• خانه
  • بلاگ
  • 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین سنتور

10 نکته مهم و کاربردی برای خرید اولین سنتور

 

آموزش سنتور
 
فراگیری و  آموزش سنتور  بسیار جذاب است و می تواند به عنوان یک فعالیت مفید جانبی برای تمام سنین مورد استفاده قرار گیرد.هنگامی که تصمیم می گیرید به کلاس بروید اولین مرحله خرید یک سنتور خوب با قیمت مناسب است.خرید سنتور کار دقیقی است که معمولا باید به کمک یک کارشناس ساز انجام شود تا بتوان سنتور خوبی را چه از لحاظ جنس وکیفیت و چه از لحاظ صدادهی  تهیه کرد.ما در این مقاله پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک ساز مناسب تهیه کنید.
 
 

1-ابتدا تحقیق کنید.

 
برای این کار از دوستان و اساتیدی که در زمینه آموزش سنتور فعالیت دارند سوال کنید.همچنین می توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی معتبر و مشاوره با آنها یک ساز خوب با برند معتبر تهیه کنید.در ایران سنتور با مهرهای معتبر از جمله صادقی،سالاری،ثابتی،کبیری،وفایی،عشقی،پرنیان و... وجود دارند که دارای یک مهر،دومهر وقیمتها و کیفیت ساختهای متفاوت هستند.
 
 

2-بودجه خرید خود را مشخص کنید.

 
اگر در ابتدای کار هستید و می خواهید به  کلاس سنتور  بروید ولخرجی نکنید، برای شروع یک ساز با قیمت مناسب تهیه کنید.همچنین می توانید به کمک سایت دیوار یا مراجعه به مغازه ها  سنتور کارکرده و سالم نیز با قیمتهای پایینتر تهیه کنید.البته بهتر است که با فروشنده "به شرط تایید استاد" را مطرح کنید تا اگر احیانا ساز مشکلی داشت قابل تعویض باشد.قیمت بالای سنتور نشانه کیفیت بالا نیست و از طرف دیگر سنتورهای ارزان قیمت نیز جنس و صدای خوبی ندارند.
 
 

3-معیارهای خریدتان را مشخص کنید.

 
مهمترین معیارها برای خرید سنتورمی تواند برند ساز،صدای ساز،زیبایی ظاهری و قیمت آن باشد.هر کدام از این موارد به تنهایی مهم بوده و اولویت بندی آن ممکن است برای هنرجویان متفاوت باشد.
 
 
آموزش ساز سنتور
 
 

4-از فروشندگان سنتور مشاوره بگیرید.

 
البته بیشتر فروشندگان از سازهایی که در مغازه موجود دارند تعریف و تمجید میکنند!! اما در بین آنها فروشندگان منصف و صادقی نیز هستند که مشاوره های درست و دقیقی را به خریداران می دهند.قیمت و ساز مد نظرتان را به آنها بگویید تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.
 
 

5-سنتور را کمی بنوازید و احساستان را بررسی کنید.

 
سعی کنید پشت سنتورهای مختلف نشسته و حس آنها را امتحان کنید.ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید اما به هر حال به کمک یک  معلم سنتور و یا مقایسه سازها با یکدیگر و احساسی که به شما می دهند می توانید متوجه این موضوع شوید.
 
 

6-فاکتورهای مختلف سنتور را بررسی کنید.

 

برای خرید یک سنتور خوب فاکتورهای مختلفی از جمله جنس چوب،کیفیت صدای ساز،کیفیت پرداخت سنتور،جنس سیمها،رنگ چوب،کوک ساز و ... را باید مد نظر قرار دهید.

 
 
آموزش سنتور
 
 

7-کدامیک بهتراست: کلاس خصوصی سنتور یا آموزشگاه موسیقی؟

 
به طور کلی بهتر است که  تدریس سنتور بصورت حضوری و در کنار استاد باشد و نه بصورت آنلاین یا غیر حضوری.چون در کلاس  تدریس خصوصی سنتور  استاد می تواند نحوه نشستن پشت ساز،نحوه مضراب زدن،هماهنگی دست چپ وراست،نواختن سنتور و بسیاری نکات دیگر را به درستی آموزش دهد.البته اگر  کلاس خصوصی سنتور  خارج از توان مالی تان است می توانید به آموزشگاههای موسیقی مراجعه کنید که هزینه های پایینتری دارند.
 
 

8-سنتور را با ضمانت تهیه کنید.

 
سعی کنید سنتور را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا  ضمانت داشته باشد.در غیر این صورت با فروشنده شرط کنید که در صورت داشتن ایراد و یا عدم تایید استاد ، ساز را تعویض و یا عودت می دهید.همچنین در کنار ساز، لوازم جانبی مانند پایه نت،آچارکوک،تیونر،جعبه سنتور،جعبه مضراب،کتاب و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید.
 
 

9-برای خرید از یک کارشناس سنتور کمک بگیرید.

 
در همان مرحله اول که اقدام به خرید ساز می کنید از یک کارشناس موسیقی کمک بگیرید.چون  استاد سنتور  به راحتی می تواند مسائل مختلف از قبیل صدای ساز،جنس وکیفیت چوب،جنس سیمها و سایر نکات را بررسی کند که این مسئله برای یک هنرجوی مبتدی قابل تشخیص نیست.کارشناس سنتور با نواختن ساز، می تواند صداهای حتی ظریف را تشخیص داده و یک ساز مناسب را به شما معرفی کند.البته هزینه کارشناسی را نیز مد نظر قرار دهید!!
 
 

10-سنتور مهردار بهتر است یا بدون مهر؟

 

سنتورهایی که مهر دارند سازنده آنها مشخص است و در واقع معتبرتر هستند.البته سنتور ساخته شده توسط سازنده های مختلف قیمتهای متفاوتی دارند و حتی ممکن است یک سازنده، سنتور را با درجه 1و2 و3 برای افراد مبتدی،نیمه حرفه ای و حرفه ای بسازد.اما الزاما مهر و برند سنتور نمیتواند فاکتور کاملی برای خرید یک ساز باشد و نکات دیگر از جمله صدای ساز،جنس و کیفیت چوب،جنس سیم،کیفیت پرداخت سنتور،رنگ ساز و...مهم میباشند که توسط یک استاد حرفه ای قابل تشخیص است.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی سنتور , استاد سنتور , کلاس سنتور , تدریس سنتور , آموزش سنتور , معلم سنتور

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com