• خانه
  • بلاگ
  • سن مناسب برای آموزش موسیقی کودک چند سالگی است؟

سن مناسب برای آموزش موسیقی کودک چند سالگی است؟

 

 

آموزش ارف

:

 

 

آموزش موسیقی کودک

محققان دانشگاه برکلی معتقدند سن مناسب برای شروع  آموزش موسیقی کودک  2 تا 4 سالگی بوده و سن شروع نواختن سازهای مقدماتی از 4 تا 5 سالگی و سن شروع نواختن سازهای اصلی از 5 سال به بالا می باشد.

 

کلاسهای گروه سنی 2 تا4 سالگی فقط جنبه آشنا شدن با   تدریس موسیقی   دارد و نباید جنبه  آموزشی موسیقی  داشته باشد تا بتوان از این طریق کودک را به سمت موسیقی گرایش داده و شنیدن صدای آهنگ و  ساز برای او جذاب شود.

 

از طرفی بسیاری از دانشمندان معتقدند که آشنایی کودکان با موسیقی از دوران جنینی نیز می تواند آغاز شود.اولین صدایی که کودک به عنوان موسیقی می شنود صدای قلب مادر است که برای او ریتم منظم و مشخصی دارد.

 

طبق نظر محققان دانشگاه برکلی  کلاس موسیقی  باعث افزایش ضریب هوشی و آیکیوی کودکان شده و همچنین خلاقیت را در آنها بالا می برد.از طرفی به دلیل عملکرد همزمان دو نیمکره چپ و راست مغز،مهارتهای جسمی حرکتی را نیز در کودکان تقویت کرده یا بهبود می بخشد.

 

امروزه  تدریس خصوصی موسیقی  برای بسیاری از بیماریها و یا بیماران بستری در بیمارستان تجویز می شود و برای درمان بسیاری از بیماریها مانند اختلالات حرکتی،حالات عصبی،بیش فعالی،افسردگی و غیره به عنوان درمان اصلی و یا مکمل درمانی به کار گرفته می شود.

برای آموزش موسیقی به کودکان می توان از کلاسهای  تدریس خصوصی  و یا شرکت در کلاسهای آموزشگاههای موسیقی  استفاده کرد تا کودک بتواند یک فعالیت مفید و موثر را تجربه کند.

 

مقالات مرتبط:

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش ارف , تدریس خصوصی موسیقی , آموزش موسیقی کودک

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com