• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین آکاردئون

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین آکاردئون

 

آموزش آکاردئون
 
فراگیری و  آموزش آکاردئون  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید که به کلاس بروید اولین مرحله خرید یک آکاردئون خوب با قیمت مناسب است.
خرید آکاردئون کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص و کارشناس انجام شود تا بتوان آکاردئون خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ساز مناسب تهیه کنید.
 
 

1-ابتدا تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش آکاردئون فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران آکاردئون با برندهای مختلف از جمله هوهنرآلمان،هرو آلمان،اسکاندالی ایتالیا،کورسونلی ایتالیا،رویال آلمان،ولتمستر آلمان،اف بالسترا ایتالیا و....وجود دارد.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس آکاردئون  بروید ولخرجی نکنید.برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها ، آکاردئون کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده "به شرط تایید استاد" را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای آکاردئون نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر آکاردئون های با قیمت بسیار پایین نیز کیفیت و صدای خوبی ندارند.
 
 
 

3-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید آکاردئون می تواند صدای ساز،زیبایی ظاهری،برند کشور سازنده،حس ساز و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
کلاس آکاردئون
 
 

4-از فروشندگان آکاردئون مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.
 
 

5-آکاردئون را در دستتان گرفته و احساس آن را بررسی کنید.

 
سعی کنید آکاردئون های مختلف را برداشته و حس آنها را امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم آکاردئون  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این موضوع شوید.
 
 

6-صدای آکاردئون را بررسی کنید.

 
درست است که شما مبتدی هستید ولی به هر حال صدای غیر طبیعی برای گوش شما قابل تشخیص است.در این صورت از فروشنده بخواهید آن را دوباره کوک کند و مجددا امتحان کنید تا در صورت داشتن ایراد،آکاردئون دیگری را انتخاب کنید.
 
 
تدریس آکاردئون
 
 

7-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی آکاردئون یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس آکاردئون  بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدریس خصوصی آکاردئون  استاد می تواند نحوه دست گرفتن ساز،انگشت گذاری ها،کوک آکاردئون،نحوه نشستن یا ایستادن و نواختن آکاردئون را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی آکاردئون  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

8-آکاردئون را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید آکاردئون را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا ضمانت داشته باشد. با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند جعبه ساز،استند آکاردئون،پد آکاردئون،تیونر،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

9-برای خرید از یک کارشناس آکاردئون کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس موسیقی کمک بگیرید.چون  استاد آکاردئون  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس ساز،برند ساز و سایر نکات را بررسی کند که این مسئله برای یک هنرجوی مبتدی قابل تشخیص نیست.کارشناس ساز آکاردئون با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 
 

10-برای خرید آکاردئون سایز آن را هم در نظر بگیرید.

 

آکاردئون در سایزهای مختلف از جمله48،60،72،80،96 و 120 باس موجود میباشد.در این زمینه قبل از خرید ساز، از استاد خود مشاوره بگیرید.

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس آکاردئون در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی آکاردئون , استاد آکاردئون , کلاس آکاردئون , آموزش آکاردئون , تدریس آکاردئون , معلم آکاردئون , هزینه کلاس آکاردئون در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com