• خانه
  • بلاگ
  • چگونگی غلبه بر ترس ناشی از ریاضیات با استفاده از معلم خصوصی

چگونگی غلبه بر ترس ناشی از ریاضیات با استفاده از معلم خصوصی

تدریس خصوصی ریاضی

چرا اعداد برای بعضی از دانش آموزان ترسناک است و والدین و معلمان برای از بین بردن این اضطراب ها چه می کنند؟ پاسخ ممکن است در برنامه درسی ریاضی ابتدایی باشد. یک مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی در برنامه درسی و آموزش در ریاضیات می تواند به معلمان کمک کند تا راه های جدیدی را برای تدریس ریاضی معرفی کنند.

تعلیم دهندگان می توانند کلاس های خود را برای تدریس خصوصی در زمانی که یک دانش آموز دچار سردرگمی شده است مورد استفاده قرار دهند که تا حد زیادی باعث کاهش اضطراب در دراز مدت می شود.

معلمان همچنین می توانند برنامه های درسی خود را برای کمک به دانش آموزان مضطرب، بدون تاثیر منفی بر کسانی که به طور طبیعی ریاضی را دوست دارند تغییر دهند.

مغز دانش آموز جوان

مجله علوم اعصاب، با استفاده از دستگاه های MRI کاربردی، در مورد کلاس سوم و اضطراب ناشی از ریاضی مطالعاتی را صورت داده است. دانشمندان، مغز دانش آموزان کلاس سوم را در حین تفکر به مسائل ریاضی اسکن کردند.

کسانی که از ریاضیات هراس دارند، اغلب فعالیت هایی در ناحیه آمیگدال (بخشی از مغز مرتبط با ترس ) هنگامی که محققان از کودکان خواسته بودند تا به مسائل ریاضی فکر کنند، نشان دادند.

این نشان می دهد که احساسات کودکان، کنترل را بر عهده می گیرد، که ذهن دانش آموزان را از تلاش برای حل کردن و فکر کردن به مسائل ریاضی، مسدود می کند.

اما دانشجویان بدون چنین ترسی، در آمیگدال هیچ فعالیت اضافی نشان ندادند. دو واکنش عصبی مختلف به محققان هشدار دادند که ترس از ریاضی بسیار واقعی است و نباید به راحتی از آن عبور کرد.

در واقع، بین 17 تا 30 درصد از کودکان ابتدایی و متوسطه گزارش شده است که به نحوی اضطراب ناشی از ریاضی را تجربه کرده اند. بنابراین، چگونه معلمان می توانند برنامه های درسی ریاضی ابتدایی را برای کمک به دانش آموزان مضطرب در مواجهه با اعداد را تنظیم کنند؟

تدریس خصوصی

مشارکت دانشجویان در غلبه بر اضطراب ضروری است. هر دانش آموز در طی این دوره هشت هفته ای به چندین روش تدریس خصوصی ویژه آموزش داده شد. با توجه به اسکن دوم MRI، تمام کودکان پس از دو ماه بهبودی مشهود در ریاضی را تجربه کردند و اضطراب کودکان مضطرب به میزان 20 درصد کاهش یافت.

در این رژیم آموزشی تخصصی، زمانی که دانش آموزان در یک مسئله ریاضی گیر افتادند، معلمان به آنها کمک کردند تا از طریق مفاهیم در راه مثبت و تشویقی کار کنند. هر دانش آموز متوجه شد که او توانایی حل مشکلات را دارد.

مدیریت ترس

این رویکرد برای مدیریت ترس چیز جدیدی نیست. معمولا با نام Exposure Therapy شناخته می شود، ایده بسیار ساده است: فردی را در وسط چیزی که از آن می ترسد قرار دهید. اگر فردی از عنکبوتها بترسد، او را نزد یک عنکبوت قرار دهید تا ببیند که آنها اساسا بی ضرر هستند.

اگر یک زن از ارتفاعات می ترسد، به آرامی او را به ارتفاعات بالاتر و بالاتر ببرید تا ترس او از بین برود. محققان با استفاده از همین روش برای کودکان در مطالعه استفاده کردند. آنها کودکان را درون مشکلات ریاضی فرو کردند، اما کودکان می توانند به کمک معلمان خود تکیه کنند که اولا به آنها نشان دهند که ریاضیات نمی تواند به آنها آسیبی بزند و دوم اینکه چگونه مشکل را حل کنند.

تکرار این روش و در معرض ریاضیات قرار گرفتن باعث شد که کودکان مضطرب، با قدرت بیشتری احساسات خود را کنترل کنند، که باعث افزایش تعامل دانش آموزان و کاهش اضطراب در طول زمان می شود.

این مطالعه نشان می دهد که ممکن است کودکانی که از طریق ریاضی ارعاب می شوند برای غلبه بر ترس خود با تغییر جزئی در برنامه های درسی ریاضی ابتدایی می توانند بر آن غلبه کنند.

تدریس خصوصی ریاضی می تواند ترس از ریاضی را برای دانش آموزان جوان از بین ببرد. معلمان باید دستورالعمل تدریس خصوصی ریاضی را در برنامه خود قرار داده و حتی  دانش آموزان عصبی را تشویق به تدریس خصوصی بیرون از منزل کنند. کمک های اندک می تواند تاثیر زیادی برای تبدیل یک ترس به استرس قابل کنترل داشته باشد.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com