مدت زمان یادگیری ویولن چقدر است؟

 

آموزش ویولن

 

هنرجویان  آموزش ویولن  معمولا این پرسش را مطرح می کنند که یادگیری ویولن چه مدت زمان می برد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید هدف از آموزش ویولن و عوامل موثر در یادگیری این ساز را بررسی کنیم.

 

اولین نکته مشخص کردن انتظار هنرجوی موسیقی از یادگیری  ویولن  است که باعث می شود زمانهای متفاوتی را  برای آن در نظر گرفت.به عنوان مثال اگر انتظار از یادگیری ویولن در حد آرشه کشی خوب و درآوردن صدای ساز و نواختن تعدادی قطعه باشد حدود 1 تا2سال مداوم زمان می برد،اما در صورتیکه قصد تسلط کامل بر ساز،یادگیری تکنیکهای مختلف نوازندگی ویولن،همراهی با سازهای دیگر و همراهی باگروه را داشته باشید این تایم ممکن است در حدود4تا5 سال طول بکشد.

 

نکته بعدی استعداد و علاقه هنرجویان به ویولن است.هنرجویانی که در خانواده های موسیقیدان پرورش می یابند و همیشه صدای ساز در گوششان است، معمولا در  کلاس ویولن  پیشرفت سریعتری خواهند داشت.البته هنرجویان دیگر که علاقمند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، این کمبود را جبران کرده و حتی گوی سبقت را از هنرجویان مستعد موسیقی بربایند.

 

آموزش ساز ویولن

 

از نکات دیگر مربوط به افزایش سرعت یادگیری ویولن، گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید مطرح ویولن است تا هنرجویان بتوانند گوش موسیقیایی خود را قوی کنند.

 

نکته مهم بعدی تمرین مستمر و منظم است.هنرجویانی که طبق یک برنامه ریزی مدون، هر روز ساعتی را به تمرین ویولن اختصاص می دهند قطعا مدت زمان کمتری طول می کشد تا روی ویولن خود مسلط شوند.تمرین خوب و منظم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هنرجویان دارد و اساتید ویولن نیز دقیقا همین توصیه را به هنرجویان می کنند و پایه اصلی پیشرفت در  آموزش موسیقی  را تمرین مداوم می دانند.

 

آموزش ویلن

 

و نکته آخر در مورد آموزش ویولن، انتخاب استاد خوب است.منظور از استاد خوب صرفا  تدریس ویولن  نیست ، بلکه استاد خوب باید در کنار نحوه آموزش صحیح ، از خصوصیات اخلاقی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند هنرجو را جذب آموزش ویولن کند.خصوصا در مورد  آموزش موسیقی کودکان  این نکته بسیار حائز اهمیت است،چون در غیر این صورت ممکن است باعث دلزدگی هنرجو از کلاس موسیقی  بشود.

 

در جمع بندی پایانی باید اشاره کنیم که یادگیری هر سازی در سطح عالی و پیشرفته، نیاز به تمرین و پشتکار فراوان دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد.هنرجویان نیز باید در هنگام آموزش این ذهنیت را از خود دور کرده و تمرکزشان بیشتر بر یادگیری صحیح باشد نه سرعت، تا  استاد ویولن  بتواند با یک برنامه ریزی منظم، تمام مطالب مورد نیاز را به هنرجویان آموزش دهد.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: ویولن, آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش موسیقی کودکان , استاد ویولن , کلاس ویولن , آموزش ویولن , تدریس ویولن

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com