• خانه
  • بلاگ
  • تفاوت تن(tone) و نت(note) در آموزش موسیقی

تفاوت تن(tone) و نت(note) در آموزش موسیقی

 

 نت

 

نت های موسیقی همان (دو،ر،می،فا،سل،لا وسی) و یا (A،B،C،D،E،F،G) هستند.

 

به صدای هر یک از این نتها "تن" گفته میشود.هنگامی که می خواهیم فقط به صدایی در موسیقی اشاره کنیم یا به عبارت بهتر،فرایند فیزیکی آن صدا منظور نظر ما باشد از اصطلاح "تن" استفاده میکنیم،مثلا میگوییم گامهای کلاسیک غربی هفت صدایی یا "هفت تنی" هستند.

 

نت موسیقی

 

حال این صداها یا "تن"ها ممکن است نتهای متفاوتی باشند.بنابراین نتها نام های قراردادی هستند که به اصوات موسیقی اطلاق می شود که این نامها در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارند.مثلا هندی ها ( سا،ری،گا،ما،پا،دا،نی ) را به کار میبرند، و یا آلمانی ها به جای نت "سی"،حرف H و در برخی کتب قدیمی به جای "دو" از "اوت" استفاده میکنند.

 

در ایران قدیم نیز از حروف ابجد برای نشان دادن فواصل بین نتها و گاهی از نام انگشتان برای نشان دادن جایگاه دقیق نت ها روی سیم های ساز استفاده می شده است.

 

نت وتن

 

موسسه بهار اندیشه با بیش از 16 سال سابقه و حدود 200 استاد آقا و خانم در مناطق مختلف تهران،آماده ارائه خدمات آموزش موسیقی برای کلیه سازهای ایرانی و کلاسیک و آموزش آواز سنتی و پاپ به هنرجویان محترم میباشد.

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی گیتار ،آموزش خصوصی ویولن، تدریس خصوصی پیانو ،کلاس خصوصی ارگ،تدریس فلوت،تدریس خصوصی آکاردئون،آموزش تار، تدریس خصوصی سه تار ،آموزش سنتور،تدریس دف،تدریس خصوصی تنبک،آموزش خصوصی نی،آموزش تنبور،تدریس خصوصی کمانچه،آموزش دیوان،کلاس ساکسیفون،آموزش سازدهنی و سایر سازها،نیاز به مشاوره و تدریس داشتید با موسسه بهار اندیشه و شماره های 22924816 و22924817 تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی گیتار , تدریس خصوصی پیانو, تدریس خصوصی سه تار

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com