• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین سه تار

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین سه تار

 

آموزش سه تار
فراگیری و  آموزش سه تار  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس بروید اولین مرحله خرید یک سه تار خوب با قیمت مناسب است.
خرید سه تار کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص و کارشناس انجام شود تا بتوان سه تار خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ساز مناسب تهیه کنید.
 
 

1-ابتدا تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش سه تار فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران سه تار با برندها و مهرهای مختلف از جمله آریا(گلدار وکودکانه)،آوای مولانا،قاسمی،ارمغان دوست،آبدارباشی،آرش،آریانا،احمدرضا،مینوچهر،اشکان،
الهی،امیرمحمد،امیرمفتاحی،اکبری،هاتف ملکشاهی،بهنام،تیمور همراز و دیگر استادان سازنده سه تار وجود دارد.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس سه تار  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، سه تار کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده "به شرط تایید استاد" را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای سه تار نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر سه تارهای با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 
 

3-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید سه تار می تواند صدای ساز،زیبایی ظاهری،حس ساز و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
تدریس سه تار
 
 

4-از فروشندگان سه تار مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.
 
 

5-سه تار را در دستتان گرفته و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید سه تارهای مختلف را برداشته و حس آنها را امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم سه تار  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این موضوع شوید.
 
 

6-صدای سیمهای سه تار را بررسی کنید.

 
صدای سیمهای سه تار را بررسی کنید.درست است که شما مبتدی هستید ولی به هر حال صدای غیر طبیعی برای گوش شما قابل تشخیص است.در این صورت از فروشنده بخواهید آن را دوباره کوک کند و مجددا امتحان کنید تا در صورت داشتن ایراد، سه تار دیگری را انتخاب کنید.
 
 
کلاس سه تار
 
 

7-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی سه تار و یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس سه تار  بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدریس خصوصی سه تار  استاد می تواند نحوه دست گرفتن ساز،انگشت گذاری،نحوه نشستن و نواختن سه تار را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی سه تار  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

8-سه تار را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید سه تار  را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا  ضمانت داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند کیف مناسب،تیونر،یک دست سیم جدید و کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

9-برای خرید از یک کارشناس سه تار کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس موسیقی کمک بگیرید.چون  استاد سه تار  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس چوب،ترک نداشتن ساز،جنس سیم و سایر نکات را بررسی کند که این مسئله برای یک هنرجوی مبتدی قابل تشخیص نیست.کارشناس سه تار با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 
 

10-برای خرید سه تار انواع(مشقی،معمولی و حرفه ای) را هم در نظر بگیرید.

 

سازهای مشقی برای نوازندگان مبتدی ساخته شده اند.همچنین سازهای معمولی برای نوازندگی عادی و تمرین های ابتدایی و سازهای حرفه ای که از چوب خوب و کیفیت ساخت بالا برخوردارند مناسب نوازندگان حرفه ای و ضبط استودیویی میباشند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی سه تار , استاد سه تار , کلاس سه تار , تدریس سه تار , آموزش سه تار , معلم سه تار

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com