• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین پیانو

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین پیانو

 

آموزش پیانو
 
فراگیری و  آموزش پیانو  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی سالها هنرجویان را سرگرم کند.هنگامی که تصمیم می گیرید به کلاس بروید اولین مرحله خرید یک پیانو خوب با قیمت مناسب است.
خرید پیانو کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک متخصص و کارشناس انجام شود تا بتوان پیانو خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ساز مناسب تهیه کنید.
 
 

1-ابتدا تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش پیانو فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران پیانو با برندهای معتبر از جمله یاماها،استین وی و سانز،کاوایی،بوسندورفر،فازیولی،سی بکشتاین،بلیتنر،میسون وهاملن،کاسیو،کرگ و رولند وجود دارد که دارای قیمتها و کیفیت ساختهای متفاوت هستند.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس پیانو  بروید ولخرجی نکنید، برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها  پیانو کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده "به شرط تایید استاد" را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای پیانو نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر پیانوهای با قیمت بسیار پایین نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 

3-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین فاکتورها برای خرید پیانو می تواند برند ساز،صدای ساز،زیبایی ظاهری و قیمت آن باشد.هر کدام از این فاکتورها به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
تدریس پیانو
 
 

4-از فروشندگان پیانو مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.
 
 

5-پشت پیانو بنشینید و احساستان را بررسی کنید.

 
سعی کنید پشت پیانوهای مختلف نشسته و حس آنها را امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم پیانو  و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این موضوع شوید.
 
 

6-صدای پیانو را بررسی کنید.

 
صدای پیانو را بررسی کنید.درست است که شما مبتدی هستید ولی به هر حال صدای غیر طبیعی برای گوش شما قابل تشخیص است.در این صورت از فروشنده بخواهید پیانو دیگری را معرفی کند.
 
 
کلاس پیانو
 
 

7-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی پیانو یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس پیانو  بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدریس خصوصی پیانو  استاد می تواند نحوه نشستن پشت ساز،انگشت گذاری ها،هماهنگی دست چپ وراست،نواختن پیانو و بسیاری نکات دیگر را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی پیانو  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

8-پیانو را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید پیانو  را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا  ضمانت داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند صندلی پیانو،کاور پیانو،شال کلاویه،روکش پدال،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

9-برای خرید از یک کارشناس پیانو کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس موسیقی کمک بگیرید.چون  استاد پیانو  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس ساز،جنس کلاویه ها و سایر نکات را بررسی کند که این مسئله برای یک هنرجوی مبتدی قابل تشخیص نیست.کارشناس پیانو با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 
 

10-پیانو دیجیتال بهتر است یا پیانو آکوستیک؟.

پیانو دیجیتال و آکوستیک هر کدام مزایا و معایبی دارد.کسانی که به طور جدی میخواهند آموزش پیانو را پیگیری کنند معمولا به دنبال پیانو آکوستیک هستند.پیانوهای آکوستیک عموما قیمت بالاتری نسبت به دیجیتال دارند،هر چند وقت یکبار نیاز به کوک دارند،هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاتر است وحمل و نقل آنها کاملا تخصصی است، اما در عوض لذت شنیدن صدای طبیعی پیانو را تجربه خواهید کرد.

پیانوهای دیجیتال گزینه مناسبی برای داخل آپارتمان هستند، چون صدای آنها قابل تنظیم است و حتی میتوان از هدفون هنگام تمرینات آخر شب استفاده کرد،ارزانتر هستند،حمل و نقل آنها راحتتر است،هزینه تعمیر و نگهداری آنها پایینتر است و همجنین نیازی به کوک و رگلاژ ندارند و همیشه کوک هستند.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی پیانو, استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, تدریس پیانو, معلم پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com