• خانه
  • بلاگ
  • استاندارد انگشتان جهت نوازندگی پیانو

استاندارد انگشتان جهت نوازندگی پیانو

 

 نوازندگی پیانو

 

در این مقاله به نکاتی راجع به استاندارد و فرم انگشتان جهت نوازندگی و  آموزش پیانو  می پردازیم.برای نوازندگی پیانو معمولا داشتن انگشتان کشیده و بلند می تواند کمک شایانی به نوازندگی بهتر این ساز بکند و بالعکس کوچک و کوتاه بودن انگشتان می تواند مشکلاتی را برای نوازندگان ایجاد کند.

 

در صورتیکه انگشتان دست شما به اندازه ای کوتاه باشد که به فواصل اکتاو نرسد در اینصورت استاندارد لازم برای نوازندگی پیانو را ندارید.زیرا هیچ راه حل عملی برای بلند تر شدن و یا بازتر شدن انگشتان دستها وجود ندارد.همچنین انگشتان خیلی کوچک قادر به اجرای فواصل بزرگ حتی اکتاو نخواهند بود.

 

 آموزش پیانو

 

این مشکل در واقع مشکل بزرگی است و واقعیت تلخ در مورد این گونه نوازندگان این است که باید فقط قطعاتی را انتخاب کنند که فواصل بزرگ در آنها وجود نداشته باشد.به عنوان مثال آنها از عهده اجرای بسیاری از قطعات شوپن برنمی آیند.زیرا در آن قطعات فواصل دهم و حتی بزرگتر نیز وجود دارد که گاهی برای نوازندگانی با دست های معمولی نیز مشکل ساز است.

 

اما خبر خوب این است که بسیاری از قطعات موتسارت،کلمنتی،کولاو،باخ و اسکارلاتی نیازی به انگشتان بلند و باز ندارند و شما می توانید بدون مشکل آنها را اجرا کنید.بسیاری از این قطعات پرشهای کوتاه حداکثر فواصل ششم را دارند و قابل اجرا هستند.همچنین برخی از قطعات را می توانید برای انگشتان خود تعدیل کنید.مثلا با کمک  معلم پیانو  فواصل بزرگ را حذف و یا کوچکتر کنید، به شکلی که لطمه زیادی به قطعه وارد نشود که البته این کار خیلی معمول نیست.

 

 استاندارد نوازندگی پیانو

 

سعی نکنید قطعه ای را با فشار و استرچ انگشتان اجرا کنید،زیرا بعدا دچار عارضه کشیدگی عضلات و تاندون ها خواهید شد و ممکن است آسیب جدی برای همیشه مانع از ادامه کار شما شود.در این زمینه حتما از استاد پیانو مشاوره بگیرید که بتوانید با بهترین شرایط به تمرینات و  کلاس پیانو  خود ادامه دهید.   

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: استاد پیانو, کلاس پیانو, آموزش پیانو, معلم پیانو

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com