکها و سبکهای مختلف نوازندگی تمپو،همراهی با سازهای دیگر و یا همراهی باگروه را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود 1تا2 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به ساز تمپو است.هنرجویانی که در خانواده های موزیسین بزرگ می شوند و پیش زمینه فراگیری موسیقی دارند، معمولا در  کلاس تمپو  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگری که علاقمند باشند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

تدریس تمپو

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری تمپو، گوش دادن به قطعات مختلف،دیدن فیلمهای نوازندگی تمپو و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید تمپو است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در نوازندگی این ساز پیشرفت سریع تری داشته باشند.

 

نکته مهم بعدی تمرین منظم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز زمانی را به تمرینات تمپو اختصاص می دهند قطعا مدت کمتری طول می کشد تا روی ساز خود مسلط بشوند.تمرین خوب و منظم تاثیر مستقیم در پیشرفت هنرجو دارد و در واقع پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  تمرین مستمر است.

 

کلاس تمپو

 

و نکته آخر در مورد آموزش تمپو، انتخاب استاد پروفشنال است.منظور از استاد پروفشنال صرفا  تدریس تمپو  نیست ، بلکه استاد حرفه ای باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب ساز وموسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش تمپو این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری درست واصولی باشد نه سرعت، تا  استاد تمپو  بتواند با یک برنامه ریزی هدفمند، تمام مفاهیم مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , کلاس تمپو, آموزش تمپو, تدریس تمپو, استاد تمپو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com