• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین دف

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین دف

 
آموزش دف
 
فراگیری و  آموزش دف بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید وجالب سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس دف بروید اولین مرحله خرید یک ساز خوب با قیمت مناسب است.
خرید دف کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک استاد متبحر انجام شود تا بتوان ساز خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک دف مناسب تهیه کنید.
 
 

1-قبل از خرید تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش دف فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران دف با مهرهای اساتید و سازنده های مختلف از جمله حبیبی،سما،سوژین،هاپا،خبات،نغمه،جانان و...وجود دارند.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس دف  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، دف کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که از فروشنده مهلت تست بگیرید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای دف یا مهردار بودن آن نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر دف های با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 

3-هدف ازفراگیری دف را تعیین کنید.

 
در ابتدای امر باید مشخص کنید که دف را در چه سطحی میخواهید ادامه دهید تا با توجه به آن یک ساز مناسب تهیه کنید.دف درسطوح مبتدی،متوسط و حرفه ای و همچنین در سایزهای مختلف مناسب برای کودکان،متوسط وبزرگسال قابل خریداری است.بهتر است از یک  استاد دف  در این زمینه کمک بگیرید.
 
 

4-معیارهای خرید دف را در نظر بگیرید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید دف می تواند صدای ساز،جنس چوب کمانه،تقارن کامل دایره کمانه،اندازه و وزن مناسب،جنس پوست طبیعی یا مصنوعی،زیبایی ظاهری و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
کلاس دف
 
 

5-از فروشندگان دف مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.
 
 

6-دف را در دستتان بگیرید و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید  دف های مختلف را برداشته و حس آنها را در حالات مختلف نشسته و ایستاده امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم دف  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این مطلب شوید.
 
 

7-نوع دف مد نظرتان را انتخاب کنید.

 

دف دارای دو نوع پوستی وطلقی است و بهتر است که در ابتدا روی آن تحقیق کرده ودف مد نظرتان را مشخص کنید.عموما دف های پوستی صدای زیباتر وقیمت بالاتری نسبت به نوع طلقی دارند.اما با تغییرات آب و هوا و گرم و سرد شدن تغییر صدا و تغییر حالت می دهند و اصولا برای افراد مبتدی مناسب نیستند.

اما دفهای طلقی به نسبت مقاومتر بوده و تغییرات محیطی روی آنها اثری ندارد و همچنین نیازی به گرم کردن ندارند.از طرف دیگر بسیاری از دفهای طلقی کیفیت ساخت بالا و مشابه پوستی دارند و با مهرهای معتبر همچون حبیبی،هاپا و... عرضه میشوند و حتی بسیاری از اساتید از این نوع دف ها استفاده میکنند.رنگ طلق معمولا سفید،قهوه ای یا مشکی است و جنس آن از کاغذ کالک پلاستیکی است.دقت کنید که سطح دف طلقی با کیفیت، باید مات باشد ونباید صیقلی و براق باشد.

 
 
آموزش دف
 
 

8-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی دف و یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که تدریس بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدربس خصوصی دف  استاد می تواند نحوه نشستن وگرفتن دف در دست،شیوه نواختن،وزن خوانی و بسیاری نکات دیگر را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی دف  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

9-دف را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید دف تان را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا ضمانت داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند جعبه دف،حلقه دف،صداگیر دف(سوردین)،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

10-برای خرید از یک کارشناس دف کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید دف می کنید از یک کارشناس ساز کمک بگیرید.چون استاد  تدریس دف  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس پوست،تقارن کمانه،جنس چوب و سایر نکات را بررسی کند که این کار برای یک هنرجوی مبتدی قابل انجام نیست.کارشناس دف با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!
 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی دف , استاد دف , کلاس دف , تدریس دف , آموزش دف , معلم دف

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com