• خانه
  • بلاگ
  • نظرات کارشناسان در رابطه با آموزش موسیقی

نظرات کارشناسان در رابطه با آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

 

دکتر مارتا بت پیانیست و روانشناس در مورد  آموزش موسیقی  و فراگیری آن نظرات جالبی دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره میکنیم:

دکتر مارتا بت میگوید:به فرزندان خود موسیقی بیاموزید.دروس مدرسه شخصیت علمی کودکان و  تدریس موسیقی  شخصیت اجتماعی آنها را می سازد.

 

موسیقی مهارتی اجتماعی است که فرزند شما را شاداب و سرحال نگه می دارد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

تحقیقات علمی ثابت کرده است که کودکانی که موسیقی می نوازند و یا در کلاسهای  تدریس خصوصی موسیقی  شرکت می کنند،مغز فعال تری نسبت به بقیه دارند.حافظه موزیکال آنها با موسیقی تقویت می شود و به همین جهت آنها میتوانند بهتر از بقیه اشعار کلاسیک را که دارای ریتم مشخص هستند حفظ کنند.

 

کودکانی که به  کلاس موسیقی  می روند حس عاطفی قوی تری دارند،بنابراین راحت تر احساسات خود را بروز می دهند و روابط اجتماعی موفق تری دارند.

دکتر مارتا بت،پیانیست و تئوریسین موسیقی ادامه میدهد:موفقیت در موسیقی به این معنا نیست که چه تعداد قطعه برای نواختن از حفظ باشیم،بلکه کیفیت اجرای آنها مهم است.

 

نوازندگانی را می شناسم که به تعداد انگشتان دو دست قطعه از حفظ نیستند،اما همین ها را آنقدر عمیق و پرمعنا اجرا می کنند که گویی برای اجرای همین تعداد کم از موسیقی متولد شده اند.

از طرفی فراگیری موسیقی به طور مستقیم به آیکیو ارتباطی ندارد.شخصی که هوش بالاتر و حافظه قوی تری دارد،ممکن است در مدت زمان کمتری،قطعه ای را یادگرفته و بنوازد،اما یک فرد با آیکیو و هوش متوسط که پشتکار بیشتری دارد،در درازمدت گوی سبقت را خواهد ربود،زیرا نواختن موسیقی،رقص و حتی آواز با تمرین و عادت عضلانی و حرکتی به دست می آید نه با آیکیو.

مقالات مرتبط:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس خصوصی موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com