• خانه
  • بلاگ
  • کلاس موسیقی کودک باید شاد و تفریحی باشد یا خشک و جدی؟

کلاس موسیقی کودک باید شاد و تفریحی باشد یا خشک و جدی؟

 

 

کلاس موسیقی

 

گاهی اوقات اساتید  آموزش موسیقی  کلاس را بصورتی شاد و تفریحی برگزار می کنند و حتی دقایقی بچه ها موسیقی شاد گوش می کنند ومی رقصند و کمتر به مباحث جدی موسیقی پرداخته می شود.آیا این روش تدریس در طولانی مدت جواب می دهد یا خیر؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که کودکان در سنین پایین هنوز آمادگی رویایی با مباحث خشک و جدی موسیقی را ندارند،بنابراین بد نیست که  کلاس آموزش موسیقی   توام با تفریحات و شاد باشد تا کودک کم کم به موسیقی و بطن آن علاقمند شود.اما یادمان باشد که زیاده روی در این مورد نیز ممکن است باعث شود کودک هیچگاه به طور جدی به موسیقی فکر نکند و  کلاس موسیقی کودک  را با جنگ شادی اشتباه بگیرد و بعدا که وارد مراحل جدی تر شد،با روند آموزش مشکل پیدا کند.

 

 کلاس آموزش موسیقی

 

روش درست  تدریس موسیقی به کودکان  7 تا 10 سال در کتب زیادی بررسی شده است.روانشناسان کودک تا حد زیادی به کمک آموزشگران موسیقی آمده اند و نظریات و تجربیات مشترک آنها در قالب این کتب روش تدریس به چاپ رسیده است.

 

روش آموزش "کارل ارف" به دلیل نداشتن ضابطه و چهارچوب مشخص تدریس سرانجام شکست خورد،گرچه هنوز هم می بینیم در سراسر کشور کلاس هایی تحت عنوان " آموزش ارف " برگزار می شود که به هیچ عنوان استاندارد لازم برای پیشرفت هنرجو را ندارد و حتی باعث سردرگمی هنرجو در کلاسهای بالاتر و در سازهای تخصصی از جمله  آموزش فلوت  ،  آموزش گیتار ،  آموزش ویولن  ،  آموزش سنتور  و ...  می شود.

 

 کلاسهای موسیقی

 

این نکته را باید یادآور شویم که اساسا به عنوان مثال برای  آموزش پیانو  هیچ نیازی به  آموزش سه تار ، آموزش تنبک ، کلاس ارف  و ...ندارید و حتی بسیاری از معلمینی که با عنوان ارف در مراکز آموزشی و مهد کودک ها فعالیت می کنند خود با روش "کارل ارف" کوچکترین آشنایی ندارند و حتی تاریخچه این سبک را هم نمی دانند و در کمال تعجب آموزشهایی مانند  آموزش تمبک  و یا  کلاس سه تار  را نیز در مجموعه سازهای ارف قرار داده و تدریس می کنند.

 

 کلاسهای آموزش موسیقی

 

بنابراین ساعت هایی که کودک به نواختن سازهای ارف می پردازد، می تواند مستقیما به ساز انتخابی او اختصاص یابد و وقت ارزشمند کودک نباید در این گونه کلاسها تلف شود.ذهن کودک نباید سهل انگارانه با موسیقی برخورد کند و از همان ابتدای  کلاس موسیقی  ،باید به سخت کارکردن،تمرین جدی و فراگیری عمیق مباحث موسیقی عادت کند.یادمان باشد که در بسیاری از کشورها مانند چین،روسیه و ایالات متحده،کودکان در سنین 7 تا 10 سالگی ،قطعات جدی موسیقی(حتی کنسرتو پیانو) اجرا می کنند و از چندین سال قبل تر به طور جدی روی ساز تخصصی خود تمرکز کرده اند.

 

 تدریس موسیقی

 

هنرجویی که سالهای طلایی عمر خود را در  کلاس ارف  از دست می دهد چگونه می تواند وقت تلف شده را بازیابی کند؟ اما در این بین هنر معلم و انتخاب  معلم موسیقی  خوب می تواند باعث علاقمند شدن هنرجو به ساز تخصصی اش و تشویق او به ادامه کار شود و فضای کلاس را جذاب نگه دارد.

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس سنتور در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس ویولن در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس پیانو در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش ارف , کلاس ارف , کلاس سه تار , آموزش پیانو, آموزش تمبک , آموزش سنتور , آموزش ویولن , آموزش گیتار , آموزش فلوت , آموزش سه تار , آموزش تنبک , کلاس آموزش موسیقی , کلاس موسیقی کودک , تدریس موسیقی کودکان , آموزش بلز , هزینه کلاس سنتور در سال 1401 , هزینه کلاس پیانو در سال 1401 , هزینه کلاس ویولن در سال 1401 

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com