مدت زمان یادگیری آواز چقدر است؟

 

آموزش آواز

 

هنرجویان  آموزش آواز  عموما این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری آواز چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش آواز و عوامل موثر در روند یادگیری آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از فراگیری آواز است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری آوازدر حد ابتدایی باشد حدود 1تا2 سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل برردیف های آواز سنتی و یا آموزش حرفه ای تکنیکهای هر یک از اقسام آواز پاپ،کلاسیک،کر و محلی و یا همراهی با ساز و گروه را داشته باشید این زمان ممکن است درحدود4تا5 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به آواز است.هنرجویانی که در خانواده های موزیسین بزرگ می شوند و پیش زمینه فراگیری موسیقی دارند، معمولا در  کلاس آواز  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگری که علاقمند باشند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

تدریس آواز

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری آواز، گوش دادن به قطعات مختلف آوازی،دیدن فیلمهای خوانش اساتید حرفه ای و همچنین شنیدن آواز خوانی اساتید مطرح است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کرده و در فراگیری آواز پیشرفت سریع تری داشته باشند.

 

نکته مهم بعدی تمرین منظم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی منظم، هر روز ساعتی را به تمرینات آواز از جمله صداسازی،نفس گیری دیافراگمی،سلفژ،گرم کردن صدا و ...اختصاص می دهند قطعا زمان کمتری طول می کشد تا روی آواز تسلط پیدا کنند.تمرین خوب و منظم تاثیر مستقیم در پیشرفت هنرجو دارد و در واقع پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  تمرین مستمر است.

 

آموزش آواز

 

و نکته آخر در مورد آموزش آواز، انتخاب استاد پروفشنال است.منظور از استاد پروفشنال صرفا  تدریس آواز  نیست ، بلکه استاد حرفه ای باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب یادگیری آواز کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که یادگیری آواز در سطح عالی، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش آواز این ذهنیت را نداشته باشند و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری درست واصولی باشد نه سرعت، تا  استاد آواز  بتواند با یک برنامه ریزی هدفمند، تمام مفاهیم مورد نیاز را به آنها آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , آموزش آواز , تدریس آواز , کلاس آواز , استاد آواز

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com