• خانه
  • بلاگ
  • آیا معلمی که خود قطعات سطح بالا را اجرا نکرده میتواند آنها را تدریس کند؟

آیا معلمی که خود قطعات سطح بالا را اجرا نکرده میتواند آنها را تدریس کند؟

 کلاس موسیقی

 

بسیاری از معلمان موسیقی خود قادر به اجرای قطعات سطوح بالا نیستند، بنابراین نمیتوانند آنها را تدریس کنند.اما معلمینی هم هستند که قبلا این قطعات را اجرا کرده اند، ولی با توجه به اینکه اجرای این قطعات در کلاس نیاز به تمرین مجدد دارد و وقتگیر است، همه قطعه را نمیتوانند به صورت مستر و بی اشکال اجرا کنند.

 

در این شرایط معلم و هنرجو در کنار هم میزان به میزان جلو میروند. در اینجا هنرجو فعالانه مینوازد و معلم با دقت تمام اشکالات نتی و تکنیکی هنرجو را برطرف میکند.

معمولا در سطوح بالا، هنرجویان به مراتب بهتر از معلم اجرا میکنند، زیرا وقت کافی و تمرکز لازم روی آن قطعه را دارند.

 

 کلاس موسیقی

 

معمولا مدرسین موسیقی در طول روز باید قطعات متنوع و مختلفی از سبکهای متفاوت را برای هنرجویان تدریس کنند و همین امر باعث میشود که نتوانند قطعات را دقیق و کاملا درست  برای هنرجو اجرا کنند. 

 

نکته مهم دیگر اینکه در  کلاس موسیقی  هنرجو باید بیشتر بنوازد تا معلم. لازم نیست معلم کل قطعه را از اول تا آخر برای هنرجو بنوازد. بلکه فقط در جاهایی که مشکلات نتی و  تکنیکی جدی وجود دارد اجرا میکند.

 

او باید قبل از اجرای قطعه، آن را به لحاظ فرم و ساختار به طور دقیق برای هنرجو آنالیز کند و تایم لاین مشخصی برای هر بخش از قطعه تعیین کند.بنابراین اجرای یک قطعه مثلا در سطح ۶ به زمانی بیش از یک هفته نیاز دارد و ممکن است حتی چند ماه زمان ببرد. گاهی برای رفع یک مشکل تکنیکی کوچک، مثلا اجرای یک تریل، لازم است معلم و هنرجو هفته ها وقت صرف کنند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com