10 خصوصیت یک استاد خوب موسیقی

 

این مقاله را بر اساس تجربیات و مستندات موجود و گفتگو با هنرجویان مختلف موسیقی نوشته ایم و مطالب آن به دلیل تجربی بودن و در عین حال واقعی بودن می تواند به هنرجویان کلاس موسیقی  کمک کند تا بتوانند در این زمینه به نتایج خوبی برسند .

 

استاد خوب موسیقی

 

خصوصیات یک استاد خوب موسیقی:

 

1-استاد خوب موسیقی باید بتواند به هنرجو در زمینه انتخاب ساز و خرید آن مشاوره و راهنمایی بدهد.

 

2-یک مدرس خوب موسیقی لازم است تا تسلط کامل بر نت خوانی،تئوری موسیقی و سلفژ داشته باشد و همچنین بهتر است که دارای تحصیلات دانشگاهی موسیقی باشد.

 

3-رعایت حریم اخلاقی و احساسی بین  استاد موسیقی  و هنرجو(مخصوصا در مورد بانوان) یکی دیگر از نکاتی است که اساتید موسیقی باید به آن توجه داشته باشند.

 

4-بهتر است که استاد موسیقی در کلاس، فقط تکنیک و تمرین آموزش ندهد چون باعث می شود که کلاس بصورت رسمی،خشک و جدی پیش برود و احتمال بی انگیزه شدن هنرجو وجود دارد،بلکه خوب است که در کنار آن قطعات و ملودی های قدیمی و جدید را نیز به هنرجو آموزش دهد تا از دلزدگی هنرجو جلوگیری شود.

 

5-استاد خوب موسیقی باید سعی کند تا روحیات،خصوصیات اخلاقی و باورهای هنرجوی خود را بشناسد و بر اساس آن برای هنرجویان مختلف تکنیک های کاری واخلاقی متفاوتی را استفاده کند تا بتواند آنها را جذب کلاس  تدریس موسیقی  کند.

 

 معلم خوب موسیقی

 

6-نکته دیگر این است که استاد فقط وظیفه  آموزش موسیقی  دارد و لازم است که از تحمیل عقاید،تفکرات و خصوصیات اخلاقی خود به هنرجویان اجتناب کند.

 

7-استاد موسیقی باید تلاش کند تا خلاقیت و نوآوری هنرجوی خود را برانگیزد تا هنرجو صرفا مانند یک ربات نباشد ،بلکه ایده پردازی و روشهای نوین آموزشی را نیز در کنار روشهای سنتی یاد بگیرد.

 

8-استاد خوب موسیقی باید در قبال هنرجوی خود احساس مسئولیت داشته باشد و هر جلسه از او بخواهد تا تمریناتش را انجام داده و با کلاس هماهنگ باشد.

 

9-در کنار آموزشهایی که هنرجو می بیند، خوب است که استاد موسیقی  هنرجوی خو.د را با بداهه نوازی نیز آشنا کند تا او بتواند احساس خود را روی ساز پیاده کند،با این روش هم ذهنش خلاق تر می شود و هم احساس آرامش را از ساز خود دریافت می کند.

 

10-در هنگام برگزاری کلاس  تدریس خصوصی موسیقی  نظم و انضباط،اخلاق خوب،رفتار،سر وقت بودن  و سایر مسائل اخلاقی را هنرجو از استاد خود یادمی گیرد ،بنابراین خوب است که استاد موسیقی الگوی مناسبی برای هنرجویش باشد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس خصوصی موسیقی , استاد موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com