تدریس خصوصی کلیه دروس

تدریس خصوصی

 اکثر دانش آموزان و دانشجویان در ابتدای امر با تمرکز و دقت سر کلاسهای درسی خود حاضر می شوند اما به محض شروع تدریس توسط معلم دچار حواس پرتی میشوند و نمی توانند روی مطالب تدریس شده توسط معلم تمرکز کنند یا اینکه با دانش آموزانی روبرو می شویم که در کلاس تمام مطالب را خوب گوش کرده و یادگرفته اند اما در منزل و هنگام حل تمرین دچار مشکل می شوند و بالعکس در منزل خوب مطالعه کرده اما در جلسه امتحان نمی توانند تمرکز کرده و به سوالات امتحانی پاسخ دهند.
 
در این جا این سوال مطرح میشود که برای کمک به چنین دانش آموزان و دانشجویانی چه باید کرد؟
 
یکی از راه حلهای ساده استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی است.چون معلم در کلاس خصوصی تمرکز و توجه خود را روی تک شاگرد کلاس می گذارد و دانش آموز نیز هراسی از سوال کردن نخواهد داشت و کوچکترین ابهامی که در فهم دروس دارد می تواند بپرسد.
 
تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی فیزیک ،تدریس شیمی،تدریس عربی،تدریس خصوصی زبان،تدریس زیست،تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و سایر دروس معمولا کمک میکند تا شاگردان و دانشجویان به راحتی و با تمرکز عالی مطالب را فرا گیرند.
 
البته نکته مهمی در اینجا لازم به ذکر است که تدریس خصوصی حلال همه مشکلات نیست.ممکن است شما در طول ترم مطالعه نکرده یا بسیار کم مطالعه کرده باشید و انتظار داشته باشید که به کمک معلم خصوصی تمام مشکلات خود را حل کنید اما انباشته شدن دروس و به یکباره خواندن آنها یکی از روشهای غلط در کلاسهای تدریس خصوصی میباشد بلکه باید همزمان با ارائه دروس توسط استاد در مدرسه یا دانشگاه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی،تدریس خصوص فیزیک و ...استفاده کنید تا از انباشته شدن مطالب جلوگیری شود.
 
استفاده از جلسات تدریس خصوصی به شرطی مفید واقع میشود که بصورت مستمر هفته ای یک جلسه یا بیشتر تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا کند و بعنوان یک فرایند تکمیلی برای کلاسهای مدرسه و دانشگاه باشد و همزمان با آنها برگزار شود،اینکه شما فقط به امید مدرس خصوصی باشید روش مناسبی برای یادگیری نیست.
تدریس خصوصی
در پایان ذکر این نکته ضروری است که شما هرگز از یک کلاس  تدریس خصوصی  به نتیجه مطلوب نمیرسید مگر آنکه همزمان با تدریس استاد و بعد از پایان هر جلسه کلاس مطالعه و حل تمرین انجام دهید.پیشنهاد میشود که این کا را بلافاصله در همان روز انجام دهید چون مطالب تدریس شده هنوز در ذهن شما باقیمانده و فراموش نمیشوند.
 
سعی کنید حل تمرین را هر روز و تا قبل از تشکیل جلسه بعدی انجام دهید تا مطالب تدریس شده ملکه ذهن شما شود.
 
ضمنا در هنگام حل تمرین از روش آسان به سخت استفاده کنید یعنی اینکه در زمان حل تمرین سطح سوالات و تمرینها را به مرور بالاتر برده و از کتابهای با درجه بندی سخت تر به حل مسائل بپردازید.ضمن اینکه در جلسات تدریس خصوصی به رفع اشکال مطالب بپردازید و از استاد مربوطه جهت معرفی کتابهای سودمند کمک بگیرید.
موفق باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com