• خانه
  • بلاگ
  • کودکان بهتر است چه سازی را برای شروع کلاس موسیقی انتخاب کنند؟

کودکان بهتر است چه سازی را برای شروع کلاس موسیقی انتخاب کنند؟

 یادگیری موسیقی کودکان

 

بسیاری از والدین دوست دارند که فرزندشان به  کلاس موسیقی  برود و یک ساز را فرا بگیرد.اما در انتخاب ساز مردد هستند و نمی دانند واقعا فرزندشان به چه نوع موسیقی علاقه دارد.

در وهله اول باید ساز مورد علاقه فرزندمان را به دقت و با بررسی کامل انتخاب کنیم.چون اگر سازش را دوست نداشته باشد هرگز کلاس را ادامه نخواهد داد.نکته ای که در مورد کودکان وجود دارد اینست که آنها تجربه و قدرت بررسی و انتخاب کاملی ندارند و لازم است که حتما والدین به آنها کمک کنند و مشاوره بدهند.

 

نکات مهم جهت انتخاب ساز مناسب برای کودکان:

 

 

۱-چه نوع موسیقی را بیشتر دوست دارند.

 
قدم اول و بسیار مهم این است که شما بدانید که به چه سبکی از موسیقی بیشتر گرایش دارند.مثلا اگر به موسیقی ایرانی علاقمند هستند آموزش تار و آموزش سه تار ، آموزش کمانچه ، آموزش سنتور ، آموزش تنبک  و...مناسب هستند و اگر به موسیقی کلاسیک علاقمند هستند آموزش گیتار ، آموزش فلوت ، آموزش پیانو ، آموزش ویولن  و...می توانند انتخابهای خوبی باشند.چون شما به هر حال وقت و سرمایه خود را در این راه می گذارید ،بنابراین بهتر است از ابتدا با توجه به سبک موسیقی مورد علاقه شان ، انتخاب درستی را انجام دهید.
 
 
 

2-هدف تان از آموزش موسیقی کودک رامشخص کنید.

 
مثلا اگر قرار است که فرزند شما در یک گروه نوازندگی عضو شود سازهای گروهی انتخابهای خوبی هستند،اما اگر قرار است بصورت انفرادی و تکنوازی و اصطلاحا برای دل خودش یادبگیرد سازهای تک نوازی مناسبتر هستند.
 
 
 
آموزش موسیقی کودک
 
 
 

3-وضعیت بودجه خود را برای خرید ساز در نظر بگیرید.

 
در هنگام انتخاب ساز مورد علاقه فرزندتان وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید.برخی از سازها قیمت بالاتری دارند و خرید آنها مستلزم هزینه بالاتری است ولی برخی از آنها ارزانتر بوده و تهیه آنها برای عموم مردم راحت تر است.
 
 
 

4-فضای تمرینش چه شرایطی دارد؟

 
برای آموزش موسیقی  نیاز به یک فضای آرام دارید تا فرندتان بصورت کامل تمرکز داشته باشد ، ضمن اینکه صدای ساز نیز باید طوری باشد که مزاحمتی برای همسایگان یا سایر اعضای خانواده نداشته باشد.مثلا اگر در آپارتمان هستید قطعا انتخاب  آموزش ساکسیفون  یا  آموزش درامز  انتخابهای غلطی هستند چون به راحتی نمی توانند تمرین کنند.
 
 
 

5-یک استاد پروفشنال انتخاب کنید.

 
برای موفق شدن در کلاس  آموزش موسیقی  باید حتما یک استاد حرفه ای پیدا کنید چون بدون استاد و بصورت خودآموز بسیار مشکل بوده و ممکن است هنرجو مطالب را خوب یاد نگیرد و یا از ابتدا اشتباه آموزش ببیند.استاد خوب هم باید در کارش حرفه ای باشد و هم از لحاظ اخلاقی و نظم در کلاسها بتواند به خوبی کلاس را اداره کند. 
 
 
 

6-برای یادگیری موسیقی نظم و تمرین داشته باشید!!

 
یادگیری هر ساز موسیقی نیازمند تلاش و تمرین منظم و گذاشتن وقت است.اما این زمان برای سازهای مختلف متفاوت است.یادگیری برخی از سازها مشکل و وقت گیر است و ممکن است حتی برای رسیدن به یک سطح متوسط  2تا3 سال زمان نیاز داشته باشد ولی یادگیری برخی دیگر ساده تر است .مثلا یادگیری سه تار و گیتار زمان کمتری نسبت به پیانو و ویولن نیاز دارد.بنابراین قبل از انتخاب در این مورد تحقیق کنید.!
 
 
 
آموزش موسیقی کودکان
 
 
 

7-شرایط جسمی فرزندتان را در انتخاب ساز مد نظر قرار دهید.

 
در هنگام انتخاب ساز مورد علاقه فرزندتان باید شرایط و فیزیک بدنی او را در نظر بگیرید.به طور مثال اگر ظرفیت تنفسی او بالا نباشد یادگیری سازهای بادی برایش مشکل خواهد بود و یا با توجه به جثه او ساز مورد نظر را خریداری کنید چون بعضی از سازها سایزهای مختلفی دارند.بنابراین در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی می تواند کیفیت آموزش موسیقی کودک را بالاتر ببرد.
 
 
 

8-عجله نکنید!!

 
والدین عزیز! برای کلاس موسیقی کودک باید صبر و حوصله به خرج دهید و عجله نکنید.این نکته مخصوصا برای موسیقی کودکان بسیار مهم است چون ممکن است آنها نیاز به تمرین بیشتری داشته باشند تا بتوانند بر قطعات مسلط شوند.بنابراین انتظارات خود را از کودکان تعدیل کرده و اجازه دهید که آنها از کلاس موسیقی لذت ببرند.
 
 
 

9-هنگام تمرین کنار فرزندتان بنشینید.

 

خوب است که والدین عزیز گاهی اوقات هنگام تمرین کنار فرزندشان بنشینند و نظاره گر تمرین آنها باشند.این کار علاوه بر اینکه احساس ارزشمند بودن به فرزندان می دهد باعث می شود که اعتماد به نفس آنها بالاتر برود. 

 

 

10-آیا دوست دارید فرزندتان ساز و آواز را با هم یاد بگیرد؟

 
اگر تصمیم دارید فرزندتان در حین نوازندگی آواز هم یادبگیرد و بخواند سعی کنید سازهایی را انتخاب کنید که برای این کار مناسبتر باشند.به طور مثال سازهایی مانند سه تار،گیتار و  آموزش تنبور و...با توجه به نحوه قرارگیری و صدادهی برای  آموزش آواز  مناسب تر هستند.
 
 برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس گیتار در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.
برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس ویولن در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.
برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس سنتور در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.
برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس پیانو در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش سنتور , آموزش ویولن , آموزش گیتار , آموزش کمانچه, آموزش تنبور , آموزش فلوت , آموزش تار , آموزش سه تار , آموزش تنبک , آموزش آواز , آموزش درامز , آموزش ساکسیفون , آموزش پیانو کودکان , هزینه کلاس گیتار در سال 1401  , هزینه کلاس سنتور در سال 1401 , هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس ویولن در سال 1401 

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com