• خانه
  • بلاگ
  • چگونه تمرین‌های ریاضی را درست حل کنیم؟

چگونه تمرین‌های ریاضی را درست حل کنیم؟

 

 تدریس ریاضیات

 

ریاضیات جزء دروسی است که باید با دقت و توجه زیاد چه در  کلاس ریاضی  و چه در منزل مطالعه شود.نکته مهم در یادگیری درس ریاضی این است که ابتدا مطالب قبلی و پایه ای که مربوط به سالهای گذشته می باشند را به دقت خوانده و روی آن مسلط شوید،چرا که یادگیری مطالب جدید مستلزم یادگیری دروس قبلی می باشد.

 

مطلب مهم دیگر حل تمرین و تکرار دروس است.در واقع باید مطالب مرتبط با درس جدید را بصورت منظم مرور کنید.همچنین در هنگام  تدریس ریاضی  باید از مباحث نت برداری و خلاصه نویسی شود،چون این کار موجب تکرار و در نتیجه تثبیت مفاهیم ریاضی در ذهن شما می شود.

 

نکته بعدی داشتن اعتماد به نفس در  ریاضیات  است.مفهوم این مطلب آن است که شما به خودتان اطمینان داشته باشید که در صورت مطالعه دقیق و مفهومی مطالب قادر به حل تمرینات مختلف ریاضی خواهید بود.

 

بنابراین برای درست حل کردن تمرینات ریاضی،اعتماد به نفس وهمچنین یادگیری و تسلط کامل بر مطالب کتاب جزء ضروریات می باشد.

 

 

تدریس ریاضی

 

نکته مهم بعدی در هنگام حل تمرینات، مفید بودن زمان تمرین است.سعی کنید تمرینات را با زمان در نظر گرفته شده و به صورت بهینه انجام دهید.یعنی در حداقل زمان حداکثر تمرینات مفید را حل کنید.اگر قرار باشد زمان طولانی را به تمرین اختصاص دهید ذهن شما به مرور خسته شده و در نتیجه اشتباهاتتان افزایش می یابد.البته در صورتیکه مجبور هستید به مدت طولانی تمرین حل کنید حتما آنتراکت بین تمرینها را در نظر بگیرید.این روشها را می توانید برای کلاسهای دیگر مانند تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی عربی  و  تدریس خصوصی زبان  نیز استفاده کنید.

 

و مطلب آخر اینکه خودتان را با کلاس هماهنگ کنید و هرگز بدون آمادگی و بدون حل تمرین به کلاس نروید.اگر تمرینات را خودتان حل کنید(حتی اشتباه) بهتر از آن است که کپی کنید.سعی کنید از ذهن خودتان کمک گرفته و خلاقیت به خرج دهید.در این صورت به مرور ریاضیات شما پیشرفت خواهد کرد.هر قسمتی از درس را که یاد نگرفتید بلافاصله به کمک  دبیر ریاضی  و یا کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی  اشکالاتتان را برطرف کنید تا ادامه درسها را بهتر فرا بگیرید.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , کلاس ریاضی , تدریس ریاضی , دبیر ریاضی , ریاضیات

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com