تدریس خصوصی زیست

تدریس خصوصی زیست شناسی

تدریس خصوصی زیست

 

 درس زیست شناسی از مهمترین دروس تخصصی رشته تجربی و دارای بالاترین ضریب در کنکور است.از طرف دیگر لازمه ورود به رشته های زیرگروه پزشکی در دانشگاه، تسلط کامل بر این درس است.بیشترین سوالات کنکور تجربی نیز به این درس اختصاص دارد و مطالعه آن نیازمند روشها و نکات ظریفی است تا از پس حل تستهای آن برآیید.

 

در زمینه تدریس خصوصی زیست شناسی ممکن است سوالاتی برای دانش آموزان و دانشجویان پیش بیاید که ما به پاسخ برخی ازمهمترین آنها می پردازیم:

 

1-آیا یادگیری زیست شناسی ساده است؟

 

به طور کلی یادگیری زیست شناسی نیاز به علاقه و مطالعه دارد و این مسئله تقریبا برای تمام دروس یکسان است.درس زیست دارای جزئیات و مطالب فراوانی است و باید از ابتدا زیر نظر  استاد زیست شناسی  تعلیم دیده شود تا بتوان با جزئیات درس،روش درست مطالعه و همچنین نکات مهم آن آشنا شد.

 

2-گام اول برای شروع آموزش و تست زنی درس زیست شناسی چیست؟

 

 اولین نکته برای یادگیری درس زیست، تسلط کامل بر تمام مطالب کتاب و گوش دادن و تمرکز داشتن در حین  تدریس زیست  توسط معلم است.در واقع چون این درس بیشتر حفظی است لازمه آن بسیار خواندن است.به این صورت شما نیمی از راه را رفته اید و در مرحله بعدی مطالعه زیست شناسی، بلافاصله پس از مراجعه به منزل است.چون تدریس معلم تازه انجام شده، بخش زیادی از مطالب در ذهنتان است و با یک مرور مجدد،می توانید آنها را در ذهنتان تثبیت کنید.

 

تدریس زیست شناسی

 

3-برای آموزش زیست از چه روشی استفاده می شود؟

 

در ابتدای آموزش، استاد مطالب کلی هر مبحث درسی را برای شما توضیح می دهد.بعد از توضیح نکات و تدریس تشریحی،استاد کنکور از مطالب تدریس شده شروع به حل تست می کند.حل تست  زیست شناسی  مهمترین قسمت آموزش است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید در آزمون های تستی و کنکور نتیجه خوبی کسب کنید.

 

4-اصول مهم در مطالعه درس زیست شناسی چیست؟

 

 برای یادگیری و مطالعه درس زیست شناسی این 3 اصل مهم را باید در نظر بگیرید و به آن عمل کنید:

*عمیق خواندن مطالب زیست شناسی

*مفهومی خواندن زیست

*ترکیبی خواندن زیست شناسی

 

5-برای آموزش زیست شناسی از چه کتابهایی استفاده می شود؟

 

کتابهای مفیدی برای آموزش زیست وجود دارند که برای مقاطع مختلف متفاوت است.با مراجعه به کتاب فروشی های معتبر و پرسیدن از آنها، می توانید بررسی اجمالی روی کتابهای هر مقطع داشته باشید و سپس با کمک و مشاوره  مدرس زیست شناسی  مربوطه، بهترین کتابهای مرتبط را خریداری کنید.البته فراموش نکنید که اولویت مطالعه با کتابهای درسی است.

 

تدریس خصوصی زیست شناسی

 

در موسسه بهار اندیشه تدریس موسیقی نیز انجام می شود.جهت مشاهده صفحه ی آموزش موسیقی کلیک کنید.

 

6-روزانه چند ساعت زمان برای تمرین زیست نیازاست؟

 

توصیه می شود تا دانش آموزان قبل از تدریس  دبیر زیست  در کلاس یکبار مطالب را پیش خوانی کنند و همچنین بلافاصله پس از مراجعه به منزل نیز یکبار مطالب را مطالعه کنند. نظم و انضباط در مطالعه،باعث پیشرفت در درس زیست شناسی دانش آموزان خواهد شد.روزانه حدود 1 تا 2 ساعت زمان، برای مطالعه زیست مناسب است که البته با توجه به اهداف، سن و شرایط دانش آموزان متفاوت است.مفید بودن زمان مطالعه و همچنین تمرکز کامل داشتن حین حل تستها، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 

7-شرایط و پیش نیازهای آموزش زیست چیست؟

 

 اولین نکته ای که در این زمینه باید ذکر شود علاقه داشتن به زیست شناسی است.یک  معلم زیست شناسی  حرفه ای باید شرایطی را در کلاس فراهم کند تا شوق و ذوق مطالعه و حل تست،در دانش آموزان بالا برود.البته لازمه این امر آن است که خود معلم نیز به این درس علاقه داشته باشد تا انرژی و شوق او به دانش آموزان نیز منتقل شود.پس از علاقه و تمرین، در مراحل بعدی خرید کتابهای مفید کمک درسی و همچنین استفاده از کلاسهای  تدریس خصوصی زیست شناسی  می تواند نتیجه بخش باشد.

 

8-کتابهای زیست شناسی را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

 

سعی کنید در وهله اول با راهنمایی و هماهنگی استاد زیست اقدام به تهیه کتاب کنید.مهمترین مراکز فروش کتابهای درسی و کمک درسی  زیست  ،در میدان انقلاب مستقر می باشند که تنوع و کتب مختلفی در آنجا وجود دارند.کتاب های کمک درسی خوب را معمولا خود فروشنده ها نیز تبلیغ می کنند،البته ذکر این نکته ضروری است که در خرید کتاب افراط نکنید،ابتدا اجازه دهید دانش آموز یک کتاب را با دقت و عمیق مطالعه کند و سپس به سراغ خرید کتاب بعدی بروید .

 

تدریس درس زیست

 

9-بهترین زمان مطالعه درس زیست چه ساعتی است؟

 

 متخصصان آموزشی توصیه می کنند که زیست شناسی را در زمانهایی که مغز کمتر خسته است مطالعه کنید.بنابراین ساعات ابتدایی صبح بین 7 تا 11 و در هنگام عصر(پس ازیک استراحت کوتاه) بین ساعات 4 تا 8 بهترین ساعات مطالعه درس زیست شناسی می باشد.همچنین بهتر است که مدارس نیز  کلاس زیست را در ساعات ابتدایی صبح و زنگ اول برگزار کنند.

 

10-برای حل مسائل ژنتیک باید از چه روشی استفاده کنیم؟

 

ژنتیک یکی از مباحث مهم در درس زیست شناسی است و هر ساله سوالاتی از آن در کنکور مطرح می شود.لازمه حل مسائل ژنتیک قوی بودن در درس ریاضی و خصوصا مبحث احتمال است.اما نکته مهمتر این است که از ساده ترین تمرینها نیز به راحتی گذر نکنید.همین نکته باعث می شود تا بتوانید از پس حل تستهای دشوارتر و همچنین تستهای ترکیبی برآیید.رمز موفقیت در مبحث ژنتیک تمرین و تست زیاد و خو گرفتن با سوالات این مبحث است.

در انتها باید این نکته را یادآوری کنیم که در مطالعه درس زیست شناسی زیاده روی و افراط نکنید.زدن از وقت دروس دیگر و صرفا پرداختن به زیست شناسی یک اشتباه محض است.



در صورتیکه نیاز به مشاوره یا تدریس داشتیبد می توانید با شماره های موسسه بهار اندیشه  تماس حاصل فرمایید:
 
66864242-66369447
 
22924816-22924817

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس زیست , استاد زیست شناسی , تدریس زیست , زیست شناسی , مدرس زیست شناسی , دبیر زیست , معلم زیست شناسی , تدریس خصوصی زیست شناسی