• خانه
  • بلاگ
  • اهداف و فواید کلاس موسیقی و سازهای آموزشی موسسه بهار اندیشه

اهداف و فواید کلاس موسیقی و سازهای آموزشی موسسه بهار اندیشه

 

آشنایی با موسیقی و اهداف کلاسهای آموزش موسیقی:

 

کلاس آموزش موسیقی

 

آموزش موسیقی و مهارت در نواختن ساز در دنیای امروزی جز اصول بنیادین میباشد و در اکثر کشورها در کنار کلاس ها و فعالیتهای درسی، کلاس آموزش موسیقی نیز وجود دارد چرا که هنرجو با آموزش موسیقی و نواختن یک ساز می تواند از ذهنی پویاتر برخوردار شود.

تحقیقات دانشمندان حوزه هنر نشان داده که آموزش موسیقی،  کلاس موسیقی  و حتی گوش دادن به موسیقی باعث فعال تر شدن مغز و افزایش توان آن میشود. حتی کلاس آموزش موسیقی می تواند بر کسب مهارتهای دیگر نیز تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد.

پس از بررسی های کارشناسی که توسط روانشناسان در حوزه های مختف موسیقی انجام شد به این نتیجه رسیدند که افزودن کلاس موسیقی به کلاس های شاگردان و آموزش موسیقی میتواند به شکوفایی و عملکرد بهتر شاگردان در دروس مدرسه کمک چشمگیری کند.حتی آنها پا را فراتر گذاشته و پس از تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیدند که کلاس آموزش موسیقی میتواند از قبل از تولد یک کودک با پخش موسیقی در منزل آغاز شود چرا که نوزادان از 4 ماهگی به آواها و صداهای بیرون واکنش نشان میدهند.

نتایج یک تحقیق 10 ساله بر روی 75 هزار دانش آموز نشان داد که کودکانی که به کلاس آموزش موسیقی پرداخته بودند نسبت به دیگر دانش آموزانی که این مهارت را نداشتند دارای توانایی بیشتر در درس خواندن و درک ریاضیات بودند.

به طور کلی کلاس موسیقی باعث باهوشتر شدن و افزایش اعتماد به نفس بچه ها نیز میشود چون مهارتی را آموخته اند که میتوانند در حضور دیگران خود را ابراز کنند و دیگر ترسی از صحنه نداشته باشند. حتی  آموزش موسیقی  و کلاس موسیقی در سنین بزرگسالی نیز کمک چشمگیری به بهبود بیماریهای مثل آلزایمر و زوال عقل که باکهولت سن پیش می آیند می کند.

دکتر لورا ماسکوئدا مدیر سالمندان دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی ایرواین توضیح میدهد که همزمان با تاثیر آموزش موسیقی بر بخشهای زیادی از مغز موجب می شود تا رشته های عصبی که هنوز سالم هستند را تحریک کرده و از بیماریهای مرتبط با زوال عقل جلوگیری کند.

همچنین کلاس آموزش موسیقی به بهبود بیماریهایی که مرتبط باسکته های قلبی یا مغزی هستند نیز کمک چشمگیری میکند و باعث بازیابی و بازپروری قلب و مغز انسان میشود. با این مقدمه دیگر فواید آموزش موسیقی و کلاس آموزش موسیقی بر کسی پوشیده نیست. بنابراین زمان را از دست ندهید چون هیچوقت برای شروع دیر نیست و میتوانید با انتخاب ساز مورد علاقه تا نسبت به فراگیری آن اقدام کنید.


تدریس خصوصی موسیقی

با شهریه بسیار مناسب

در کلیه مناطق تهران

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید - ٢٢٩٢٤٨١٦

با بیش از ۴۰۰ مدرس حرفه ا خانم و آقا

تدریس آموزش موسیقی

انواع کلاس آموزش موسیقی:‌

 

  • کلاس موسیقی کیبورد (ارگ)
  • کلاس آموزش موسیقی پیانو
  • کلاس آموزش موسیقی تار
  • کلاس آموزش موسیقی سه تار
  • کلاس آموزش موسیقی سنتور
  • کلاس آموزش موسیقی درامز
  • کلاس آموزش موسیقی فلوت
  • کلاس آموزش موسیقی نی
  • کلاس آموزش موسیقی تنبور
  • کلاس آموزش موسیقی دیوان
  • کلاس آموزش موسیقی کمانچه
  • کلاس آموزش موسیقی عود
  • کلاس آموزش موسیقی تمپو
  • کلاس آموزش موسیقی کاخن
  • کلاس آموزش موسیقی کلارینت 
  • کلاس آموزش موسیقی دوتار
  • آموزش خصوصی کلاس ارف
  • آموزش خصوصی کلاس نی
  • آموزش خصوصی کلاس کمانچه
  • آموزش خصوصی کلاس دف
  • خصوصی کلاس آکاردئون
  • کلاس آموزش تنبک
  • کلاس آموزش ساکسیفون
  • کلاس آموزش ترومپت
  • کلاس موسیقی ساز دهنی
  • آموزش خصوصی کلاس گیتار
  • و ...

بعد از این مقدمه اکنون به 20 مورد از فواید آموزش موسیقی اشاره میکنیم :

 

1-با توجه به اینکه یک هنرمند معمولا برای بیان احساسات خود از ساز استفاده میکند کلاس آموزش موسیقی می تواند در کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی هنرجویان تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد.

2-در یادگیری یک ساز و کلاس  تدریس خصوصی موسیقی  نیاز به تمرکز و توجه میباشد که آموزش موسیقی میتواند به ایجاد تمرکز هنرجو کمک کند.

3-کلاس موسیقی نیاز به نظم و پشتکار فراوان دارد که هنرجو هنگام آموزش موسیقی و برخورد با اساتید بصورت عملی نظم را می آموزد.

4-با توجه به اینکه آموزش موسیقی سمت چپ مغز را فعال میکند یادگیری و شرکت در کلاس موسیقی موجب بهبود حافظه، بهبودعملکرد مغز و بزرگتر شدن قسمت چپ مغز کودکان میشود و در نتیجه حافظه کودکان نسبت به سایرین افزایش پیدا میکند. به خصوص در سازهایی مانند پیانو که نیاز به استفاده از هر دو طرف مغز میباشد.

5-کودکان در هنگام شرکت در گروهها و شرکت در کلاس آموزش موسیقی اعتماد به نفس و مهارت احترام به دیگران و استاد خود را فرا می گیرند و به این ترتیب سریع تر وارد اجتماع شده و نحوه تعامل با دیگران را آموزش میبینند.

6-با توجه به آرام بخش بودن موسیقی و آموزش موسیقی ،کودکان و به خصوص نوجوانان با شرکت در کلاس موسیقی کاهش دلهره و استرس را تجربه خواهند کرد.

7-با توجه به بررسی های انجام شده آموزش موسیقی برای بزرگسالان تا حد بسیار زیادی به بازیابی حافظه و از بین بردن آلزایمر و زوال عقل آنها کمک میکند و شرکت در کلاس موسیقی باعث میشود که در سنین بالا احساس ارزشمندی و توانمند بودن را داشته باشند.

8- آموزش موسیقی به خصوص برای والدین باعث میشود که الگوی بسیار مناسبی برای فرزندان باشد و باعث شود تا فرزندان آنها نیز برای رفتن به کلاس آموزش موسیقی ترغیب و تشویق شوند چرا که صدای موسیقی همواره در گوش آنها طنین انداز بوده و مسئله وراثت در موسیقی نیز از همین امر ناشی میشود.

9-افزایش اعتماد به نفس و از بین رفتن کمرویی از دیگر فواید آموزش موسیقی میباشد زیرا هنرجو با مسلط شدن بر نواختن یک ساز و اجرای آن بین خانواده و دوستان هرگز تبدیل به یک فردخجالتی نخواهد شد. بدین ترتیب کلاس آموزش موسیقی موجب افزایش مهارتهای اجتماعی در او میشود.

10-آموزش ارف کودکان و به طور کلی آموزش موسیقی کودکان خصوصا بصورت گروهی حس مشارکت و همکاری را در کودکان پرورش داده و باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی قوی میشود چرا که کودکان در کلاس آموزش موسیقی هماهنگی با یکدیگر و همکاری با گروه را آموزش میبینند.

کلاس آموزش موسیقی

11-از دیگر فواید آموزش موسیقی و شرکت در کلاس موسیقی جلوگیری از انجام فعالیتهای بی هدف و سرگرمی هایی مانند تلویزیون، موبایل و بازی های کامپیوتری می شود.چون فراگیری موسیقی به اندازه کافی وقت او را برای تمرین و مهارت بیشتر پر خواهد کرد.

12-کودکان معمولا از سن 3سالگی علاقه زیادی به آموزش موسیقی نشان می دهند و ناخودآگاه به اصوات و موسیقی اطراف واکنش نشان میدهند. والدین می توانند با خواندن آواز، استفاده از ساز بلز و اسباب بازیهای ملودی دار، این استعداد و علاقمندی را در کودکان برای یادگیری موسیقی تقویت کنند.

13-کودکان از سن 5سالگی در زمینه آهنگسازی از خود استعداد نشان می دهند. نمونه آن موزارت است که به عنوان بزرگترین موسیقی دان تاریخ اولین قطعه خود را درسن 5 سالگی ساخت و نواخت. لذا این دوره مهمترین زمان برای آموزش کلاس موسیقی می باشد و والدین در این زمان با کمک به او در انتخاب یک ساز میتوانند وی را برای شرکت در کلاس موسیقی ترغیب و تشویق کنند.

14-روانشناسان آموزش موسیقی برای کودکان و بزرگسالان را بسیار مفید دانسته و از نظر آنها شرکت در کلاس آموزش موسیقی موجب افزایش خلاقیت، آموزش احترام به اساتید موسیقی، بالابردن اعتماد به نفس، بهبود حافظه، هماهنگی حرکات و اعضای بدن خصوصا بین دستها و چشمها، افزایش ضریب هوشی و نظم و برنامه ریزی میشود ضمن اینکه به دلیل لطافت و بار احساسی موسیقی کسانی که آموزش موسیقی می بینند معمولا انسانهایی آرام، مهربان، با احساس و صبور هستند و کلاس موسیقی موجب میشود تا از روحیات والاتری نسبت به سایر اعضای جامعه برخوردار شوند.

15-شاید برایتان عجیب باشد که آموزش موسیقی و یادگیری ریاضیات با هم مرتبط هستند. چرا که در یک کلاس آموزش موسیقی خواندن و شمارش ریتمها و نتها و نگه داشتن گامها می تواند در بهبود مهارت ریاضی تاثیر بسزایی داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که هنرجویانی که در نواختن یک ساز موسیقی مسلط می شوند اغلب در ریاضیات نیز تبحر خوبی دارند و با توجه به اینکه ریاضیات جز دروس پایه و کابردی در تمام دروس است بنابراین آموزش موسیقی می تواند به افزایش مهارتهای تحصیلی هنرجو نیز کمک چشمگیری کند.

موسیقی کودکان

در این موسسه تدریس خصوصی ریاضی نیز انجام می شود.

16-از دیگر فواید شرکت در کلاس موسیقی افزایش حس مسئولیت پذیری است. چرا که هنرجو در هنگام آموزش خود را موظف میداند که برای هر جلسه تمرینات خود را انجام دهد و حضور مستمر و منظم در کلاس داشته باشد و همچنین مسئولیت نگهداری و مراقبت از ساز خود را آموزش می بیند.

17-با توجه به ژانر های مختلف موسیقی مانند موسیقی کلاسیک،پاپ، محلی، سنتی و فولکوریک، قرون وسطی، جز و بلوز و ...هنرجوی موسیقی می تواند با فرهنگ و آداب کشورهای مختلف و نحوه خلق آن آشنا شود که این نوع موسیقی به چه دلیل و با توجه به کدام حال و هوا و زمان ساخته شده است.

18- آموزش موسیقی موجب هماهنگی و تقویت دستها، تنفس و سایر حسها می شود چرا که در یک کلاس آموزش موسیقی هنرجو باید به خوبی حرکات دست و چشم خود را تنظیم کند و از طرفی مهارت شنوایی خود را برای نواختن نت درست و شنیدن آن بکار گیرد.

19-کلاس آموزش موسیقی، یادگیری و آموزش موسیقی باعث ایجاد هیجان، شادی و داشتن حسی فوق العاده می شود. شما ظاهر یک هنرمند را می بینید که آرام نشسته و در حال نواختن یک قطعه موسیقی است در حالیکه در ذهن و مغز او جریانی مانند آتش بازی برپاست و تمام ذهن و مغز او درگیر نواختن قطعه است. طبق نظر دکتر والوری عصب شناس دانشگاه مک جیل، ترشح دوپامین در مغز بعد از شنیدن موسیقی به شدت افزایش پیدا می کند که به لحاظ زیست شناسی موجب خوشحالی، وجد و لذت بردن می شود.

20-دکتر اریک راسموسن مدیر گروه آموزش به کودکان معتقد است که رشد فعالیتهای نورونی در مغز کودکانی که آموزش موسیقی دیده اند و یا در یک کلاس آموزش موسیقی شرکت کرده اند بیشتر از دیگران است. بنابراین کودکان ما در یک فرایند آموزش از مغزی فعالتر و ذهنی پویاتر بهره خواهند برد.


 سوال مهم: چرا فقط 20%هنرجوهای موسیقی حرفه ای می شوند؟

پاسخ:دلیل این موضوع چالش ها،دردسرها و سختی مسیر یادگیری موسیقی است که فقط با کسب یک سری از مهارت ها ممکن است بتوانیم این چالشها را پشت سر بگذاریم.

هنرجویان موسیقی به عنوان افرادی که در هنر و اجرای موسیقی فعالیت می کنند ،نیاز به مهارت های نرم خاصی دارند.

مهارت های نرم شامل توانایی ها و ویژگیهای روان شناختی و اجتماعی  هستند که به فرد در خودشناسی،مدیریت هیجانات،مدیریت زمان،مدیریت استرس،حل چالشهای تمرین،برنامه ریزی برای تمرین مفید و ...کمک می کنند.

در سیستم های روز دنیا برای یادگیری موسیقی تسهیل گران یا مشاوران به هنرجویان در پیشرفت و شکوفایی کمک می کنند.آنها می توانند به عنوان منابعی برای ارایه راهنمایی،پشتیبانی روحی و همچنین ارایه نظرات و بازخورد سازنده در مسیر رشد هنری هنرجویان موسیقی عمل کنند.

 

در اینجا به تعدادی از سختی ها و چالش ها و همچنین تعدادی از مهارت ها در فراگیری موسیقی اشاره می کنیم:

تعدادی از سختی ها و چالشهای مسیرآموزش موسیقی:

1-حفظ کردن قطعات و نتها

2-ناامیدی و انگیزه نداشتن

3-کار با مترونوم

4-استرس نواختن جلوی استاد

تعدادی از مهارت های مسیر آموزش موسیقی:

1-یادگیری مدیریت زمان

2-مدیریت استرس

3-تعهد به تمرین

4-برنامه ریزی

 

واقعیت مهم:

اگر آموزش موسیقی برای هنرجو مهم باشد حتما زمانی برای تمرین کردن پیدا می کند و اگر مهم نباشد بهانه ای برای تمرین نکردن جستجو می کند:))

و اما در مورد تمرین موسیقی یه ضرب المثل معروفی هست که میگه "هر که تمرینش بیش موفقیتش بیشتر" :)))

البته تمرین موسیقی صرفا به معنای زیاد ساز  زدن نیست،بلکه در کنار تمرین ساز،بسیاری از مهارتهای دیگر نیاز هست تا نوازنده بتواند بازدهی تمریناتش را بالا ببرد.

معمولا نداشتن تمرین مستمر،منظم،کارآمد و روزانه به دلیل نبود مهارت های لازم و همچنین برنامه ریزی درست و اصولی برای تمرین موسیقی میباشد و نظم و روتین تمرین، ما را در مسیر صحیح آموزش قرار می دهد.

موسسه بهار اندیشه با سالها تجربه هنرجویان موفق می تواند شما را در این مسیر یاری کند.

 

در صورتی که در زمینه تدریس خصوصی آموزش گیتار،تدریس خصوصی آموزش ویولن،تدریس خصوصی آموزش پیانو،تدریس خصوصی آموزش ارگ،تدریس خصوصی آموزش فلوت،تدریس خصوصی آموزش آکاردئون،تدریس خصوصی آموزش تار،تدریس خصوصی آموزش سه تار،تدریس خصوصی آموزش سنتور،تدریس خصوصی آموزش دف،تدریس خصوصی آموزش تنبک،تدریس خصوصی آموزش نی،تدریس خصوصی آموزش تنبور،تدریس خصوصی آموزش کمانچه و سایر سازهای مد نظر شمانیاز به مشاوره و تدریس داشتید با موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید.

22924816-22924817

09362887188

همچنین در صورتیکه نیاز به بهترین آموزش سه تار در منزل و بهترین کلاس سه تار داشتید با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

و در ادامه به ارتباط موسیقی با مسائل روحی و عاطفی میپردازیم:

 

اخیرا مقاله ای با عنوان "بازسازی روحی و عاطفی" از دانشگاه میشیگان منتشر شده که بر اساس مطالعات چند ماهه یک گروه تحقیقاتی مشخص شده که شنیدن موسیقی به طور مداوم تا حد قابل توجهی از عوارض صدمات روحی و عاطفی افراد کم می کند.

این گروه که روی پروژه "سوگ درمانی" متمرکز است اعتقاد دارد هیچ چیزی به جز موسیقی نمی تواند به سرعت زخمهای روحی و روانی را التیام بخشد.

نکته قابل توجه در این تحقیق این است که شنیدن روزانه بین 10 تا 15 دقیقه موسیقی دلخواه و البته غیر تکراری می تواند تا حد زیادی به شنونده تمرکز و انگیزه بدهد.

بنابراین به عنوان مثال اگر دانش آموزان قبل از امتحانات مهم و جدی و هنگام مطالعه چند دقیقه ای موسیقی دلخواه خود را گوش کنند نتیجه بسیار بهتری کسب خواهند کرد.

 

در پایان مقاله را با چند جمله زیبا از اساتید و نوازندگان بزرگ به پایان می بریم:

 

  • *جایی که کلمات ناکام بمانند موسیقی سخن می گوید. "هانس کریستین اندرسون"
  • *بدون موسیقی زندگی یک اشتباه خواهد بود. "فردریش نیچه"
  • *آموزش موسیقی یکی از اساسی ترین چیزها در زندگی است.موسیقی چیزی است که ما را تعلیم می دهد. "زیگی مارلی"
  • *هدف نهایی همه موسیقی ها باید شکوه خداوند و طراوت روح و روان باشد. "یوهان سباستیان باخ"
  • *موسیقی شکل کوتاه شده احساس است. "لئو تولستوی"
  • *موسیقی مثل رویا است.رویایی که من نمیتوانم بشنوم. "لودویگ فان بتهوون"
  • *مردم همیشه در کنار من نبوده اند ولی موسیقی چرا. "تیلور سویفت

همه مطالبی که ذکر شد در مورد آموزش هنرجویان موسیقی بود،اما در ادامه نکاتی هم در مورد معلمین موسیقی یادآور می شویم:

 

همانطور که هنرجویان  موسیقی  سطوح مختلفی دارند،معلمین موسیقی نیز به لحاظ توانایی در متون تدریس،اجرا،روایط عمومی و مسایل روانشناختی تدریس، متفاوت از یکدیگر هستند.

ممکن است معلمی در  تدریس موسیقی   ریتم به اندازه معلم دیگر کارنکرده و نمی تواند این آیتم را به خوبی تدریس کند.دیگری در اجرای قطعات مشکل دارد.

یا  معلم موسیقی  دیگری در روابط رودر رو با هنرجو ضعیف است و دیگری تئوری را به خوبی بلد نیست.هیچ معلمی پکیج کامل نیست.

بنابراین شما می توانید همزمان چند معلم را در اختیار داشته باشید:با یکی تئوری کار کنید،با دیگری سلفژ و با آن یکی رپرتوار دلخواه خود را بنوازید یا بخوانید و لذت ببرید.

و نکته آخر مهمترین نکته اینکه  آموزش موسیقی  برای لذت شماست،نه بیشتر و نه کمتر! 

اگر از موسیقی که می نوازید یا می خوانید لذت نمی برید قطعا در جایی مشکل وجود دارد.یک انسان عاقل و باهوش وقت خود را برای انجام کاری که هیچ لذتی برای او ندارد تلف نمی کند.

وقت خود را با دخالت در دعواهای همیشگی معلمین موسیقی هدر ندهید.سبک و ژانر دلخواه خود را بنوازید و بخوانید و لذت ببرید.

خداوند بزرگ موسیقی را به آنهایی هدیه می دهد که بوی بهشت می دهند.شما هم قطعا بوی بهشت می دهید.

******************************************************************************************

و اما در ادامه مطالب این نکته را یادآور می شویم که فواید آموزش موسیقی برای کودکان بر کسی پوشیده نیست.مطلب زیر مرتبط با آموزش موسیقی کودک  و فواید آن است.

چگونه موسیقی برای کودکان سودمند می باشد:

ایده‌های پرطرفدار مانند «اثر موتزارت» (این ایده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک هوش را افزایش می‌دهد)، این باور را تقویت می‌کند که «موسیقی شما را باهوش‌تر می‌کند».

علاقه به رابطه میان استعداد موسیقیایی بر توانایی و هوش، مدت‌هاست که وجود دارد. اما علی رغم اینکه این باورها بسیار همه‌گیر شده‌اند، هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که ثابت کند گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی واقعا می‌تواند هوش شما را بهبود بخشد.

در سال 1974، دزموند سرجنت (Desmond Sergeant) و جیلیان تچر (Gillian Thatcher)، پژوهشگران موسیقی، گفتند: واژه‌ی «ظاهرا»، در اینجا یک کلمه کلیدی است، زیرا شواهد در مورد گوش دادن به موسیقی به خودی خود درهم هستند. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی موجب بهبود در برخی از انواع وظایف ذهنی می‌شود. اما این وظایف به طور خاص بهبودی‌های کوتاه مدتی شامل مهارت‌های «منطق فکری-زمانی» مثل پازل حل کردن هستند.

آموزش موسیقی

گوش دادن در مقابل نواختن

درست است که گوش دادن به موسیقی خوب است، اما نواختن چطور؟ تحقیقاتی که در مورد امکان یا چگونگی تاثیر نواختن موسیقی بر روی هوش متمرکز هستند، اغلب به بررسی این موضوع می‌پردازند که چگونه یادگیری در یک زمینه می‌تواند منجر به بهبود در زمینه‌های دیگر شود؛ ایده‌ای که به عنوان «اثرات انتقال» شناخته می‌شود.

طبق این ایده، یادگیری نواختن در آموزش ویولن یا کلاس ویولن و یا آموزش درامز می‌تواند به کودکان در بهتر صحبت کردن و یا بهتر انجام دادن یک پروژه علمی کمک کند وبه این دلیل است که بعضی از والدین فرزندان خود را تشویق می‌کنند تا نواختن یک ساز را یاد بگیرند، چراکه باور دارند که موسیقی به طریقی آنها را باهوش‌تر می‌کند.

در حالی که برخی مطالعات نشان داده‌اند که تمرین‌های موسیقی چطور می‌توانند موجب توسعه مغز شوند و پیشرفت‌ در مهارت‌های حرکتی کوچک و هوش عمومی به  آموزش موسیقی  مرتبط است،بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که شواهد واقعی در حمایت از این ایده «اثرات انتقال» در حال حاضر محدود هستند.

اما با وجود این یافته‌ها، هنوز مستنداتی وجود دارند که نشان می‌دهد یادگیری موسیقی سودمند است. با توجه به این موضوع و تجربه خود من به عنوان یک موسیقیدان حرفه‌ای (درامز)، معلم موسیقی و نوازنده، تصمیم گرفتم تا اثرات یادگیری ابزارهای موسیقی فردی را بر جنبه‌های توسعه شناختی و رفتاری بررسی کنم.

همچنین نگاهی هم به تأثیر بر توسعه «اجتماعی و عاطفی» داشتم که شامل تجارب، بیان و مدیریت احساسات کودک، و همچنین توانایی ایجاد روابط مثبت و رضایت‌بخش با دیگران است.

همه کودکان که در این مطالعه شرکت کردند، به صورت گروهی در  کلاس موسیقی  قرار می‌گرفتند، اما نیمی از آنها همان سال تصمیم گرفته بودند برای اولین بار آموختن یک ساز را به صورت انفرادی آموزش ببینند.

نتایج نشان داد کودکانی که آموزش موسیقی به صورت انفرادی می‌دیدند، آگاهی بیشتری نسبت به هدف و نیروی خود در ارتباط با مهارت‌های حرکتی خود داشتند و همچنین «هوش سیال» (یعنی توانایی حل مسائل جدید، استفاده از منطق در شرایط جدید و شناسایی الگوها) آنها نیز بهبود یافت.

این نشان می‌دهد که یادگیری ساز موسیقی، توسعه حس فیزیکی شخص در رابطه با چگونگی استفاده از اشیاء در جهان پیرامون و همچنین توسعه نوع خاصی از هوش که در حل مسئله مورد استفاده قرار می‌گیرد را افزایش می‌دهد.

موسیقی و توسعه اجتماعی

همچنین به عنوان بخشی از تحقیقاتم، می‌خواستم بدانم آیا والدین و معلمان نیز در طول سال تغییری در رفاه اجتماعی و عاطفی کودکان مشاهده کرده‌اند یا خیر. نتایج نشان داد که والدین و معلمان متوجه شدند کودکان و نوجوانانی که یادگیری یک ساز را انتخاب کرده بودند، نسبت به کسانی که فقط آموزش موسیقی را به صورت گروهی می‌دیدند کمتر مضطرب بودند.

همچنین به نظر می‌رسید این کودکان در مقایسه با کودکانی که فقط آموزش موسیقی گروهی می‌گرفتند، مشکلات خود را کمتر درونی می‌کردند.

این موضوع در پژوهش‌هایی که بر روی نوازندگان بالغ انجام داده ام نیز منعکس شده است، این افراد توضیح داده بودند که مهم‌ترین چیز در یادگیری موسیقی، "ساختارهای اجتماعی" بوده که بیشترین تاثیر را هم بر زندگی آنها گذاشته است؛ ساختار‌هایی شامل فرصت‌هایی برای سفر کردن، مبادلات فرهنگ در میان دوستانی که در سراسر جهان پیدا کرده‌اند و توانایی همیشگی آنها در ایجاد خلاقیت در زندگی خود از طریق موسیقی.

یادگیری موسیقی

بنابراین روشن است که یادگیری موسیقی در مورد کودکان، نه لزوما فقط از لحاظ هوش، بلکه همچنین از لحاظ شرایط توسعه فیزیکی و رفاه اجتماعی آنها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که یادگیری موسیقی چطور می‌تواند به کودکان کمک کند تا خود را مطرح کنند؛ یافته‌ها همچنین از فرآیندهای درگیر در کار گروهی و قدردانی از فعالیت در جهت اهداف مشترک نیز حمایت می‌کنند.

ارزش‌گذاری آموزش موسیقی، در پرورش توسعه این توانایی‌ها، مهارت‌ها و ذهنیت‌هاست. به همین دلیل است که توسعه فرهنگ خلاقیت و یادگیری موسیقی در مدارس، باید بخش مهمی از زندگی کودکان باشد.

تمرکز به کمک موسیقی

تمرکز عاملی است که میتواند از شما یک موزیسین عالی بسازد.اما به دست آوردن تمرکز خیلی هم راحت نیست.ذهن انسان به هر محرکی پاسخ می دهد و آن را تحلیل می کند.وقتی شما هر مطلبی را در فضای مجازی میخوانید،یا ویدیویی را میبینید،حتی اگر کاملا بی ارزش و پوچ باشند،لایه های زیرین ذهن شما ساعت ها به واکاوی آن مشغول است.در چنین حالتی تمرکز شما به عنوان نوازنده گاهی تا نصف کاهش می یابد.

به جای پرداختن به مسایل متفرقه و حاشیه ها،ذهن خود را روی کاری که میخواهید انجام دهید متمرکز کنید.

ورودی های ذهن خود را ببندید و روی آن حساس باشید.هر مطلبی را نخوانید،به هر موسیقی گوش ندهید،با هر کسی صحبت نکنید.اجازه بدهید ذهن شما خالی بماند.یک متخصص آموزش موسیقی، ذهن خالی تری نسبت به بقیه دارد.امتحان کنید.

 

مطالب مرتبط: 

آموزش گیتار

 

مغز کودکان با آموزش موسیقی سریعتر رشد پیدا می‌کند:

 

مطالعه پنج ساله دانشگاه USC تفاوت‌های قابل توجهی بین کودکان که  آموزش موسیقی  دیده‌اند با کودکانی که آموزش ندیده‌اند یافته است.

طبق نتایج اولیه این مطالعه پنج ساله توسط دانشمندان دانشگاه USC ، به نظر می‌رسد آموزش موسیقی، به رشد مغز کودکان، به ویژه در زمینه‌هایی که مغز مسئول پردازش صدا، توسعه زبان، ادراک گفتاری و مهارت های خوانش است سرعت می‌بخشد.

موسسه مغز و خلاقیت (BCI) دردانشگاه USC در سال 2012 با همکاری انجمن فیلارمونیک لس‌آنجلس و هارت آف لس‌آنجلس (HOLA)، این مطالعه پنج ساله را آغاز کرد تا تأثیر آموزش موسیقی بر رشد اجتماعی، احساسی و شناختی کودکان را بررسی کند.

 

آموزش موسیقی کودکان

 

این نتایج اولیه مطالعه که اخیرا در مجله علوم اعصاب شناختی رشد (Developmental Cognitive Neuroscience) منتشر شده است، شواهدی از مزایای آموزش موسیقی را در زمانیکه بسیاری از مدارس سراسر کشور برنامه‌های موسیقی و هنر را حذف کرده یا کاهش داده‌اند ارائه می‌دهند. این مطالعه نشان می‌دهد آموزش موسیقی، بلوغ مسیر شنوایی در مغز را سرعت بخشیده و کارایی آن افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگر ارشد موسسه BCI در کالج حروف، هنر و علوم دورنسیف (Dornsife College of Letters, Arts and Sciences) دانشگاه USC: «تمرکز اصلی ما بر روی تأثیر آموزش موسیقی در توسعه شناختی، اجتماعی و احساسی و رشد مغز کودکان است. این نتایج نشان می‌دهد که کودکانی که آموزش موسیقی می‌بینند، در مقایسه با دو گروه مقایسه‌ای دیگر، در صدای پردازش دقیق‌تر بودند».

دانشمندان علوم اعصاب، در این مطالعه طولی، رشد و رفتار مغز 37 کودک از محله‌های محروم لس‌آنجلس را مورد بررسی قرار دادند.

سیزده کودک در سن 6 یا 7 سالگی، از طریق برنامه ارکستر جوانان لس آنجلس در HOLA آموزش موسیقی گرفتند. برنامه آموزش موسیقی محلی، از روش اِل‌سیستِما الهام می‌‌گرفت، که در آن گوستاوو دودامل (Gustavo Dudamel)، رهبر ارکستر فیلارمونیک لوس‌آنجلس در آن بود.

 

آموزش ویولن

کودکان نواختن سازهایی مانند ویولن را به صورت گروهی آموزش می‌دیدند و تا هفت ساعت در هفته تمرین می‌کردند. دانشمندان این موزیسین‌های نوپا را با همتایان خود را در دو گروه دیگر مقایسه کردند، یعنی 11 کودکی که در برنامه فوتبال محلی شرکت کرده بودند و 13 کودکی که در هیچ کلاس فوق برنامه‌ای شرکت نکرده بودند.

دانشمندان علوم اعصاب از ابزارهای مختلفی برای بررسی تغییرات شکل گرفته در آنها استفاده کردند: MRI برای نظارت تغییرات از طریق اسکن مغزی، EEG برای پیگیری فعالیت‌های الکتریکی در مغز، آزمایش رفتاری و سایر روش‌های دیگر.

طی دو سال، دانشمندان علوم اعصاب متوجه شدند که سیستم شنوایی کودکانی که در برنامه موسیقی بودند، سریعتر از سایر کودکان به بلوغ رسیده بود. میزان‌سازی دقیق مسیر شنوایی آنها، به پیشرفت زبانی و خوانش آنها و همچنین یک سری توانایی‌های دیگر سرعت بخشیده بود (یک اثر بالقوه که دانشمندان همچنان درحال پژوهش آن هستند).

افزایش بلوغ، موجب افزایش انعطاف پذیری عصبی یا نوروپلاستی سیتی شد؛ یعنی تغییر فیزیولوژیکی مغز در پاسخ به محیط اطرافش که در این مورد، قرار گرفتن در معرض موسیقی و آموزش موسیقی و کلاس ویولن بود.

به گفته این پژوهشگر: «سیستم شنوایی از طریق موسیقی تحریک می‌شود. این سیستم همچنین در پردازش عمومی صدا نیز درگیر است که برای توسعه زبان، مهارت‌های خواندن و ارتباط موفق اساسی است».

 

گوش تا مغز

سیستم شنوایی، گوش ما را به مغز مان متصل می‌کند تا صدا را پردازش کند. وقتی چیزی را می‌شنویم، گوش‌های ما آن را به شکل ارتعاش دریافت می‌کند که به یک سیگنال عصبی تبدیل می‌شود.

این سیگنال سپس به ساقه مغز و بعد به تالاموس در مرکز مغز می‌رود و از آنجا به سمت مقصد نهایی، یعنی قشر شنوایی اولیه که نزدیکی طرفین مغز واقع شده ارسال می‌شود.

پیشرفت رشد مسیر شنوایی کودک را می‌تواند توسط EEG سنجید، که سیگنال‌های الکتریکی را به ویژه آنهایی که به آنها «پتانسیل‌های برانگیخته شنوایی» (auditory evoked potentials) گفته می‌شود، می‌سنجد.

تمرکز دانشمندان در این مطالعه، بر روی یک پتانسیل برانگیخته به نام P1 بود. آنها دامنه (تعداد برانگیختگی نورون‌ها) و همچنین دوره پاسخ (سرعت انتقال سیگنال‌ها) را پیگیری کردند. که از طریق این دو ، می‌توان به میزان بلوغ مسیرهای شنوایی مغز پی برد.

با رشد کودک، هم دامنه و هم دوره پاسخ P1 کاهش پیدا کرد. این به این معنی است که کودکان در پردازش صدا کارآمدتر شده بودند.

در ابتدای مطالعه و دو سال بعد از آن، کودکان تمرینی را که توانایی‌های آنها برای تشخیص تن اندازه‌گیری می‌کرد کامل کردند. همزمان که EEG داشت سیگنال‌های الکتریکی آنها را ضبط می‌کرد، آنها به صدای ویولون، صدای پیانو و یک تک فرکانس (خالص) گوش می‌دادند.

کودکان همچنین یک تمرین آزمایشی تونال و ریتم را هم انجام دادند که طی آن از آنها خواسته ‌شد ملودی‌های مشابه و متفاوت را شناسایی کنند. آنها دو بار به 24 ملودی با ترتیب تصادفی گوش دادند و از آنها خواسته شد تا مشخص کنند که تن و ریتم کدام یک از آنها متفاوت و تن و ریتم کدام‌ها یکسان بود.

کودکانی که در کلاس موسیقی  ارکستر جوانان بودند در تشخیص تغییرات زیر و بمی صدای ملودی‌ها، دقیق‌تر از دو گروه دیگر بودند. هر سه گروه توانستند به راحتی ملودی‌های یکسان را تشخیص دهند. با این حال دامنه پتانسیل P1 کودکانی که آموزش موسیقی دیده بودند، نسبت به سایر کودکان کمتر بود، که نشان‌دهنده میزان سرعت بلوغ آنهاست.

در گزارش دانشمندان ذکر شد: «ما شاهد کاهش دامنه و دوره پاسخ P1 بودیم که بیشترین تغییر در گروه موسیقی در مقایسه با دو گروه کنترل شده دیگر بود. علاوه بر این، با تمرکز بر روی داده‌های سال دوم می‌توان فهمید که گروه موسیقی کمترین دامنه P1 را در مقایسه با دو گروه دیگر، همراه با رشد سریع تابع N1 داشت».

 

نگهداری پیانو

 

و در پایان راز موفقیت هنرجوهای موسیقی را خواهیم گفت:

 

راز موفقیت هنرجوهای موسیقی تمرین و تکرار است.موفقیت در موسیقی به پارامترهای زیادی بستگی دارد که تمرین و تکرار جزء اصلی ترین آنهاست.تمرین باعث تسلط بیشتر بر تکنیک ها،بهبود در ریتم و تنظیم صدا،افزایش قدرت و تنوع در نوازندگی می شود.در صورتی که تمرین موسیقی را قطع کنید،ممکن است مهارتهای کسب شده تا حدی کاهش یابند.استمرار در تمرین باعث حفظ و تثبیت مهارت ها،حافظه عضلانی و قدرت اجرایی می شود.

به طور کلی ،تمرین کردن به نوازندگان کمک می کند تا به عملکرد بهتری در نواختن ساز خود برسند و لذت بیشتری از موسیقی ببرند.

 

*تدریس خصوصی موسیقی 

*آموزش موسیقی

 

آموزش کالیمبا

 

*کلاس موسیقی

*آنلاین-حضوری

 

سه تار

 

با شهریه بسیار مناسب

در کلیه مناطق تهران

:جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

22924816-22924817-09362887188

با بیش از ۴۰۰ مدرس حرفه ای خانم و آقا

 

 آموزش پیانو

 

چند جمله مهم در مورد موسیقی:

 

1-موزیسین شدن یک قدم بزرگ نیست،بلکه هزاران قدم کوچک است.

اگر می خواهید به یک موزیسین تبدیل شوید،باید آماده باشید تا کلی قدم کوچک را طی کنید و از مراحل مختلف عبور کنید.پیشرفت در دنیای موسیقی نیازمند صبر،تمرین و تعهد بی قید و شرط است.باید آهسته و پیوسته بر روی مهارتهای موسیقیایی خودتان کار کنید.البته ناگفته نماند که شکست ها و خطاها نیز بخشی از این سفر هستند.پس بدون نگرانی از اشتباه کردن ،از هر تجربه و درسی که در مسیر موسیقی بدست میاورید ،یادبگیرید و به سمت رویایتان حرکت کنید.

 

2-امروز بالاخره تمرین جدی را شروع میکنم.

موسیقی یک هنر است که برای یادگیری آن راهی جز تمرین مداوم نداریم.حتی افرادی که به طور طبیعی استعداد برای موسیقی دارند هم بدون تمرین و تلاش منظم بعید است بتوانند به توانایی های خود پی ببرند و به مهارت لازم برای موزیسین شدن ،برسند.

 

3-در تمرینات موسیقی مسئولیت پذیری داشته باشید.

مسئولیت پذیری در تمرین موسیقی به معنای پذیرش و انجام وظایف و تعهدات خود برای یادگیری و تمرین موسیقی است.مسئولیت پذیری در تمرین موسیقی به شما کمک می کند تا بهترین تلاش خود را در یادگیری و پیشرفت در موسیقی بکنید.این امر شامل پایبندی به تعهدات ،انضباط در زمانبندی و تمرین و تمرکز بر تمرین و هدف است.با مسئولیت پذیری می توانید به مهارت های موسیقی خود رسیده و به رشد و تسلط بیشتر در این حوزه دست یابید.

 

در این مقاله به بررسی سازهایی می پردازیم که در موسسه بهار اندیشه تدریس می شوند:

 

آموزش سازدهنی

 

تدریس گیتار-استاد گیتار-آموزش گیتار-کلاس گیتار

تدریس پیانو-استاد پیانو-آموزش پیانو-کلاس پیانو

 

آموزش دف

 

تدریس ویولن-استاد ویولن-آموزش ویولن-کلاس ویولن

تدریس سه تار-استاد سه تار-آموزش سه تار-کلاس سه تار

تدریس سنتور-استاد سنتور-آموزش سنتور-کلاس سنتور

 

 آموزش سه تار

 

تدریس تنبک-استاد تنبک-آموزش تنبک-کلاس تنبک

تدریس ارف-استاد ارف-آموزش ارف-کلاس ارف

تدریس موسیقی کودک-استاد موسیقی کودک-آموزش موسیقی کودک-کلاس موسیقی کودک

 

آموزش فلوت ریکوردر

 

تدریس ارگ-استاد ارک-آموزش ارگ-کلاس ارگ

تدریس کیبورد-استاد کیبورد-آموزش کیبورد-کلاس کیبورد

 

 آموزش بلز

 

تدریس سازدهنی-استاد سازدهنی-آموزش سازدهنی-کلاس سازدهنی

تدریس فلوت-استاد فلوت-آموزش فلوت-کلاس فلوت

 

آموزش ترومپت

 

تدریس درامز-استاد درامز-آموزش درامز-کلاس درامز

تدریس تار-استاد تار-آموزش تار-کلاس تار

تدریس دف-استاد دف-آموزش دف-کلاس دف

 

 آموزش ویولن

 

*تدریس خصوصی موسیقی 

*آموزش موسیقی

 

آموزش تار

 

*کلاس موسیقی

*آنلاین-حضوری

 

آموزش ویولن

 

با شهریه بسیار مناسب

در کلیه مناطق تهران

:جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

22924816-22924817-09362887188

با بیش از ۴۰۰ مدرس حرفه ای خانم و آقا

 

 آموزش تنبک

 

تدریس نی-استاد نی-آموزش نی-کلاس نی

تدریس تنبور-استاد تنبور-آموزش تنبور-کلاس تنبور

تدریس دیوان-استاد دیوان-آموزش دیوان-کلاس دیوان

 

آموزش سنتور

 

تدریس کمانچه-استاد کمانچه-آموزش کمانچه-کلاس کمانچه

تدریس عود-استاد عود-آموزش عود-کلاس عود

 

 آموزش دف

 

تدریس آکاردئون-استاد آکاردئون-آموزش آکاردئون-کلاس آکاردئون

تدریس کلارینت-استاد کلارینت-آموزش کلارینت-کلاس کلارینت

 

آموزش کلارینت

 

تدریس ساکسیفون-استاد ساکسیفون-آموزش ساکسیفون-کلاس ساکسیفون

تدریس سلفژ-استاد سلفژ-آموزش سلفژ-کلاس سلفژ

تدریس قانون-استاد قانون-آموزش قانون-کلاس قانون

 

 آموزش سنتور

 

تدریس ترومپت-استاد ترومپت-آموزش ترومپت-کلاس ترومپت

تدریس آواز-استاد آواز-آموزش آواز-کلاس آواز

تدریس دوتار-استاد دوتار-آموزش دوتار-کلاس دوتار

 

آموزش پیانو

 

تدریس تمپو-استاد تمپو-آموزش تمپو-کلاس تمپو

تدریس کاخن-استاد کاخن-آموزش کاخن-کلاس کاخن

 

 آموزش موسیقی کودک

 

*تدریس خصوصی موسیقی 

*آموزش موسیقی

 

آموزش قانون

 

*کلاس موسیقی

*آنلاین-حضوری

 

آموزش کمانچه

 

با شهریه بسیار مناسب

در کلیه مناطق تهران

:جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

22924816-22924817-09362887188

با بیش از ۴۰۰ مدرس حرفه ای خانم و آقا

 

آموزش گیتار

 

******************************************************************

با سلام و احترام

موسسه علمی فرهنگی هنری بهار اندیشه (شماره ثبت:14598) در سال 1379 به ثبت رسیده و پس از طی مراحل اداری از ابتدای سال 1380 فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز نموده است.

 

آموزش سنتور

 

موسسه آموزشی بهار اندیشه در زمینه برگزاری کلاسهای  آموزش موسیقی  برای آموزش کلیه سازها(ایرانی وکلاسیک) بصورت حضوری درتمام نقاط تهران و یا  کلاس موسیقی  بصورت آنلاین در تمامی شهرها و کشورهای دیگر فعال میباشد.

 

آموزش گیتار

 

این موسسه همچنین در زمینه برگزاری کلاسهای درسی(شامل دروس ابتدایی،راهنمایی،متوسطه اول و دوم)،کلاسهای آمادگی کنکور،تدریس دروس دانشگاهی(رشته های فنی مهندسی،پزشکی،مدیریت،حسابداری،حقوق وانسانی)،پیام نور،کارشناسی ارشد و آمادگی برای آزمون جامع دکترا فعالیت مینماید.

 

آموزش پیانو

 

فعالیت دیگر موسسه برگزاری کلاسهای مکالمه زبان انگلیسی،آیلتس و تافل،آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف کاربردی (از سطح ابتدایی تا عالی) را نیز در برنامه خود گنجانده است.

 

آموزش ساکسیفون

 

موسسه آموزشی بهار اندیشه با بیش از 21 سال سابقه درخشان و حدود 400 استاد حرفه ای آقا و خانم در مناطق ومقاطع مختلف از ابتدایی تا کنکور،دروس دانشگاهی تمام رشته ها،کارشناسی ارشد ودکترا، آموزش موسیقی برای کلیه سازهای ایرانی و کلاسیک و آموزش آواز سنتی،کلاسیک،محلی و پاپ آماده ارایه خدمات به دانش آموزان،دانشجویان و هنرجویان عزیز میباشد تا با کمک یکدیگر بتوانیم در اعتلای علم و هنر فرزندان این مرز و بوم سهیم باشیم.

 

آموزش کلارینت

 

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی دروس ابتدایی،تدریس خصوصی دروس راهنمایی،تدریس خصوصی دروس دبیرستان و پیش دانشگاهی،کنکور،تدریس خصوصی ریاضی،تدریس خصوصی فیزیک،تدریس خصوصی شیمی،تدریس خصوصی عربی،تدریس خصوصی زبان انگلیسی،تدریس خصوصی زیست،تدریس خصوصی دروس دانشگاهی در تمام رشته های فنی مهندسی،حسابداری،مدیریت،اقتصاد و ...

 

آموزش آکاردئون

 

ویا در زمینه تدریس خصوصی آموزش گیتار،تدریس خصوصی آموزش ویولن،تدریس خصوصی آموزش پیانو،تدریس خصوصی آموزش ارگ،تدریس خصوصی آموزش فلوت،تدریس خصوصی آموزش آکاردئون،تدریس خصوصی آموزش تار،تدریس خصوصی آموزش سه تار،تدریس خصوصی آموزش سنتور،تدریس خصوصی آموزش دف،تدریس خصوصی آموزش تنبک،تدریس خصوصی آموزش نی،تدریس خصوصی آموزش تنبور،تدریس خصوصی آموزش کمانچه و سایر سازهای مد نظر شمانیاز به مشاوره و تدریس داشتید با موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید.

 

آموزش سه تار

 

*تدریس خصوصی موسیقی 

*آموزش موسیقی

 

آموزش ترومپت

 

*کلاس موسیقی

*آنلاین-حضوری

 

 آموزش ویولن

 

با شهریه بسیار مناسب

در کلیه مناطق تهران

:جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

22924816-22924817-09362887188

با بیش از ۴۰۰ مدرس حرفه ای خانم و آقا

 

آموزش چنگ

 

ضمنا برای دریافت لیست اساتید،نرخ تدریس خصوصی در منزل،برنامه کلاس خصوصی،چت آنلاین با اساتید موسسه،دیدار حضوری با اساتید و یا مشاوره آنلاین در هر زمینه با موسسه بهار اندیشه تماس بگیرید. 

 

 تدريس خصوصي رياضي|تدريس خصوصي فيزيک|تدريس خصوصي زبان|تدريس شيمي|تدريس خصوصي|کلاس زبان|آموزش|تدريس خصوصي زيست شناسي|تدريس خصوصي زبان توسط خانم|تدريس خصوصي درتهران|تدريس خصوصي دروس دانشگاهي|تدریس|تدریس خصوصی|تدریس خصوصی زبان|تدریس خصوصی زبان انگلیسی|تدریس خصوصی کنکور|تدریس زبان انگلیسی|سایت کنکور|کنکور|مشاوره تحصیلی|مشاوره کنکور|تدریس خصوصی|معلم خصوصی|تدريس خصوصي دروس عمران|تدريس خصوصي دروس دبيرستان|تدريس خصوصي دروس ابتدايي|تدريس خصوصي دروس دانشگاهي رشته کامپيوتر|تدريس خصوصي دروس دانشگاهي رشته حسابداري|تدريس خصوصي دروس مکانيک|تدريس خصوصي|تدريس دروس|معلم خصوصي|کلاس درسي|کلاس خصوصي|استاددروس دانشگاهي|تدريس دروس ابتدايي|تدريس دروس راهنمايي|تدريس دروس دبيرستان|تدريس دروس پيش دانشگاهي|کلاس کنکور|دروس دانشگاهي|معلم رياضي |کلاس رياضي|کلاس رياضي ششم|کلاس رياضي هفتم|کلاس رياضي هشتم|کلاس رياضي نهم|هزينه کلاس رياضي|هزينه کلاس فيزيک|هزينه کلاس شيمي|هزينه کلاس زيست|هزينه کلاس ادبيات|هزينه کلاس عربي|هزينه کلاس زبان|هزينه کلاس معارف|استاد رشته هاي مهندسي|استاد دروس مهندسي مکانيک|استاد دروس عمران|استاد دروس برق|استاد دروس صنايع|استاد دروس کامپيوتر|استاد دروس حسابداري|استاد دروس اقتصاد|استاد دروس مديريت|استاد دروس آمار|استاد دروس حقوق|بهار انديشه|تدريس دروس علوم انساني|تدریس خصوصی|تدریس خصوصی زبان|تدریس خصوصی ریاضی|بهار اندیشه|بهار اندیشه|بهاراندیشه|تدریس خصوصی ریاضی پایه نهم|تدریس خصوصی حسابان|تدریس خصوصی در تهران|تدریس خصوصی ریاضی نهم|تدریس خصوصی زبان انگلیسی توسط خانم|تدریس خصوصی ریاضی|تدریس خصوصی ریاضی پایه نهم|تدریس خصوصی ریاضی نهم|تدریس خصوصی ریاضی در تهران|تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان|تدریس خصوصی ریاضی|تدریس خصوصی ریاضی مهندسی|تدریس خصوصی ریاضی|تدریس خصوصی ریاضی|تدریس خصوصی ریاضیات|تدریس خصوصی فیزیک|تدریس خصوصی فیزیک مدرن|تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان|تدریس خصوصی فیزیک کنکور|تدریس خصوصی فیزیک اول دبیرستان|تدریس خصوصی فیزیک در تهران|تدریس خصوصی فیزیک|تدریس خصوصی فیزیک دوم دبیرستان|تدریس خصوصی فیزیک|تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی |تدریس خصوصی دروس دانشگاهی رشته برق|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی حسابداری|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی رشته کامپیوتر|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی در تهران|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی رشته مدیریت|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی رشته عمران|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی|تدریس دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس خصوصی دانشگاهی|روش تدریس دانشگاهی|تدریس ریاضیات دانشگاهی|روشهای تدریس دانشگاهی|تدریس فیزیک پیش دانشگاهی|تدریس شیمی پیش دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی کامپیوتر|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس دروس دانشگاهی در آموزشگاه|تدریس دروس دانشگاهی|تدریس خصوصی دروس دانشگاهی رشته برق|آموزشگاه تدریس دروس دانشگاهی|تدريس دروس دانشگاهي|تدریس خصوصی|تدریس زیست دوم دبیرستان|تدریس زیست شناسی|تدریس زیست کنکور|تدریس زیست دهم|تدریس زیست سوم دبیرستان|تدریس زیست پیش دانشگاهی|تدریس زیست شناسی کنکور|تدریس زیست|تدریس زیست سوم تجربی|تدریس زیست کنکور|تدریس عربی|تدریس عربی کنکور|تدریس عربی هفتم|تدریس عربی هشتم|تدریس عربی دهم|تدریس عربی|تدریس خصوصی عربی دبیرستان|تدریس عربی نهم|تدریس زبان انگلیسی|تدریس زبان انگلیسی|تدریس زبان انگلیسی توسط خانم|تدریس زبان انگلیسی به کودکان|تدریس زبان انگلیسی اول دبیرستان|تدریس زبان انگلیسی خصوصی|تدریس زبان انگلیسی سوم راهنمایی|تدریس زبان انگلیسی هفتم|تدریس زبان انگلیسی در مهد کودک|تدریس زبان انگلیسی|تدریس،تدریس خصوصی|معلم|روش تدریس|آموزش موسیقی|آموزش موسیقی الکترونیک|آموزش موسیقی به کودکان|آموزش موسیقی|کلاس موسیقی|تدریس|موسیقی|آموزش موسیقی آنلاین|آموزش موسیقی رایگان|آموزش موسیقی کودکان|آموزش موسیقی سنتی|آموزش موسیقی برای کودکان|آموزش موسیقی بلز|آموزش گیتار|آموزش گیتار کلاسیک|آموزش گیتار پاپ|آموزش گیتار الکتریک|آموزش گیتار مبتدی|آموزش گیتار فلامنکو|آموزش گیتار بیس|آموزش گیتار آکوستیک|آموزش گیتار از صفر|آموزش گیتار تصویری|آموزشگاه موسیقی|آموزشگاه موسیقی غرب تهران|آموزشگاه موسیقی|آموزشگاه موسیقی شرق تهران|آموزشگاه موسیقی تهران|آموزشگاه موسیقی|تدریس خصوصی پیانو|تدریس خصوصی پیانو کلاسیک|تدریس خصوصی پیانو توسط خانم|تدریس خصوصی پیانو خانم|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|تدریس خصوصی پیانو|تدریس خصوصی پیانو|تدریس خصوصی پیانو به کودکان|تدریس خصوصی گیتار|تدریس خصوصی گیتار الکتریک|تدریس خصوصی گیتار در منزل|تدریس خصوصی گیتار|تدريس خصوصي گيتار در تهران|تدریس خصوصی گیتار توسط خانم|تدریس خصوصی گیتار|تدریس خصوصی گیتارکلاسیک|تدریس خصوصی گیتار|آموزش موسیقی برای کودکان|آموزش موسیقی برای کودکان |کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|آموزشگاه موسیقی برای کودکان|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|آموزش نت موسیقی برای کودکان|سن آموزش موسیقی برای کودکان|آموزش موسیقی کودکان|آموزش موسیقی کودکان|آموزش موسیقی کودکان|آموزش موسیقی کودکان بلز|آموزشگاه موسیقی خوب برای کودکان|تدریس موسیقی|تدریس موسیقی کودک|تدریس موسیقی به کودکان|تدریس موسیقی|تدریس موسیقی الکترونیک|تدریس موسیقی در مدارس|تدریس موسیقی در منزل|آموزش موسیقی|آموزش موسیقی|کارت تدریس موسیقی|تدریس خصوصی موسیقی|مجوز تدریس موسیقی|آموزش گیتار|استاد گیتار|آموزش ارگ|آموزش آواز|آموزش پیانو|آموزش تار|آموزش دف|آموزش سنتور|آموزش سه تار|آموزش موسیقی|آموزش ویولن|آموزشگاه موسیقی|بهار اندیشه|بهاراندیشه|بهار اندیشه|بهاراندیشه|آموزش موسیقی|آموزش گیتار|آموزشگاه موسیقی|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|تدریس خصوصی پیانو|تدریس خصوصی گیتار|آموزش موسیقی برای کودکان|تدریس موسیقی|هزینه کلاس موسیقی|قیمت کلاس موسیقی|هزینه کلاس گیتار|هزینه کلاس پیانو|هزینه کلاس سنتور|هزینه کلاس سه تار|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|هزینه کلاس ارگ|هزینه کلاس تار|هزینه کلاس دف|هزینه کلاس تمبک|آموزش ساز|کلاس موسیقی|ساز سنتی|ساز کلاسیک|بهار اندیشه|استاد موسیقی|کلاس گیتار|کلاس ارگ|کلاس پیانو|کلاس ویولن|کلاس درامز|کلاس فلوت|کلاس سازدهنی|کلاس تار|کلاس سه تار|کلاس سنتور|کلاس دف|کلاس تنبک|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس نی|کلاس تنبور|کلاس دیوان|کلاس کمانچه|کلاس عود|کلاس تمپو|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس قانون|کلاس دایره|کلاس آکاردئون|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس دو تار|کلاس ترومپت|کلاس ساکسیفون|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|آموزش موسیقی سنتی|آموزش موسیقی الکترونیک|آموزش موسیقی کودکان|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|آموزش موسیقی آنلاین|آموزش موسیقی نت|آموزش موسیقی بلز|آموزش ارف|کلاس ارف|بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|بهترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران|بهترین آموزشگاه موسیقی شرق تهران|آموزشگاه موسیقی|آموزشگاه موسیقی غرب تهران|آموزشگاه موسیقی شرق تهران|آموزشگاه موسیقی|آموزش بلز|کلاس بلز|تدریس موسیقی|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس موسیقی|آموزش موسیقی|بهاراندیشه|بهار اندیشه|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|کلاس| هزینه کلاس گیتار|قیمت کلاس گیتاردرتهران|مدت زمان یادگیری گیتار پاپ|نرخ کلاس گیتار|هزینه کلاس خصوصی گیتار|مدت زمان یادگیری گیتارالکتریک|هزینه تدریس خصوصی گیتار|قیمت تدریس خصوصی پیانو|کلاس پیانو در تهران|هزینه کلاس پیانو|تدریس خصوصی پیانو توسط خانم|مدرس پیانو خانم|شهریه کلاس موسیقی|نرخ تدریس خصوصی پیانو|تدريس پيانو خانم|کلاس موسیقی|تدریس موسیقی|هزینه کلاس پیانو|شهریه کلاس موسیقی|قیمت تدریس خصوصی پیانو|بهترین استاد پیانو در تهران|کلاس پیانو در تهران|هزینه کلاس ویولون|هزینه کلاس|هزینه کلاس ویولن|

و در پایان ما مفتخریم که طی 21 سال فعالیت مستمر توانسته ایم گامی هر چند کوچک در پیشرفت علمی و هنری دانش

آموزان،دانشجویان و هنرجویان عزیز برداریم.

یا حق..

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس, تمبک , آکاردئون , ساکسیفون , تدریس خصوصی گیتار , تدریس خصوصی پیانو, تدریس خصوصی سنتور , تدریس خصوصی ویولن , تدریس خصوصی تار , تدریس خصوصی سه تار , تدریس خصوصی ارگ , تدریس خصوصی دف , تدر یس خصوصی تمبک , تدریس خصوصی نی , آموزش موسیقی , کلاس خصوصی , کمانچه , تدریس موسیقی , تنبک , کلاس موسیقی , هارمونیکا , تدریس خصوصی سازدهنی , کلاس , تدریس خصوصی کمانچه , کنسرت , تدریس گیتار , تدریس خصوصی فلوت , استاد , تدریس خصوصی آکاردئون , آموزش ارف , آموزش موسیقی کودکان , کلاس گیتار , استاد گیتار , کلاس ارف , کیبورد , استاد عود , استاد سنتور , استاد ویولن , استاد پیانو, استاد سه تار , استاد دف , استاد تنبک , استاد تار , استاد ارگ , استاد تمبک , کلاس ارگ , استاد نی , کلاس پیانو, کلاس ویولن , کلاس سازدهنی , کلاس فلوت , کلاس تار , کلاس سه تار , کلاس سنتور , کلاس دف , کلاس تنبک , کلاس تمبک , کلاس نی , کلاس کمانچه , کلاس ساکسیفون , کلاس ترومپت , استاد ترومپت , استاد تنبور , کلاس عود , کلاس قانون , استاد قانون , کلاس تنبور , کلاس تمپو, استاد دیوان , کلاس دیوان , آموزش, موسیقی کودکان , استاد آکاردئون , کلاس آکاردئون , کیبرد , آموزش پیانو, تدریس خصوصی موسیقی , تدریس دف , آموزش تمبک , تدریس سنتور , آموزش سنتور , آموزش ویولن , آموزش گیتار , تدریس پیانو, تدریس تار , تدریس سه تار , آموزش سازدهنی , آموزش کمانچه, تدریس کمانچه , تدریس سازدهنی , آموزش آکاردئون , تدریس آکاردئون , آموزش تنبور , تدریس تنبور , آموزش فلوت , استاد فلوت , آموزش نی , استاد موسیقی , آموزش عود , تدریس خصوصی عود , آموزش تار , آموزش سه تار , موسیقی کلاسیک , تدریس خصوصی تنبک , آموزش تنبک , تدریس نی , تدریس فلوت , استاد کمانچه , استاد سازدهنی , آموزش دف , آموزش ارگ , تدریس تنبک , تدریس ویولن , تدریس خصوصی تنبور , پیانو کلاسیک , آموزش قانون , آموزش آواز , آموزش درامز , آموزش دیوان , آموزش سلفژ , آموزش کلارینت , آموزش ساکسیفون , آموزش گیتار الکتریک , تدریس آواز , تدریس خصوصی آواز , کلاس آواز , تدریس ارف , تدریس خصوصی ارف , تدریس ارگ , آموزش کیبورد , کلاس درامز , تدریس درامز , تدریس خصوصی درامز , تدریس دیوان , تدریس خصوصی دیوان , تدریس عود , تدریس کلارینت, تدریس خصوصی کلارینت , کلاس کلارینت , تدریس ساکسیفون , تدریس خصوصی ساکسیفون , تدریس سلفژ , کلاس سلفژ , تدریس خصوصی سلفژ , تدریس قانون , تدریس خصوصی قانون , معلم تنبک , کلاس آموزش موسیقی , آموزش ترومپت , تدریس ترومپت , تدریس خصوصی ترومپت , آموزش دوتار , تدریس خصوصی دوتار , کلاس دوتار , تدریس دوتار , آموزش تمپو, تدریس تمپو, تدریس خصوصی تمپو, معلم آکاردئون , معلم کمانچه , استاد درامز , آموزش موسیقی کودک , آموزش پیانو کودکان , استاد ساکسیفون , آموزش کاخن , تدریس کاخن , کلاس کاخن , تدریس خصوصی کاخن , معلم ساکسیفون , کلارینت , استاد کلارینت , استاد دوتار , آموزش داربوکا , استاد تمپو, کلاس موسیقی کودک , کاخن , استاد کاخن , استاد آواز , فلوت ریکوردر , تدریس موسیقی کودکان , معلم کلارینت , کلاس کیبورد , تدریس کیبورد , آموزش موسیقی برای کودکان , آموزش آنلاین موسیقی , آموزش موسیقی آنلاین , آواز , موسیقی کودک , آموزش بلز , هزینه کلاس عود در سال 1401, هزینه کلاس گیتار در سال 1401  , هزینه کلاس سنتور در سال 1401 , هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس ویولن در سال 1401  , هزینه کلاس تنبک در سال 1401 , هزینه کلاس سه تار در سال 1401 , هزینه کلاس کمانچه در سال 1401 , هزینه کلاس درامز در سال 1401 , هزینه کلاس موسیقی کودک در سال 1401 , هزینه کلاس ارگ در سال 1401 , هزینه کلاس سازدهنی در سال 1401 , هزینه کلاس فلوت در سال 1401  , هزینه کلاس تار در سال 1401 , هزینه کلاس دف در سال 1401 , هزینه کلاس نی در سال 1401  , هزینه کلاس تنبور در سال 1401 , هزینه کلاس دیوان در سال 1401 , هزینه کلاس ارف در سال 1401 , هزینه کلاس ساکسیفون در سال 1401 , هزینه کلاس آکاردئون در سال 1401 , هزینه کلاس کلارینت در سال 1401 , هزینه کلاس قانون در سال 1401 , هزینه کلاس ترومپت در سال 1401 , هزینه کلاس دوتار در سال 1401 , هزینه کلاس تمپو در سال 1401 , هزینه کلاس کاخن در سال 1401 , هزینه کلاس آواز در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com