• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین تنبک

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین تنبک

آموزش تنبک

 
 
فراگیری و  آموزش تنبک  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس بروید اولین مرحله خرید یک تمبک خوب با قیمت مناسب است.
خرید تنبک کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص و کارشناس انجام شود تا بتوان ساز خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ساز مناسب تهیه کنید.
 
 
 

1-ابتدا تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش تمبک فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران تنبک با برندها و مهرهای مختلف از جمله شیرانی،حلمی،قربانی،میرزاخانی،محب پور و دیگر استادان سازنده تنبک وجود دارد.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس تنبک  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، تنبک کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده "به شرط تایید استاد" را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای تنبک نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر تنبک های با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 
 

3-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید تنبک  میتواند صدای ساز،جنس چوب،وزن ساز،جنس پوست،مقاومت ساز،نوع تراش،یک تکه بودن چوب،زیبایی ظاهری و قیمت تنبک باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
کلاس تنبک
 
 
 

4-از فروشندگان تنبک مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.
 
 

5-تنبک را در دستتان گرفته و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید تنبک های مختلف را برداشته و حس آنها را امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم تنبک   و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این موضوع شوید.
 
 

6-صدای تنبک را بررسی کنید.

 
صدای تنبک را بررسی کنید.پوست استفاده شده در تنبک معمولا از جنس پوست شتر،بره،میش یا گوساله است که هر کدام بر مبنای خصوصیات و ضخامتی که برایشان در نظر گرفته میشود صدادهی متفاوتی دارند.درست است که شما
مبتدی هستید ولی به هر حال صدای خوب یا غیر طبیعی برای گوش شما قابل تشخیص است.در این صورت از فروشنده بخواهید تنبک دیگری را در اختیار شما قرار دهد.
 
 
تدریس تنبک
 
 

7-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی تنبک و یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس تنبک  بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدریس خصوصی تنبک  استاد می تواند نحوه دست گرفتن ساز،انگشت گذاری،رنگهای صوتی،ساختمان فیزیکی،نحوه نشستن و نواختن تنبک را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی تنبک  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

8-تنبک را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید تنبک  را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا  ضمانت داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند کیف تنبک یا کاور مناسب،زیرپایی تنبک،تشک برقی جهت گرم کردن پوست تنبک،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

9-برای خرید از یک کارشناس تنبک کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس موسیقی کمک بگیرید.چون  استاد تنبک  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس چوب،جنس پوست،وزن تنبک و سایر نکات را بررسی کند که این مسئله برای یک هنرجوی مبتدی قابل تشخیص نیست.کارشناس تنبک با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 
 

10-برای خرید تنبک انواع(مبتدی،معمولی و حرفه ای) را هم در نظر بگیرید.

سازهای مبتدی برای نوازندگان تازه کارو تمرینهای ابتدایی ساخته شده اند.همچنین سازهای معمولی برای نوازندگان متوسط ونیمه حرفه ای و سازهای حرفه ای که ازجنس و کیفیت ساخت بالا برخوردارند مناسب نوازندگان حرفه ای و ضبط استودیویی میباشند.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: استاد تنبک , کلاس تنبک , تدریس خصوصی تنبک , آموزش تنبک , تدریس تنبک , معلم تنبک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com