مدت زمان یادگیری عود چقدر است؟

آموزش عود

 

هنرجویان  آموزش عود  اغلب این سوال را مطرح میکنند که یادگیری عود چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از یادگیری و عوامل موثر در یادگیری عود را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجو از یادگیری   عود  است که باعث می شود زمانهای مختلفی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر یادگیری عود در حد درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه باشد حدود 1 تا2سال زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز عود و یا همکاری با گروه را داشته باشید این زمان ممکن است در حدود4تا5  سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد موسیقی و علاقه هنرجویان می باشد.هنرجویانی که در خانواده های موزیسین بزرگ می شوند و همیشه صدای ساز در گوششان است، احتمالا در  کلاس عود  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگری که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین زیاد، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان با ژنتیک موسیقی بربایند.

 

آموزش عود

 

از دیگر روشهای افزایش سرعت یادگیری عود گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی و همچنین توجه به ریتم،آکوردها و سلفژ می باشد.شنیدن نوازندگی اساتید مطرح باعث می شود تا هنرجویان از ریتمها، درک بهتری داشته و همچنین گوش موسیقیایی خود را تقویت کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین منظم و روزانه است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی دقیق، هر روز ساعتی را به تمرین عود اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی سازشان مسلط شوند.تمرین درست و اصولی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید عود نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین کردن می دانند.

 

آموزش ساز عود

 

و نکته آخر در مورد یادگیری عود، انتخاب استاد خوب است.منظور از استاد خوب صرفا  تدریس عود  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش حرفه ای، از اخلاق و رفتار خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب موسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی  شود.

 

در جمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح حرفه ای، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان دقیق و مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را از خود دور کرده و تمرکزشان بر یادگیری صحیح باشد و نه سرعت، تا  استاد عود  بتواند با یک زمان بندی و برنامه ریزی مناسب، تمام مطالب مورد نیاز را به هنرجویان آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , عود , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد عود , کلاس عود , آموزش عود , تدریس عود

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com