سبک موسیقی کلاسیک چیست؟

 

 موسیقی کلاسیک

 

موسیقی کلاسیک اصطلاحی کلی است که به موسیقی هنری اروپا اطلاق می شود.آغاز موسیقی کلاسیک را از حدود سال 500 میلادی نسبت می دهند.البته این نکته را در نظر داشته باشید که موسیقی کلاسیک و دوره کلاسیک دو مفهوم متفاوت هستند که اولی به سبک موسیقی و دومی به دوره تاریخی موسیقی اشاره می کند.

 

موسیقی کلاسیک  در کل اشاره به مجموعه زیادی از فرم ها و سبک های مختلف دارد که با یکدیگر در ارتباط هستند وبه خودی خود نمایانگر موسیقی کلاسیک اروپایی است.

 

البته در بسیاری از موارد این اصطلاح برای موسیقی سنتی دیگر ملل ها نیز به کاربرده میشود و در نهایت باعث خلق ترکیباتی همچون indian classical music و یا chinese classical music می شود.

 

 classical-music2.jpg - 14.15 kb

 

توجه داشته باشید که از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیق و واحدی ارائه کرد.اما به طور مختصر و خلاصه میتوان گفت که آثار این سبک تماما توسط موسیقی دانان خبره خلق می شود که هر یک از آنها در ارتباط با علم موسیقی از تخصص بالایی برخوردار هستند.

 

برخی از سازهایی که بیشتر در موسیقی کلاسیک استفاده می شوند عبارتند از:  پیانو - ویولن - فلوت - کلارینت - ترومپت - ساکسیفون  و ...

 

قطعات موسیقی کلاسیک همگی بر اساس قواعد و قوانین علمی موسیقی ساخته می شوند.موسیقی کلاسیک چیز عجیبی نیست بلکه فقط دقیق است و آهنگساز تمام سازبندی ها،سرعت اجرای قطعه،گامها و سایر جزییات دیگر قطعه را مشخص میکند و تمامی نوازندگان و رهبران ارکستر در همه نقاط جهان موظفند دقیقا همانی را  اجرا کنند که آهنگساز قطعه خواسته است.جالب است که رهبران ارکستر نیز در تمام دنیا تلاش می کنند که اجرایشان نزدیکترین اجرا باشد به آنچه که آهنگساز خواسته است.

 

اصطلاح دیگری که در دنیا برای موسیقی کلاسیک استفاده می شود "Art  music"  است که این نام برای توصیف هر نوع موسیقی از شرقی گرفته تا غربی استفاده می شود.در باور عامه مردم موسیقی کلاسیک عمدتا با آثار ارکسترال همراه میباشد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ویولن, پیانو, فلوت , ترومپت , ساکسیفون , موسیقی کلاسیک , کلارینت

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com