• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین ویولن

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین ویولن

 

آموزش ویولن
 
فراگیری و  آموزش ویولن  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید وجالب سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس ویولن بروید اولین مرحله خرید یک ساز خوب با قیمت مناسب است.
خرید ویولن کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص انجام شود تا بتوان ساز خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ویولن مناسب تهیه کنید.
 
 

1-قبل از خرید تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش ویولن فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران ویولن با برندهای هافنر،تی اف،یاماها،استگ،رناتو،زک،آماتی و...وجود دارند.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس ویولن  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، ویولن کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که از فروشنده مهلت تست بگیرید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای ویولن نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر ویولن های با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 

3-هدف ازفراگیری ویولن را تعیین کنید.

 
در ابتدای امر باید مشخص کنید که ویولن را در چه سطحی میخواهید ادامه دهید تا با توجه به آن یک ویولن مناسب تهیه کنید.ویولن در 3 سطح مبتدی،متوسط و حرفه ای و در سایزهای 1/16،1/10،1/8،1/4،1/2،3/4و4/4 و از سن 3 سال تا بزرگسال قابل خریداری است.بهتر است از یک  استاد ویولن  در این زمینه مشاوره بگیرید.
 
 

4-معیارهای خرید ویولن را در نظر بگیرید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید ویولن می تواند شفافیت صدای ساز،جنس چوب،حجم صدای ساز،پاسخگو بودن ویولن در پوزیسیون های بالا،خوش دست بودن گریف،زیبایی ظاهری و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
آموزش ساز ویولن
 
 

5-از فروشندگان ویولن مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.
 
 

6-ویولن را در دستتان بگیرید و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید ویولنهای مختلف را برداشته و حس آنها را در حالات مختلف نشسته و ایستاده امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم ویولن  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این مطلب شوید.
 
 

7-نوع ویولن مد نظرتان را انتخاب کنید.

ویولن دارای اقسام مختلفی است که شامل ویولن آکوستیک،ویولن الکتریک،ویولن آلتو(ویولا)،ویولن سل و کنتر باس است که هر کدام سبک نوازندگی و روش تدریس متفاوتی دارند و بهتر است که شما در ابتدا روی انواع آن تحقیق کرده و ویولن مد نظرتان را مشخص کنید.

 
 
آموزش ویلن
 
 

8-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی ویولن و یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که تدریس بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدربس خصوصی ویولن  استاد می تواند نحوه دست گرفتن ساز،انگشت گذاری،آکورد گیری،کوک ویولن و نحوه آرشه کشی را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی ویولن  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

9-ویولن را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید ویولن تان را از یک نمایندگی معتبر بخرید تا کارت گارانتی و ضمانت نامه داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند جعبه ویولن،پایه نت،زیرچانه،سوردین،یک دست سیم،خمیر پولیش،بالشتک،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

10-برای خرید از یک کارشناس ویولن کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس ساز کمک بگیرید.چون استاد  تدریس ویولن  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس چوب،ترک نداشتن ساز،صاف بودن دسته،کیفیت گوشی ها وآرشه،جنس سیم و سایر نکات را بررسی کند که این کار برای یک هنرجوی مبتدی قابل انجام نیست.کارشناس ویولن با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ویولن , استاد ویولن , کلاس ویولن , آموزش ویولن , تدریس ویولن , معلم ویولن

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com