آداب کلاس موسیقی

 

آداب کلاس موسیقی

 

برای شرکت در کلاسهای  آموزش موسیقی ،کنسرتها و مراسم مختلف موسیقی باید به آداب آن نیز احترام گذاشته و اصول ابتدایی آن رعایت شود.رعایت این آداب جز اصول اولیه ای است که هنرجویان آموزشگاه موسیقی و یا کلاس  تدریس خصوصی موسیقی  و به طور کلی علاقمندان موسیقی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

حتی کسانی که در کنسرت خوانندگان و نوازندگان و یا مهمانیهای دور همی نیز شرکت می کنند، خوب است که این آداب را رعایت کنند.ما در اینجا به 10 مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 

دانستنیها و آداب موسیقی:

 

1-هرگز بدون اجازه از اجرای موسیقی هنرمندی چه در محیط بسته و چه در خیابان، عکس یا فیلم نگیرید.

 

2-بهتر است در زمان اجرای  موسیقی  خوردن و آشامیدن را کنار گذاشته و تمام توجهتان را به نوازنده معطوف کنید.این کار باعث دلگرمی او  و به نوعی احترام به هنر والای هنرمندان است.

 

3-در هنگام اجرای قطعات موسیقی با یکدیگر در گوشی و یا با صدای بلند یا حتی آرام صحبت نکنید.این کار شما باعث بهم خوردن تمرکز نوازنده می شود.

 

4-هرگز یک هنرمند را صرفا بخاطر اجرای موسیقی به منزلتان دعوت نکنید.ارزش هنر و هنرمند بالاتر از اینهاست.

 

5-در زمان اجرای موسیقی و یا در  کلاس موسیقی  تمام توجهتان را به نوازنده یا استاد موسیقی داشته باشید و از چک کردن موبایلتان خودداری کنید.در صورت ضرورت به پاسخگویی یا چک کردن موبایلتان، از محیط خارج شوید.

 

آداب کلاسهای موسیقی

 

6-هرگز در یک مکان شلوغ و یا مهمانی های پر جمعیت از کسی درخواست اجرای موسیقی نداشته باشید،مگر آنکه توانایی برقراری آرامش و سکوت مطلق را برای اجرای نوازنده داشته باشید.

 

7-اگر خسته اید یا خوابتان می آید لزومی ندارد در مجالس موسیقی شرکت کنید ،چون خمیازه کشیدن و یا انرژی پایین شما ممکن است در نوازندگان تاثیر منفی داشته باشد.

 

8-اگر می خواهید عکس هنرمند و نوازنده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید حتما قبل از این کار با او هماهنگی به عمل آورده و کسب اجازه کنید.مسلما این یکی از حقوق ابتدایی هر هنرمندی می باشد.

 

9-هنگام اجرای موسیقی از مهمانان خود پذیرایی نکنید و این کار را به پس از اجرا موکول کنید.چون به نوعی بی احترامی به هنرمند محسوب می شود.

 

10-زمان اجرا و یا  تدریس موسیقی  از ایجاد سر و صداهای غیر طبیعی،شستن ظروف،کشیدن صندلی و میز و یا هر کار دیگری که تمرکز نوازنده را به هم می زند خودداری کنید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: موسیقی , آموزش موسیقی , تدریس موسیقی , کلاس موسیقی , تدریس خصوصی موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com