• خانه
  • بلاگ
  • 10 روش مطالعه وتست زنی درس زبان انگلیسی

10 روش مطالعه وتست زنی درس زبان انگلیسی

 

کلاس زبان انگلیسی

 

زبان انگلیسی از جمله درسهایی است که روش مطالعه مخصوص به خودش را دارد.چون   تدریس زبان انگلیسی   دارای مطالب و جزئیات فراوان است و از طرفی با گذشت زمان و عدم تمرین ممکن است فراموش شود.

 

در وهله اول توصیه می شود که حتما در  کلاس زبان انگلیسی  شرکت کنید و غیبت نداشته باشید و به مطالبی که استاد زبان تان تدریس می کند توجه کامل داشته باشید.از مطالب تدریس شده، نت برداری کنید تا در واقع خلاصه ای از دروس را همیشه داشته باشید.پس از مراجعه به منزل بهترین متد، مرور مطالب تدریس شده در همان روز است.چون درس زبان انگیسی دارای گرامر و لغات فراوان است که فرار است و ممکن است بعد از گذشت چند روز از تدریس ، از ذهن شما برود.بنابراین بهتر است که مطالب هر روز را همان روز مطالعه کنید تا  بر آن تسلط پیدا کرده و ملکه ذهنتان شود.

 

به طور کلی 3قسمت مهم در درس زبان انگلیسی عبارتند از:

 

تسلط بر ترجمه متون انگلیسی-یادگیری گرامر زبان انگلیسی-توانایی درست خواندن و درست نوشتن عبارات

نکته آخر یعنی توانایی درست خواندن عبارات باعث می شود که شما در ترجمه متون و گرامر زبان تواناتر شده و بتوانید کلمات و عبارات را بهتر بشناسید.

پس از اینکه مطالب تشریحی و گرامر هر مبحث را خواندید و مسلط شدید می توانید تست زنی را آغاز کنید.معمولا برای آمادگی کنکور روزانه حداقل 2 تا3 ساعت زمان باید برای درس زبان انگلیسی در نظر گرفته شود.

 

در این مطلب برای مطالعه وتست زدن درس زبان 10 نکته مهم را برایتان بازگو میکنیم:

 

1-برای شروع تست زنی در وهله اول کتاب درسی وجزوه را کامل بخوانید و گرامر زبان را بصورت کامل یادبگیرید.معمولا  معلم زبان انگلیسی  در کلاس گرامر هر درس را توضیح داده و از هر کدام برای شما مثال حل می کند.بعد از حفظ کردن لغات و تسلط بر گرامر نوبت تست زنی است.برای تست زنی می توانید از کتابهای کمک درسی زبان انگلیسی کمک بگیرید.سعی کنید لیست بهترین کتابها را از دوستان یا از  معلم زبان انگلیسی  تان بخواهید.

 

2-در هنگام تست زنی مسئله زمان را  فراموش نکنید.شما در آزمون کنکور برای 25 تست درس زبان انگلیسی 20 دقیقه فرصت دارید.ولی در منزل سعی کنید به خودتان زمان کمتری در حدود 15 دقیقه بدهید تا سرعت عملتان افزایش پیدا کند.این تمرین را چند بار انجام دهید تا به این زمان عادت کنید.

 

3-در هنگام تست زدن از سوالات مشکل و وقت گیر گذر کنید تا زمان و روحیه خود را برای حل تستهای بعدی از دست ندهید.پس از اتمام سوالات می توانید مجددا به سوالات حل نشده برگردید و پس از آن نیز اگر وقت اضافه داشتید،جواب تستهایی که با تردید زده اید را مجددا بررسی کنید تا با اطمینان پاسخ تست را داده باشید.

 

4-کتاب همه سالها را جدی بگیرید.زبان مقطع راهنمایی ودبیرستان همه به یک اندازه مهم هستند و منبع اصلی سوالات کنکور نیز کتاب درسی است.بنابراین کتابهایتان را بصورت دقیق و با جزئیات کامل مطالعه کنید.

 

5-به هر حال زبان انگلیسی یکی از منابع کنکور است بنابراین باید روی آن وقت گذاشته و بخوانید ،چون حتی کسب درصد 40 یا 50 در آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در رتبه کنکور شما داشته باشد.

 

کلاس زبان انگلیسی

 

6-مجددا تاکید می کنیم برای پاسخ به تستهای زبان انگلیسی باید بر تمام مباحث کتاب تسلط داشته باشید تا بتوانید با مهارت جواب تستها را بزنید ، به همین دلیل توصیه می شود که دائما مطالبی را که حتی قبلا خوانده اید را نیز مرور کنید.

 

7-کسب مهارت در تست زدن زبان انگلیسی فقط با تجربه و تمرین زیاد به دست می آید.بنابراین سعی کنید هر فصلی را که مطالعه می کنید همان روز تستهای مربوطه اش را نیز حل کنید تا قدرت تست زدنتان بالاتر برود.
 
 
8-صورت سوالها را به دقت و حتی اگر لازم است دو بار بخوانید.نگران زمان نباشید چون چند ثانیه بیشتر وقت گذاشتن و در عوض جواب درست دادن، ارزش بیشتری در پایان کار دارد.
 
 
9-در هنگام پاسخ به سوالات زبان با اعتماد به نفس باشید.اگر سوالی برایتان گنگ است بر خودتان مسلط باشید و بلافاصله از آن بگذرید.قرار نیست شما زبان را در کنکور 100 درصد بزنید.بلکه هدف کسب درصد بالاتر و رساندن پاسخهای غلط به حداقل است.
 
 
10-در هر قسمتی از درس زبان انگلیسی که مشکل داشتید به کمک کلاسهای  تدریس خصوصی  مشکلتان را حل کنید تا در مراحل بعدی بتوانید موفق شوید.چون درس زبان انگلیسی مانند ریاضی بصورت زنجیر وار به هم وصل است و یادگیری مطالب هر سال در همان سال کمک فراوانی به پیشرفت شما می کند.بنابراین  تدریس خصوصی زبان انگلیسی   و مرور درس ها در فصل تابستان نیز یکی دیگر از روشهای صحیح مطالعه درس زبان به حساب می آید.
 
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس زبان انگلیسی , کلاس زبان انگلیسی , معلم زبان انگلیسی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com