مدت زمان یادگیری ارف چقدر است؟

 

کلاس موسیقی کودک

 

در کلاس  آموزش ارف  معمولا این پرسش پیش می آید که آیا یادگیری ارف لازم است و یا چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوالات پاسخ دهیم باید هدف از آموزش ارف و عوامل موثر در روند یادگیری آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اولین نکته مشخص کردن هدف هنرجوی موسیقی از یادگیری  ارف  است.هدف از آموزش ارف آشنایی کودکان با اصول کلی موسیقی،خواندن و نوشتن نتها،درک شنیداری اصوات،آواها و ملودی های مختلف،هماهنگی روانی و درک زیبایی شناختی موسیقی است.

 

آموزش ارف

 

هنرجویان در  کلاس ارف  میتوانند به کمک بلز و فلوت وسایر سازها آشنایی کاملتری با موسیقی و موارد ذکر شده پیدا کنند تا بتوانند در آینده ساز اصلی جهت ادامه آموزش موسیقی را انتخاب کنند.

 

معمولا دوره  کلاس موسیقی کودک  در حدود 6 ماه زمان میبرد که البته با توجه به سن هنرجویان،پشتکار،استعداد موسیقی و میزان یادگیری آنها متفاوت است.

 

و نکته آخر در مورد آموزش ارف، انتخاب استاد متبحر است.منظور از استاد متبحر صرفا  تدریس ارف  نیست ، بلکه معلم ارف حرفه ای باید در کنار نحوه آموزش صحیح و داشتن مدرک آموزش ارف ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب ساز وموسیقی کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار مهم است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلسردی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

آموزش موسیقی کودکان

 

در جمع بندی پایانی باید به این مطلب اشاره کنیم که رفتن به کلاس ارف تقریبا مانند رفتن به مهد کودک است و یک پیش نیاز برای آموزش است اما اگر کودکی به مهد نرود دلیل بر این نیست که نتواند در درس و مدرسه موفق شود و یا بالعکس رفتن به مهد تضمین درس خوان شدن کودک نیست.با این مثال متوجه میشویم که در واقع ارتباط مستقیمی بین دوره ارف و آموزش موسیقی وجود ندارد،یعنی الزاما هنرجویی که بلز و فلوت را خوب بنوازد نمیتواند پیانیست یا گیتاریست خوبی شود و بالعکس.در واقع هدف از یادگیری ارف صرفا بالابردن توانایی های ذهنی کودک جهت درک مفاهیم موسیقی میباشد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: کلاس موسیقی , آموزش ارف , ارف , آموزش موسیقی کودکان , کلاس ارف , معلم ارف , تدریس ارف , کلاس موسیقی کودک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com