سبک موسیقی بلوز چیست؟

 

 موسیقی بلوز

 

بلوز یکی از سبکهای سازی و آوازی می باشد که ریشه در اجتماعات آفریقایی و آمریکایی در ایالات متحده دارد.blues در زبان انگلیسی به معنای غم نیز می باشد و علت نامگذاری آن نیز به دلیل غمگین بودن و همچنین اجرای شکوه آمیز این نوع موسیقی می باشد. 

 

منشا اصلی این سبک موسیقی به ترانه خوانی کارگران سیاه پوست و مراسم های مذهبی در آفریقا برمی گردد که همگی آنها از نواحی غربی قاره آفریقا شروع شد و گسترش یافت.برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که منطقه دلتای رود می سی سی پی و مزارع پنبه جنوب کشور آمریکا زادگاه اصلی موسیقی بلوز است که کارگران و بردگان سیاه پوست در حین کار و برای ایجاد هماهنگی بین یکدیگر، بصورت ریتمیک با شعرخوانی و پاسخ دادن،  به کار برداشت پنبه می پرداختند. 

 

 سبک بلوز

 

سبک بلوز به مرور زمان توانست تاثیر زیادی بر روی دیگر سبکهای موسیقی بگذارد.برای مثال سبکی که امروزه در آمریکا و اروپا با نام POP MUSIC شناخته می شود ،از موسیقی بلوز بسیار تاثیر گرفته است.

 

از طرف دیگر می توان نشانه ها و آثار موسیقی BLUES را در سبکهایی مانند ROCK&ROLL و JAZZ و RAGTIME   نیز مشاهده کرد.

 

 سبک موسیقی بلوز

 

همچنین سبک بلوز یک الهام بخش بسیار قوی برای آهنگسازان موسیقی کلاسیک بوده است.با این تفاسیر می توان این سبک را به عنوان مادر تمامی سبکهای POPULAR در آمریکا معرفی کرد.

 

سازهای اصلی مورد استفاده در موسیقی بلوز در ابتدا فقط  گیتار  و  سازدهنی  بودند،اما به مرور زمان و با مدرن شدن این نوع موسیقی شاهد حضور سازهای دیگری همچون  پیانو ، درامز ، ساکسیفون  و ... نیز هستیم..

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس پیانو در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس گیتار در سال 1401 میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس ساکسیفون در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش پیانو, آموزش گیتار , آموزش سازدهنی , آموزش درامز , آموزش ساکسیفون , هزینه کلاس گیتار در سال 1401  , هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس ساکسیفون در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com