10 خصوصیت جالب و عجیب پیانیست ها

 

در سال 2013 نشریه پیانیست با همکاری کالج سلطنتی لندن و انجمن روانشناسان بالینی بریتانیا،پس از 18 ماه تحقیق بر روی مغز و فعالیت های ذهنی پیانیستها و همچنین رصد 24 ساعته رفتار بیش از صدپیانیست حرفه ای به نتایجی دست یافتند که برخی از آنها بسیار جالب و حتی عجیب است.(نشریه پیانیست،19 می 2015،هریس پینر،لو ادینگارد،صفحه 25)

 

پیانیست

 

1-نوازندگان  پیانو  بهتر از افراد عادی از دو نیمکره مغزی خود استفاده می کنند.بنابراین ظرفیت حافظه آنها بسیار بیشتر از افراد معمولی است.

 

2-قابلیت تشخیص چهره افراد در پیانیست ها حدودا 3 برابر بیشتر از افراد عادی است.همچنین دید بصری آنها بسیار بالا و سرعت و وسعت بیشتری دارد.بنابراین قدرت واکنش مغزی و عکس العمل آنها بسیار بیشتر از افراد عادی است.

 

نوازنده پیانو

 

3-پیانیست ها عموما بذله گو و شوخ هستند.گرچه ظاهرا بسیار عاشق زندگی هستند،اما پارتنرهای موفقی در روابط عاطفی و عاشقانه محسوب نمیشوند.ضمن اینکه آنها نسبت به موسیقیدانان دیگر از تعادل روانی کمتری برخوردارند، زودتر از بقیه خشمگین می شوند و به همان سرعت نیز به حالت اول بر میگردند.

 

4-بیشتر پیانیست ها در ذهن خود مدینه فاضله ای دارند که افراد را با توجه به ساختار آن محک می زنند و قضاوت می کنند.بنابراین همیشه قضاوتهایی سختگیرانه تر دارند.شاید به همین دلیل باشد که اکثریت آنها از شخصیت خود نیز لذت نمی برند و به شدت از خودشان انتقاد کرده و بی رحمانه ترین قضاوتها را در مورد خود اعمال می کنند.

 

5-رفتار بیشتر پیانیست ها رادیکال و بدون ملاحظه است.بیشتر آنها بی احتیاط صحبت می کنند،بدون اینکه به عواقب آن فکر کنند.آنها معمولا عاطفی تر و در عین حال رادیکال ترند و در بیان عواطف و یا ابراز نظرات خود بی پروا و بدون ملاحظه هستند.

 

کلاس پیانو

 

6-پیانیست ها از نظر روانی به طور متوسط حدود4 برابر نسبت به افراد عادی حساس ترند.گرچه آنها شادترین افراد کره زمین هستند اما مشکلات خانوادگی و اجتماعی زودتر آنها را منزوی و افسرده می کند که این افسردگی ممکن است تا سالها طول بکشد.بنابراین اختلال شخصیت دوقطبی در پیانیست ها بسیار بیشتر دیده می شود.

 

7-پیانیست ها از شخصیت های تکراری بیزارند و گاهی برای اینکه تکراری نباشند دست به کارهایی می زنند که تصور آن برای یک شخص عادی غیرممکن است.

 

8-پیانیست ها عموما در اتاق های بسیار مرتب و منظم احساس امنیت نمی کنند.آنها به عمد نظم و چیدمان اتاق را به هم می ریزند تا آرامش بیشتری پیدا کنند.از طرف دیگر به ظاهر ونوع لباس پوشیدن خود کم اهمیت هستند و با ورزش نیز میانه خوبی ندارند.آنها ترجیح می دهند ساعات بیکاری خود را به تمرین، آموزش پیانو  و یا فعالیت های نه چندان دشوار از لحاظ بدنی بپردازند.

 

آموزش پیانو

 

9-بیشتر پیانیست ها حوصله کلنجار رفتن با یک مسئله را ندارند، ترجیح می دهند صورت مسئله را کلا پاک کنند تا به حل مشکلات آن بپردازند.از طرف دیگر ذهن آنها وقتی روی یک مورد متمرکز می شود به راحتی موارد دیگر را فراموش می کند.بنابراین ممکن است به بی توجهی به دیگران و محیط اطراف متهم شوند.

 

10-پیانیست ها دارای "حس هفتم" یا کاریزمای بالایی هستند.این حس در افرادی با انرژی درونی بسیار بالا وجود دارد که باعث می شود مخاطب آنها احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشد.همچنین پیانیست هایی که موسیقی کلاسیک می نوازند بسیار آرام تر و منطقی تر از سایر سبکها مانند راک و متال هستند.

 

 برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس پیانو در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس قانون در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس ترومپت در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: پیانو, آموزش پیانو, هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس قانون در سال 1401 , هزینه کلاس ترومپت در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com